۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۵۹۳۸۵
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

مردم با حمایت از کالای ایرانی راه ورود بیگانگان را به کشور ببندند

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: امروز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تسلط بیگانگان در جامعه اسلامی تسلط اقتصادی و معیشتی است آنها می‌خواهند با تسلط بر بازارهای ایرانی مانع استفاده مردم از اجناس داخلی شوند از این رو، مردم باید با حمایت از کالای ایرانی راه ورود بیگانگان را در حوزه اقتصاد کشور ببندند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به فرارسیدن سال جدید گفت: در سال جدید از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در مسیر انجام کارهای خیر و خودسازی یاری کرده و از گرفتاری‌ها و بدی‌ها دور سازد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی افزود: هدف رهبر معظم انقلاب از نامگذاری امسال به این عنوان این است که مردم کشور ما تا جایی که می‌توانند از اجناس و کالاهای داخلی استفاده کرده و از خرید اجناس خارجی اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه با بیان اینکه خرید جنس خارجی موجب رونق اقتصاد بیگانگان خواهد شد اظهار کرد: اگر ما تنها از اجناس خارجی استقبال کرده و اجناس داخلی و کالاهای ایرانی را رها کنیم در حقیقت به بازار اقتصادی بیگانگان کمک کرده و آنها را صاحب سرمایه خواهیم کرد این امر در درازمدت تعطیلی و کسادی بازار شرکت‌های داخلی را به همراه خواهد داشت.

وی استفاده از کالاهای ایرانی را بستری مناسب در جهت اشتغال‌زایی جوانان دانست و اضافه کرد: اگر در کشور رقابت سالمی میان شرکت‌های داخلی وجود داشته باشد موجب می‌شود شرکت‌ها در کمال آرامش و امنیت اقتصادی به جذب نیرو بپردازند و با کیفیت بهتری محصولات داخلی را تولید کنند در نتیجه جامعه هر روز شاهد ارتقای کیفی محصولات تولیدشده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به مهم‌ترین مصداق تسلط بیگانگان بر جامعه اسلامی ایران ابراز کرد: امروز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تسلط بیگانگان در جامعه اسلامی تسلط اقتصادی و معیشتی است آنها می‌خواهند با تسلط بر بازارهای ایرانی مانع استفاده مردم از اجناس داخلی شوند از این رو، مردم باید با حمایت از کالای ایرانی راه ورود بیگانگان را در حوزه اقتصاد کشور ببندند.

وی با اشاره به هوشیاری و بیداری مردم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب عنوان کرد: امروز ما وظیفه داریم که در برابر دشمن بیدار باشیم و بصیرت داشته باشیم اگر عده‌ای از ظالمان حمایت کرده و به دنبال منافقان حرکت می‌کنند باید بدانند عملکرد آنها چون عذابی است که بر سر تمام مردم نازل شده و به آنها آسیب می‌رساند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به عهدنامه برجام افزود: در ماجرای برجام آمریکایی‌ها تنها به دنبال منافع خود بودند کسانی که در عمل از آمریکا حمایت کردند متوجه شدند که استکبار جهانی دشمن آشکاری است که ایران را به استهزار گرفته و خواهان نابودی نظام است تمام کسانی که در برجام از آمریکا حمایت کرده‌اند امروز باید از ملت ایران عذرخواهی کنند.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که به همه ما توفیق اطاعت و بندگی داده و کاری کند که همواره تقوای الهی را پیشه خود سازیم از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را مطیع ولی‌فقیه زمان بگرداند تا عزت و ایمان و سعادت اخروی نصیب همه ما بگردد./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات