۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۳۶۳
صفار هرندی:

حمایت از کالای ایرانی سبب سرافرازی و عزت کشور می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان این‌که حمایت از کالای ایرانی سبب سرافرازی و عزت ما می‌شود، از مسؤولان خواست که با حمایت از تولید داخل، کارها را به افرادی با عملکرد جهادی و انقلابی واگذار کنند.
محمدحسين صفارهرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین صفار هرندی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تبیین شعار سال ۹۷ که رهبر معظم انقلاب آن را به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده‌اند، پرداخت و این سال را چهلمین سال تحقق آرزوی ملت ایران در برپایی دین خدا با وقوع انقلاب اسلامی نامید.

وی در ابتدا با بیان این سؤال که آیا انقلاب اسلامی ایران که به چهل سالگی رسیده است باید دست به عصا و محطاط شود، افزود: در نظامی که تحت نظارت حضرت ولی‌عصر‌(عج) هدایت می‌شود و براساس آنچه که شاهد آن هستیم، انقلاب اسلامی همچنان زنده، پرتکاپو و دارای حیات است؛ گویی تازه متولد شده باشد.

صفار هرندی با اشاره به تصور برخی که می‌گفتند انقلاب ایران در چهل سالگی باید در وادی ارتجاع و عقب‌گرد به قبل از انقلاب قرار گیرد، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی در مدت این چهل سال حتی شائبه این‌که انقلاب توسط مردم پس زده شده باشد و جریان‌های کودتایی بخواهند متعرض تمامیت این نظام و استقرار آن شوند، در ذهن و دل کسی شکل نمی‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این نظام افزون بر آن تجربه‌هایی که اندوخته همچنان جوان است و با مدیریت با نشاط رهبر معظم انقلاب به پیش می‌رود، و این نشاط و جوانی به چشم دشمن و رقبا هم آمده است.

اصالت انقلاب ژئوپولتیک منطقه را تغییر داده است

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در چهل سالگی نه تنها عصا دست نگرفت بلکه بالاتر از آن عصا زیر دست دیگران گذاشت، گفت: دیگرانی که کمک نیاز داشتند به سراغ این نظام و انقلاب آمدند و دولت‌های مردمی در عراق، سوریه و لبنان که از سوی شیاطین در حال سقوط بودند به تجربه‌های انقلاب متوسل شدند و شرایط آنها معکوس شد.

صفار هرندی تصریح کرد: اصالت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به اقرار دشمنان ژئوپولتیک منطقه را تغییر داده و آن به سبب نشاط این انقلاب است که معادلات دشمنان را به هم می زند و تغییر می‌دهد و امروز نه تنها هیچ کشوری جدیدی در منطقه خاورمیانه شکل نگرفته است بلکه کشورهای در حال تزلزل به واسطه تجربیات انقلاب اسلامی مستحکم می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که به فرمایش رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی باید گفتمان غالب در فرهنگ مردم ایران شود، گفت: تجربه‌های این چهل سال به ما نشان می‌دهد که دنیا نمی‌خواهد که ما در ایران روی خوش ببینیم و حتی وقتی به آنها روی خوش نشان می‌دهیم همانطور که در برجام نشان دادیم، به ما ترش‌رویی بیشتری انجام می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید ببینیم کدام یک از اقدامات برای ما مزیت بیشتری دارد و با کدامیک از کشورها ارتباط خود را قوی‌تر کنیم، به نفع ما هست و مهم‌تر این‌که چرخ اقتصاد داخلی را به گردش در آوریم تا کسانی که منتظر قرارداد با ما هستند بدانند باید به ما امتیاز دهند نه این‌که دائما به دنبال امتیاز گرفتن از ما باشند.

حمایت از کالای ایرانی سبب سرافرازی و عزت ما می‌شود

وی با ابراز تأسف از برخی سوء استفاده‌ها و فسادهای اقتصادی، گفت که براساس آمار جهانی، فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی که قبل از انقلاب حاکم بود امروز کم شده است و اظهار داشت که ما هم به لحاظ درآمد ده برابر یا بیشتر پیشرفت داشته‌ایم و هم به لحاظ کاهش فاصله برخوردارها و ضعفا دارای شرایط بهترین هستیم.

صفار هرندی با بیان این‌که حمایت از کالای ایرانی سبب بی‌نیازی از ورود کالای خارجی به کشور می‌شود و این بی‌نیازی است که سبب سرافرازی و عزت خواهد شد، ابراز کرد: برخی می‌گفتند که حتی آب خوردن ما هم در گرو اظهار لطف غربی‌ها است، یعنی اگر آنها به ما نگاهی از سر محبت نداشته باشند ما آب هم نمی‌توانیم بخوریم.

وی از مسؤولان خواست که با حمایت از تولید داخل، کارها را به قشرهایی که مستعد عملکرد جهادی و انقلابی هستند واگذار کنند و گفت: بهترین حمایت از ناحیه مسؤولان آن است که مانعی بر سر اقدامات مردم نتراشند و بگذارند مردم سرمایه خود را در کار تولید وارد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهیم و حتی اگر شده به هنگام خرید کالا، تظاهر کنیم که آیا آن مرکز خرید، کالای ایرانی دارد یا نه و اگر کالای ایرانی نداشت آنجا را ترک کنیم./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات