۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۳۶۶
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

نهاد دولت مانعی در برابر اقتصاد ملی است | خرید کالای غیرایرانی در دستگاه ها ممنوع شود

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که امروز نهاد دولت در خدمت اقتصاد ملی نیست، بلکه مانعی فراروی اقتصاد ملی است، گفت: دولت باید همه موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد خصوصی را بردارد.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه تهران در سال ۹۷ عزت کشور ایران را در سایه امامت و پیشوایی پیشوایان صالح و عادل دانست و گفت که انقلاب هرچه دارد در پرتو امام و امت صالح خویش است و تمام قدرت ملت در سایه این دو گوهر گرانبها به دست آمده است.

وی در ادامه، بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو را در راستای خلق اقتدار اقتصادی و سیاسی کشور ارزیابی کرد و افزود: برای به دست آوردن جایگاهی ممتاز و زیبنده ملت ایران، باید با سرعت قدم برداریم و در این راه بدون تردید نیازمند به اجماع ملی هستیم و باید زیر سایه عمود خیمه انقلاب متحد و هماهنگ عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به دو مقوله آزادی و استقلال اشاره کرده‌اند، اظهار داشت: استقلال سیاسی امروز ملت ایران یک سرمایه بزرگ و گرانبها و دست نایافتنی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: در طول دویست سال اخیر بیش از پنجاه درصد از جغرافیای ایران تجزیه شد و حکمرانان ناصالح، وابسته و مزدور در مجلس شورای ملی سابق با یک قیام و قعود، تجزیه کشور را تصویب کردند؛ اما امروز ایران در یک جایگاه فاخر و برجسته‌ای از استقلال قرار دارد.

ملت ایران پرچمدار استقلال و عزت در منطقه و جهان

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا اظهار می‌دارد که نفوذ منطقه‌ای ایران برای ما مایه نگرانی است؛ این نفوذ منطقه‌ای اسلام و آموزش‌های وحیانی است که به ملت فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق و دیگر ملت‌های منطقه هویت بخشیده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هیچ ملتی نمی‌تواند قله‌های بلند و رفیع اقتدار را فتح کند مگر در سایه استقلال به معنای واقعی کلمه و امروز ملت ایران پرچمدار این استقلال عزت‌بخش و افتخار آفرین در منطقه و جهان هستند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند که آزادی در این کشور تأمین شده است، عده‌ای بی‌انصافی کرده و با استفاده از آزادی موجود به دروغ می‌گویند آزادی وجود ندارد در حالی که امروز در کشور ما آزادی فکر، بیان و انتخاب است، به صاحبان فکر و قلم و اندیشمندانی که با مبانی انقلاب زاویه و نقد دارند، دو توصیه کرد که نخست آن انصاف بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر این‌که ظلم دیگران نباید سبب شود که ما از انصاف و عدالت زاویه بگیریم، گفت: نقد دستگاه اجرایی، قضایی و نقد مجلس و نقد همه حوزه‌ها باید در چارچوب انصاف، عدل و علم صورت گیرد.

توصیه دوم خطیب نماز جمعه تهران به دستگاه قضایی بود.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که در نظام ایران، آزادی فکر، بیان و انتخاب است، از مسؤولان خواست که مراقب باشند از این نقشه راه گامی فراتر برداشته نشود که اقتدار نظام در سایه التزام به رهنمودهای رهبری برآمده از آموزه‌های قطعی دین و قانون اساسی الهام‌بخش جمهوری اسلامی است.

تبیین مسؤولیت دولت و ملت در برابر تولید ملی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مسأله اهمیت تولید ملی پرداخت و خاطرنشان کرد: تولید ملی در سایه تلاش موفق مبتنی بر دانش، علم و ایمان به عنوان سه نهاد اصلی محقق می‌شود که نهاد نخست، نهاد تولیدکننده کالا است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از تولیدکنندگان کالا خواست که کالای خود را با بهترین کیفیت و کم‌ترین هزینه تمام شده و در کوتاه‌ترین زمان تولید کنند و اگر می‌خواهند کالای ایرانی، ایران و پانزده کشور همسایه را فتح و به افق‌های دور راه پیدا کند، بدانند که باید از بالاترین کیفیت و کم‌ترین هزینه تمام شده در کوتاه‌ترین زمان الهام بگیرد.

وی دومین نهاد را دولت معرفی کرد که در این زمینه مسؤولیت جدی دارد و گفت که امروز نهاد دولت در خدمت اقتصاد ملی نیست و بیش از این‌که در خدمت باشد مانعی فراروی اقتصاد ملی است؛ در حالی که باید همه موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد خصوصی را بردارد و اقتصاد زمینه حرکت و پیشرفت را فروری خود مشاهده کند.

خطیب نماز جمعه تهران در این زمینه به همه مدیران و مسؤولان توصیه کرد که خرید هر کالای غیرایرانی را ممنوع کنند و دستگاه‌ها، مسؤولان و مدیران در رده‌های مختلف بدانند که حوزه اول تأمین نیاز، تولیدات داخلی است و در کنار این دستورالعمل تأکید کنند که در صورت نیاز خرید کالاهای خارجی، کمیته‌هایی در همه نهادها شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که ملت ایران در برابر تولید داخلی مسؤولیت دارند، گفت: همه ما مسؤول هستیم و باید اذعان کنیم که خرید کالای خارجی امروز به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شده است و این فرهنگ را باید تغییر داد و همه نگاه‌ها معطوف به تولیدات داخلی باشد و کارآفرینان مشاهده کنند با یک بازار مطمئن روبه‌رو هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان بر ضرورت نگاه تولید به صادرات تأکید کرد و از ملت ایران خواست که کم‌تر مصرف کنند تا کالاهای ایرانی بیشتر صادر شود و ارزآوری بیشتری به کشور صورت گیرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات