۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۵۹۲۶۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

نوروز فرصتی برای خالی کردن سینه ها از کینه است

استاد حوزه علمیه قم سنت های ارزشمند و دیرینه همچون دید و بازدید را مورد تاکید و تایید دین مبین اسلام دانست و عید نوروز را فرصتی ارزشمند برای صله رحم و خالی کردن سینه ها از کینه ها ارزیابی کرد.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ویژه برنامه سال تحویل که به صورت زنده از حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و از شبکه سوم سیما پخش شد، تقارن سال جدید را با سال اولیای الهی گرامی داشت و بر ضرورت تبعیت از سیره اهل بیت(ه) تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه قم عید نوروز و سال جدید را فرصتی ارزشمند برای صله رحم، احسان و نیکی به پدر و مادر و بزرگان توصیف کرد.

وی مهربانی و الفت را سفارش دین مبین اسلام دانست و گفت: در روایت از امام معصوم(ع) داریم دو نفر که با هم قهر کنند من هر دو(ظالم و مظلوم) را نفرین می کنم. اگر کسی با یکی از دوستان، فامیل و اقوام و خویشان خود قهر است باید بداند که این مساله با آموزه های دینی تضاد دارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در سال جدید باید سعی کنیم کینه و کدورت ها را از دل بدر کنیم و به جای آن الفت و مودت و مهربانی بکاریم.

وی نحسی سیزده را نادرست و بدون مبنا دانست و تصریح کرد: روزها و ایام هیچ نحسی ندارد. روز و شبی که یک قومی مستحق نزول عذاب الهی باشد آن روز و شب نحس است.

خطیب حوزه عدم مسؤولیت پذیری را اشکال عمده انسان ها دانست و گفت: بسیاری از حوادثی که برای ما اتفاق می افتد علت آن خود ما هستیم، اما متاسفانه این مساله را به نحسی ایام ربط می دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اهتمام به سنت های حسنه خاطرنشان کرد: اسلام با سنت های دیرینه و خوب که حتی قبل از اسلام نیز رواج داشته نه تنها مخالفتی ندارد بلکه موید آن نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه به تبیین شخصیت امام هادی(ع) پرداخت و با تسلیت سالروز شهادت این امام همام، یادآورشد: مردم گره های زندگی خود را با توسل و تمسک به حضرت امام علی النقی(ع) حل کنند.

وی زیارت جامعه کبیره را از یادگارهای ماندگار و بسیار پر محتوای امام هادی(ع) دانست و بر لزوم توجه بیشتر آحاد جامعه به این زیارت ارزشمند تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه قم رسیدگی به مشکلات مردم و گره گشایی از کار آنان را از مهم ترین تاکیدات ائمه اطهار و امام دهم ذکر و تصریح کرد: امروز بخش قابل توجهی از مردم ما گرفتار مشکلات بسیاری هستند؛ در چنین شرایطی نباید بی تفاوت از کنار مشکلات عبور کنیم و گرفتاران را به حال خودشان رها کنیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات