۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۵۵۹۳۹۲
حجت الاسلام والملسلمین نظری منفرد:

گناه سبب دوری از رحمت الهی می شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گناه سبب دوری از رحمت الهی می شود، ماه مبارک رجب را فرصتی برای از بین بردن زنگارهای دل، استغفار و توبه دانست.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رجب و لزوم استفاده از فرصت های این ماه گفت: پیامبر اسلام می فرماید خداوند متعال عنایت ویژه ای به بندگان در این ماه دارد.

وی با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رجب افزود: باید از این تقارن نهایت استفاده را انجام داد و همانگونه که در نوروز برای خانه تکانی ظاهری تلاش می شود باید برای خانه تکانی دل در ماه مبارک رجب تلاش شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تغییر فصل ها از آیات الهی است، اظهار داشت: چون انسان مکرر شب و روز وتغییر فصل ها را مشاهده می کند این آیات الهی برای او عادی شده است در حالی که باید درباره این موضوعات تأمل کرد چرا که از نشانه های حضرت حق به شمار می رود.

وی با تأکید بر این که باید از خداوند بخواهیم که نعمت ها و رحمت خود را بر جامعه نازل کند، ادامه داد: امروز یکی از نگرانی های بشر مشکل کم آبی است که موضوعی جدی به شمار می رود، امام صادق(ع) می فرماید وقتی مردم عصیان و نافرمانی می کنند بارانی که باید در منطقه های نیازمند به آب باید باریده شود به امر الهی ابرها در دریا می بارند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که گناه سبب دوری از رحمت الهی می شود، ابراز داشت: ماه رجب ماه رحمت و برکت الهی است و از ماه های حرام سال محسوب می شود که در این ماه نباید جنگ و خونریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به رابطه توبه و استغفار با زندگی خوب عنوان کرد: روایت می فرماید که انسان باید در ماه رجب استغفار کند، وقتی انسان توبه کند پاک می شود و مورد عنایت ویژه الهی قرار می گیرد از دیگر آداب این ماه مبارک روزه و راز و نیاز با خداوند متعال است./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات