۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۵۹۳۶۹
آیت الله علم الهدی:

عمل نکردن به نسخه های جامع رهبری منجر به بروز مشکلات اقتصادی شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران را مرهون مدیریت رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: البته در کنار این پیشرفت ها و اقتدار، مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم وجود دارد که به دلیل عمل نکردن کارگزاران به توصیه های رهبری ایجاد شده است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به تحلیل جریان چهل ساله انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه تداوم اصول انقلاب تا به امروز بیانگر این حقیقت است که نقش آفرینی رهبرمعظم انقلاب در این سال ها بی نظیر بوده است، اظهارکرد: در آغاز جنگ تحمیلی  ما حتی امکانات اولیه دفاعی را در مقابل دشمن نداشتیم اما امروز پیشرفت های صنایع دفاعی ما قابل مقایسه با آن دوران نیست که این پیشرفت را مدیون مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب در این صحنه هستیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که امروز جبهه و خاکریز ما در ده متری مرز اسرائیل است، تصریح کرد: رزمندگان ما در شرایط فعلی در دفاع از اسلام در دریای مدیترانه می جنگند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران را مرهون مدیریت رهبر معظم انقلاب هستیم، بیان داشت: البته در کنار این پیشرفت ها و اقتدار  مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم وجود دارد که به دلیل عمل نکردن کارگزاران به توصیه های رهبری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه رهبری هرساله با تعیین شعار سال بر برطرف سازی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اصرار و پافشاری و تأکید دارند، خاطرنشان کرد: در عین حال رهبر معظم انقلاب علاوه بر تعیین نام سال بر مبنای اقتصادی، راهکارها، مؤلفه ها، ظرفیت ها و موانع را نیز بیان می کنند اما نسبت به این توصیه های بی توجهی و غفلت از سوی مسؤولان صورت گرفته است.

آیت الله علم الهدی درباره دلایل مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم امروز با آن روبرو هستند، گفت: در واقع عمل نکردن به نسخه های جامع و کامل رهبری در این راستا سبب شده که مشکلات اقتصادی روز به روز افزایش یابد در حالی که رهبر معظم انقلاب در این ده ساله بر اقتصاد تأکید فراوان داشته اند.

وی درادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فعالیت های صورت گرفته درعرصه اقتصاد مقاومتی تا به امروز از سوی مسؤولان چشمگیر نبوده است، گفت: تنگاهای اقتصادی امروز حاصل همین بی توجهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: در این نامگذاری مخاطب رهبر معظم انقلاب فقط مسؤولان نیستند چرا که همه مردم می توانند دراین عرصه تأثیرگذار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فضیلت های ماه رجب پرداخت و گفت: آیه268 سوره بقره درباره راه های وسوسه انگیزی شیطان در ناامید کردن انسان از خداوند است که یکی از این مصادیق وسوسه شیطان وعده های فقر است که شما نباید پول و ثروت خود خرج کنید تا مبادا به فقر مبتلا نشوید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در زندگی انسان همیشه در محاصره سلسله افکار و خیالات است، اظهارکرد: البته این افکار و توهمات برای جوانان بیش از بزرگسالان و افراد سن بالا است و بیشتر جوانان در محاصره این افکار منفی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که افکار منفی، حاصل نفوذ افکار شیطانی است، تصریح کرد: از طرفی به هر میزان که انسان به سمت حرکت، نشاط و پویایی و سعه صدر پیش رود، این گونه افکار و حرکت ها الهی است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات