۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۳۵۶
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت‌وگو با رسا:

محور پیشرفت اقتصادی حمایت از تولید داخلی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه محور پیشرفت اقتصادی حمایت از تولید داخلی است، گفت: دولت باید از تولید کننده حمایت کرده و در میدان عمل این حمایت را به منصه ظهور برساند.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «حمایت از تولید کالای ایرانی»، گفت: محور پیشرفت اقتصادی حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: شعار سال 97 که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان حمایت از تولید داخلی نام گرفت دارای سه ضلع کلیدی است از این رو محقق شدن شعار سال در گرو به جریان افتادن این سه ضلع است.

حجت الاسلام آزادی خواه درباره نخستین ضلع این شعار، ابراز کرد: نخستین ضلع این مثلث مربوط به نقش دولت و مسؤولان می‌شود، دولت باید از تولید کننده به شدت حمایت کرده و در میدان عمل این حمایت را به منصه ظهور برساند.

رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس ضلع دیگر این شعار را مربوط به تولید کنندگان دانست و اظهار داشت: بر اساس شعار سال 97 تولید کننده باید با کیفی سازی محصولات به تولید کالای ایرانی جذاب و متنوع اقدام کند چرا که با افزایش کیفیت و جذابیت کالاهای ایرانی مشتری جذب شده و دیگر به کالاهای واداتی رغبتی نشان نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ضلع دیگر این شعار، گفت: ضلع سوم مربوط به مصرف کنندگان می‌شود از این رو مردم به عنوان مصرف کننده باید با جدیت تمام از ظرفیتی که برای استفاده از کالای ایرانی در اختیار دارند استفاده از کالای ایرانی را اولویت مصرف خود قرار دهند چرا که منفعت این امر چیزی جز رشد اقتصادی و اشتغال زایی برای کشور به همراه نخواهد داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مصرف کنندکان مصرف تولید داخلی را به عنوان یک مساله واجب برای خودشان قلمداد کنند و بدانند که این امر در ارتقای معیشت مردم و ارتقای اقتصادی کشور بسیار مثمر ثمر است به طور قطع وضعیت تولید داخلی رونق مضاعفی به خود خواهد گرفت.

وی با تاکید براینکه دولت باید برای تحقق شعار سال که «حمایت از کالای داخلی» نام گرفته برنامه ریزی جدی داشته باشد، گفت: دولت و مسؤولان با نظارت جدی به مراکز فروش عرضه محصولات و اقلام مصرفی می‌توانند به راحتی شعار سال را محقق سازند چرا فروشگاه‌های فراوانی در کشور وجود دارد که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر این فروشگاه‌ها باید کالاهای ایرانی را برندسازی کنند و تنها کالای ایرانی را به مردم عرضه کرده و کالای وارداتی را عرضه نکنند خود این مهم در تحقق شعار سال بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام آزادی خواه خاطرنشان کرد: بنابراین اگر دولت، مسؤولان و مردم با جدیت کامل از کالای ایرانی حمایت کرده و مانع واردات کالای خارجی شوند بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات