۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۵۹۳۸۲
دبیرکل انصارالله یمن:

آماده‌ایم در کنار حزب‌الله با رژیم صهیونیستی بجنگیم/عربستان گاو شیرده‌ای است که ذبح خواهد شد

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به آمادگی این جنبش برای مبارزه با رژیم صهیونیستی، سیاستهای عربستان در یمن را محکوم به شکست خواند و تأکید کرد که ملت یمن در این جنگ پیروز خواهند شد.
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان اظهار داشت: هزاران نفر از افراد قبایل یمنی مشتاق جنگ با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند و انصار الله نیز آمادگی دارد که در کنار حزب الله با این رژیم بجنگد.

الحوثی تصریح کرد که با وجود گذشت سه سال از جنگ و محاصره کشورش از سوی ائتلاف عربستان سعودی، ولی به پیروزی در این نبرد اطمینان دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاشهای عربستان علیه یمن محکوم به شکست است، خاطر نشان کرد که همچنین سیاستهای ریاض در سوریه و عراق نیز به شکست منتهی شده است.

رهبر جنبش انصار الله یمن با تأکید بر لزوم اتحاد امت اسلامی در برابر حملات آمریکا و غرب، اظهار داشت که پشت کردن کشورهای عربی و بین المللی به ملت یمن، در هویت آنان که با مقاومت عجین است، هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

الحوثی با تأکید بر اینکه به اتهامات رژیمهای عربی مبنی بر وابستگی وی به خارج از یمن، هیچ اهمیتی نمی‌دهد، «توهمات» محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره حذف جنبش انصار الله از نقشه سیاسی و ملی یمن را به سخره گرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: وعده‌ای که به سید مقاومت لبنان دادم، تعارف نبود و هزاران رزمنده از قبائل مختلف یمنی در صورت هر گونه حماقتی از سوی اسرائیل، برای جنگ علیه این رژیم مشتاق هستند.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در پاسخ به اولین سؤال در خصوص وضعیت عربستان سعودی و یمن به طور عمومی و همین‌طور ادعای بن سلمان در خصوص افول جایگاه جنبش انصارالله در یمن پاسخ داد:

پس از سه گذشت سه سال از آغاز تجاوز آمریکایی- سعودی به یک کشور عربی و اسلامی، این مسأله دارای ابعاد مختلفی است که اولین بُعد آن مطلومیت مردم یمن است که این مظلومیت تا کنون نظیری نداشته و تا به حدی رسیده که صدای مؤسسات بین‌المللی که به سکوت و کوری در قبال فجایع یمن معروف بودند، نیز در آمده و به مظلومیت مردم یمن اعتراف می‌کنند.

او افزود: متجاوزین از کشتن هزاران کودک و زن و شهروندان غیر نظامی در شهرها و روستاها، آن هم به طرق وحشیانه، ابایی ندارند؛ به طوریکه اجتماعات مردمی در عروسی‌ها، مجالس عزا و مناطق مسکونی، مدارس و مساجد را هدف قرار می‌دهند.

سید بدرالدین الحوثی در ادامه گفت: اما در خصوص متجاوزین، از حجم دشمنی اقتصادی آن‌ها علیه مردم یمن کاسته نشده است، بیماران یمنی نمی‌توانند برای مداوا از کشور خارج شوند، حتی امکان سفر به کشورهای هم پیمان با عربستان، نظیر اردن و مصر را هم ندارند. تحریم‌ها به وسایل امدادی و نیازهای ضروری انسانی از جمله غذا و دارو و سوخت رسیده و توطئه‌ها بانک مرکزی یمن را نیز در بر گرفته است و تلاش بسیاری برای گرسنه نگه داشتن مردم یمن صورت می‌گیرد.

عربستان گاو شیرده‌ای است که سرانجام ذبح می‌شود

رهبر انصارالله یمن در ادامه افزود: در نتیجه، هر اندازه آنان به دشمنی خود ادامه دهند، قدرت نظامی ما افزایش خواهد یافت و هر اندازه در داخل یمن توطئه کنند، این امر سبب بهبود شرایط می‌شود و خائنان را از مردم جدا خواهد کرد و ان‌شا الله تهدیدات را به فرصت بدل خواهد کرد.

اما شرایط عربستان، به مثابه احمقی است که خود را با این تجاوز به سوی سقوط اخلاقی و انسانی در وهله اول و سپس به درون بحران‌ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی و امنیتی کشانده است. همان‌طور که در عراق و سوریه شکست خورد در یمن و بحرین نیز به اذن خداوند کست خواهد خورد و مصلحت خداوند به نفع بندگان مظلومش است. اما جایگاه عربستان در نظر اربابانش در حال افول است و در نظر آن‌ها همان‌طور که ترامپ تعبیر کرد، بیش از یک گاو شیرده نیست که آن را می‌دوشند تا شیرش خشک شود سپس ذبحش می‌کنند و آیا وضعیتی فجیع‌تر از این هم وجود دارد؟

اما انصارالله مشکل دشمنانش را ندارد، کاملا با مردم یمن است و یک سازمان جدا افتاده به حساب نمی‌آید و یک جریان مردمی است که با دیگر گروههای مردمی یمن نیز در ارتباط است.

همکاری رژیم صهیونیستی با افسران اماراتی در ساحل غربی

عبدالملک الحوثی در خصوص آماده شدن ائتلاف سعودی برای آغاز عملیات نظامی جدید در ساحل غربی و میزان آمادگی انصارالله در این خصوص گفت: عملیات در ساحل [غربی] به خواسته آمریکایی‌ها است و آمریکایی‌ها توجه ویژه‌ای به دریاها و مناطق ساحلی دارند و واضح است که به منطقه دریای سرخ و باب‌المندب و خلیج عدن تمرکز کنند و آن‌ها اهمیت جغرافیایی و استراتژیک این منطقه را به خوبی می‌دانند و اکنون نیز با تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، گمان می‌کنند که فرصت طلایی برای تسلط بر این منطقه بدست آورده‌اند. همچنین  برای ما کاملا توجه و تمرکز اسرائیل به باب‌المندب و دریای سرخ نیز آشکار است و ما فعالیت‌ها و مشارکت اسرائیل در تجاوز علیه یمن و از جمله بمباران ساحل غربی را رصد می‌کنیم و همچنین آن‌ها با افسران اماراتی و دیگران همکاری می‌کنند و در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت دارند.

رهبر انصارالله یمن در خصوص کسانی که با متجاوزین همکاری می‌کنند نیز گفت: آن‌ها گمان می‌کنند که متجاوزین خارجی برای خدمت به آن‌ها آمده‌اند اما امروز اوضاع برای آن‌ها چگونه است؟ شرایط به حدی رسیده که برخی از آن‌ها که به خود نام وزیر داده‌اند در بازداشت به سر می‌برند و عبدربه منصور هادی هم در بازداشت و حقارت به سر می‌برد و در حال حاضر اشغالگران، به طور کامل بر فرودگاهها، گذرگاهها و پایگاههای نظامی و تأسیسات نفتی و اقتصادی و سواحل در استان‌های جنوبی تسلط دارند و آن‌ها (خائنان به یمن) از مزدور بودن به غریبه بودن در کشورشان تبدیل شده‌اند و به طور کامل تحت تسلط اشغالگران هستند.

توسعه قدرت موشکی ادامه دارد

رهبر انصارالله یمن در خصوص قدرت موشکی نیروهای یمنی گفت: توسعه قدرت موشکی بعنوان یک قدرت استراتژیک ادامه خواهد یافت و توانسته اهداف بسیار دور را در عمق خاک دشمن هدف قرار دهد و تأثیر و بازدارندگی بسیاری دارد و توانسته به ریاض و ابوظبی برسد و مهم‌تر از این‌ها توانسته سامانه دفاع موشکی آمریکایی (پاتریوت) که بسیار به آن اعتماد دارند را بی اثر کند و موشک «برکان 2» به قصر الیمامه ریاض برسد. آمریکایی‌ها اخیرا نمایشی از «برکان 2» را به اجرا در آوردند و این حجم از نگرانی و تأثیر بسیار خوب است.

وی در ادامه گفت: آن‌ چیزی که برای ما اهمیت دارد این است ک بتوانیم از کشور و مردم خود در قبال کشتار دفاع کنیم و باید در این مسیر قدرت لازم را برای مواجهه با تجاوزگر داشته باشیم و این حق طبیعی ماست.

عبدالملک الحوثی در خصوص به جریان افتادن دوباره روند سیاسی گفت: در حال حاضر هیچ نشانه‌ای برای ما در خصوص اراده و توجه جدی برای حل و فصل سیاسی وجود ندارد. هر چند برخی تحرکات روتینی برای حفظ آبرو در جامعه بین‌الملل وجود دارد که صرفا نقش پوششی برای متجاوزین دارد. در حقیقت باید گفت که آمریکا و انگلیس دو طرفی هستند که در این جنگ از طریق فروش صدها میلیارد دلار سودمند شده‌اند و همچنین دستاوردهای سیاسی و غیره هم داشته‌اند و هیچ تمایلی برای توقف تجاوزگری ندارند.

وی همچنین درخواست برای تحویل سلاح از سوی نیروهای یمنی را عجیب دانست و گفت که از ارتش و نیروهای مردمی می خواهند که سلاحشان را تحویل دهند، در حالیکه به کشورشان تجاوز کرده و بخش وسیعی از آن را اشغال کرده‌اند.

ترامپ شفاف‌تر از اوباما عمل می‌کند

رهبر انصارالله یمن درباره رفتار دولت آمریکا در پرونده یمن و تفاوت نگاه دولت اوباما با ترامپ در این خصوص گفت: تفاوت دو دولت در این است که ترامپ شفاف‌تر عمل می‌کند. دولت اوباما تلاش داشت حقیقت رفتار آمریکا را در پوشش دیپلماسی پنهان نگه دارد، ترامپ اما واضح‌تر و آشکاراتر عمل می‌کند و در روند شیردوشی از گاو شیرده، بهتر از اوباما عمل کرده است وگرنه دشمنی دولت آمریکا از ابتدا بوده و نه عربستان و نه امارات بدون تمایل و حمایت همه جانبه آمریکا نمی‌توانستند وارد این جنگ بشوند

عبدالملک الحوثی در خصوص نقش و فعالیت روسیه در قبال بحران یمن گفت: روس‌ها سیاست و دغدغه‌های خود را دارند و ما منتظر و وابسته آن‌ها نیستیم ولی اگر یک روی به این نتیجه برسد که با متجاوزین همکاری کند باید بداند این به نفع او نیست و شاید آتش آمریکا خرس روسی را از خواب زمستانی که به تابستان نیز کشیده شده، بیدار کند و ما امیدواریم که روسیه حداقل بیطرفی را رعایت کند.

رهبر انصارالله یمن در خصوص وضعیت رابطه انصارالله با حزب «کنگره مردمی» وابسته به «علی عبدالله صالح» و قبائل طرفدار این حزب نیز گفت که شرایط تا حد بسیاری بهبود یافته است.

او در این باره افزود: فعالیت خوبی برای دوستی و مصالحه وجود دارد و روابط ما با حزب  «کنگره ملی» طبیعی است و موضع آن‌ها هم همواره شرافتمندانه بوده و برخی افراد استثناء در درون آن‌ها بودند که پس از گرویدن آن‌ها به جبهه متجاوزین، رسوا شدند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در پایان در پاسخ به سؤالی در خصوص محل زندگی خود و اینکه آیا در غارهای صعده زندگی می‌کند گفت: من در سرزمین یمن به شکل طبیعی همچون هر یمنی دیگری سکونت دارم و نیازی هم به غار ندارم. زندگی من با پیش از تجاوز دشمن تفاوتی ندارد، مگر در دیدارهای عمومی که با توجه به شرایط جنگ تغییر یافته است./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات