۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۵۹۲۷۳
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت وگو با رسا:

حمایت از کالای ایرانی مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده خبرگان با تأکید بر این که عمده مشکلات کشور با اجرای اقتصاد مقاومتی قابل حل است، گفت: حمایت از کالای ایرانی از مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: حلول ماه رجب و سال جدید را به ملت شریف ایران به ویژه مردم  شهید‌پرور استان آذربایجان غربی تبریک می‌گویم.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده‌اند، ابراز داشت: معظم‌له با توجه به مشکلات اقتصادی که چندین سال گریبانگیر کشور شده است، سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهادند تا بسیج امکانات و نیرو‌ها به شکل گسترده‌تری برای حل مشکلات اقتصادی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر این که عمده مشکلات کشور با اجرای اقتصاد مقاومتی قابل حل است، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی از مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» به علت اصلی و اساسی مشکلات اقتصادی کشور اشاره دارد. مردم ایران اگر به لحاظ فرهنگی و نگرشی از کالای داخلی حمایت کنند، مشکلات اقتصادی کشور به سرعت برطرف خواهد شد.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زمانی که کالای خارجی به صورت کلان و گسترده از کشور‌های خارجی به ویژه چین وارد ایران می‌شود چگونه می‌توان انتظار داشت که اقتصاد ایران به شکوفایی برسد.

وی گفت: هر کالای ایرانی که در انبار مانده و استفاده نشود، زمینه اشتغال برادران و خواهران ما در اجتماع را به خطر انداخته و لطمه‌ بزرگی بر کشور وارد خواهد ساخت.

رییس دانشگاه قم با تأکید بر این که حمایت از کالای ایرانی اعم از مصرف تولیدات داخلی است، اظهار داشت: پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و فراهم کردن زمینه‌های صادرات کالای ایرانی به کشور‌های همسایه می‌تواند چرخه اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

وی ابراز داشت: دولت با بسیج نیرو‌های خود در گمرک برای مبارزه با قاچاق کالا و بالا بردن تعرفه واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد، می‌تواند حمایت بسیار زیادی از تولید‌کنندگان داخلی انجام دهد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات