۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۵۹۲۷۸
به نشر منتشر کرد؛

"شعرهای نیایش" برای کودکان

به‌نشر مجموعه سه جلدی با عنوان «شعرهای نیایش» را برای گروه سنی کودکان منتشر و روانه بازار نشر کرد.
مجموعه سه جلدی با عنوان «شعرهای نیایش»

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از به‌نشر،  انتشارت آستان قدس رضوی برای نخستین بار مجموعه سه جلدی با عنوان «شعرهای نیایش» را برای گروه سنی کودکان منتشر و روانه بازار کرده است.

اشعار این آثار که در قالب کتاب‌های «پروانه» به‌نشر روانه بازار نشر کشور شده، با موضوع ستایش خدا و ویژه گروه سنی «ج» است؛ شاعران در این کتاب‌ها با زبانی کودکانه و در قالب اشعار خود با خداوند سخن میگویند.

«موج و مرغابی» عنوان یکی از کتاب‌های این مجموعه است که اشعار آن توسط «حمید هنرجو» سروده شده است.

در بخشی از این کتاب اینطور آمده است: «می‌شود اینجا خدا را خوب دید/ در نگاه ساکت پروانه‌ها/ رد سبز پاش را دنبال کرد/ در تمام کوچه‌ها و خانه‌ها/ می‌شود گلدوزی‌اش را هر بهار/ در نگاه رنگ رنگ بیشه دید/ می‌شود هر صبح، از توی اتاق/ نور او را خوب، پشت شیشه دید/ می‌شود با او سفر کرد از زمین/ رفت روی شانه‌های آسمان/ می‌شود با ابرها هم دوست شد/ ریسمانی بست بر رنگین‌کمان/ با خدا هم می‌شود همسایه شد/ زیر چتر مخمل یک نارون/ او که تند از شور و شوق دیدنش/ می‌تپد قلب کبوترهای من»

«مرا مثل یک ابر بالا ببر» نیز یکی دیگر از جلدهای این مجموعه و حاوی مجموعه شعرهای نیایشی، سروده «سعیده موسوی‌زاده» است که در بخشی از آن اینطور میخوانید: «خدایا! کمک کن که در قلب من/ فقط آشتی جا شود/ مبادا سرِ سوزنی/ در آن قهر پیدا شود/ خدایا! تو را دوست دارم/ کمک کن ببخشم/ بدی توی قلبم نکارم»

«در دلم دریا بریز» نیز عنوان یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه «شعرهای نیایش» است که «غلام‌رضا بکتاش» به عنوان سراینده اثر در آن از زبان بچه‌ها با خدا صحبت می‌کند.

«با چه رنگی واقعاً/ رنگ شب را ساختی/ با چه ابزاری دقیق/ ماه را پرداختی/ تابلویی دیدنی‌ است/ هر شب از شب‌های تو/ می‌درخشد مثل ماه/ پای شب امضای تو» متن یکی از شعرهای کتاب «در دلم دریا بریز» است.

به‌نشر این کتاب‌ها را در قطع خشتی با شمارگان 2000 نسخه در دسترس عموم مخاطبان قرار داده است و علاقه‌مندان می‌توانند هر جلد از این مجموعه مصور و رنگی را با قیمت 40 هزار ریال تهیه کنند. 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها‌، آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

 

ارسال نظرات