۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۳۸۱
امام جمعه پردیسان:

قوای سه گانه برای حمایت از تولید داخلی برنامه ریزی جدی کنند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: دولت بایستی کالاهای موجود را ایرانی کند و سه قوه هم با اتحاد و به‌صورت محکم از تولیدکننده‌ها حمایت کنند، تولید کننده‌ها هم به فکر مصرف‌کننده‌ها باشند و کالاهای استاندارد و با کیفیت بسازند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به اهمیت و ضرورت تقوا اظهار داشت: آینده زمین توسط پرهیزکاران مدیریت خواهد شد.

وی در تشریح روایتی از امیرالمؤمنین(ع) درباره حمایت از تولیدات امت اسلامی گفت: امام(ع) فرمود این امت به خیر خواهد رسید مادامی که لباس بیگانه نپوشد و از غذای بیگانه نخورد و اگر چنین کاری نکند خداوند آنها را ذلیل می‌کند، منظور از این امت نه فقط امت عرب که همه امت مسلمانان است.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: این امام معصوم که رییس حکومت گسترده علوی است برای اقتصاد مسلمانان می‌فرماید؛ اگر می‌خواهید عزیز شوید و ذلیل نشوید در خوراک و پوشاک خودکفا شوید.

وی با تأکید بر ضرورت استقلال اقتصادی کشور بیان کرد: در استقلال در اقتصاد حاکی از استقلال در اعتقاد است و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد؛ ازاین رو حوزه اقتصاد، کشاورزی و صنعت کاملا باید بومی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به آمار استفاده مردم تهران از کالای ایرانی گفت: گروهی دانشجویی درباره استفاده از تولیدات ملی از اهالی تهران آمارگیری کرده‌اند، که آمار جالب‌توجهی به‌دست آمده است؛ در این آمار 64درصد مردم تهران از پوشاک ایرانی و 90 درصد از خوراک ایرانی استفاده می‌کنند، 36 درصد هم از پوشاک خارجی و 10 درصد از خوراک خارجی استفاده می‌کنند، که روی این درصد قابل توجه هم بایستی کار شود تا از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی افزود: گرایش مردم در برخی حوزه‌ها مانند لوازم خانگی بیشتر به سمت خارج است که 31 درصد اهالی تهران به سمت کالای ایرانی است؛ اما در صنعت خودرو 73درصد به تولید داخلی گرایش دارند، همچنین در استفاده از کیف و کفش 73 درصد مصرف مردم کالای ایرانی است.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه قدرت فتوای مراجع عاملی اثرگذار در موفقیت بیشتر کالای ایرانی است، گفت: نخستین عامل موفقیت تولید ملی قدرت فتوا است، مانند فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو و تحریم سیگار توسط آیت الله مکارم شیرازی که بُرد گسترده‌ای داشته است.

وی با تأکید بر ضرورت فتوا به تحریم کالاهای غیر ایرانی گفت: امروز هم مراجع برای حمایت از تولید ملی به تحریم مصرف کالای غیر ایرانی فتوا دهند، در زمان میرزای شیرازی با این‌که قدرت حکومت دست میرزا نبود، توانست با قدرت افتای خود قاجار را به هم بریزد، حال که نظام، ولایت و حکومت در دسترس است، چرا نباید از این امکان الهی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که تولید ملی تمام کشورهای غربی مسأله اول آنها است، گفت: در انگلستان دیکتاتوری تولید ملی راه انداخته‌اند، به‌گونه‌ای که خبر اول خبرگزاری‌ها تولید ملی است که اگر کسی خلاف تولید ملی کار کند مجازات شده و افرادی هم که به نفع تولید ملی کار کنند، تشویق می‌شوند.

وی در پایان درباره وظیفه دولت از تولید ملی تصریح کرد: در آماری 69درصد مردم تهران گفته‌اند دولت از کالای ایرانی حمایت نمی‌کند،  دولت بایستی کالاهای موجود را ایرانی کند و مالیات را بعد از رشد تولیدکننده اخذ کنند، سه قوه هم با اتحاد و به‌صورت محکم از تولیدکننده‌ها حمایت کنند و تولید کننده‌ها هم به فکر مصرف‌کننده‌ها باشند و کالاهای استاندارد و با کیفیت بسازند./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات