۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۵۹۲۵۶
آیت الله کعبی:

سپاه طراحی های نفوذ دشمن را در سطوح گوناگون خنثی کرده است

عضو هیأت رییسه خبرگان از خدمات سپاه پاسداران در مقابله با نفوذ دشمنان تقدیر کرد و گفت: سپاه طراحی های نفوذ دشمن را در سطوح گوناگون خنثی کرده است.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات سپاه پاسداران به انقلاب اسلامی،  از عملکرد سپاه در مقابله با نفوذ تقدیر کرد و گفت: فعالیت دشمنان اسلام و انقلاب یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلس خبیث و دنباله های آنان در منطقه مانند آل سعود علیه تمامیت ایران و هویت اسلامی و انقلابی ملت ایران یک جنگ تمام عیار بوده و شتاب و سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی افزود: این جنگ تمام عیار به دلیل استیصال دشمنان است چرا که در همه عرصه ها شکست سنگینی از ملت ایران و رهبری توانمند و نیروهای حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت اسلامی به ویژه سپاه پاسداران خورده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عرصه های جنگ دشمن اظهار داشت: عرصه های جنگ دشمن شامل جنگ رسانه ای و روانی، جنگ نرم و تضعیف اعتقادات، باورها و اخلاق جامعه، جنگ امنیتی، جنگ دیپلماسی، اقتصادی و اخلاقی می شود.

وی ادامه داد: در قسمت جنگ و تهدیدات نظامی به دلیل قدرت بازدارنده بالای نظام جمهوری اسلامی دشمنان در خواب آن را هم نمی بینند که بتوانند تهدیدات خود را عملی کنند، از این رو به عرصه های دیگر جنگ روی آوردند که در این میان جنگ نفوذ با استفاده از نقاط ضعف و خلأها برای دشمن حائز اهمیت است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: البته در عرصه جنگ نفوذ دشمن از غفلت، نقاط ضعف مخاطب ها و سوژه ها برای نفوذ همه جانبه استفاده می کنند، در این میان چشم های بیدار نیروهای امنیتی به ویژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی های نفوذ دشمن را در سطوح گوناگون خنثی کرده است.

وی عنوان کرد: بخشی از این پروژه ها به اطلاع ملت ایران رسیده که آخرین آن پروژه نفوذ در قالب محیط زیست بود، پروژه های نفود بسیار گسترده است و پروژه نفوذ از طریق آموزش های عالی و حتی حوزه های علمیه، سیاستمداران، صاحب منصبان و لایه های اجتماعی مؤثر هم دنبال می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: چشم های بیدار نیروهای رصد کننده و دیدبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بحمدالله همه این عرصه ها را شناسایی می کند و همواره با تذکرهای به جا و پیشگیری هایی که انجام می شود لایه های نفوذ و برنامه های دشمن خنثی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخشی از پروژه ها طعمه تصور می کند که رصد نمی شود اما اینگونه نیست و طعمه هایی که به عنوان شکار سرویس های دشمن قرار دارند قطعا رصد می شوند و حتی سرویس های دشمن هم رصد خواهند شد و در لحظه مورد نیاز اقدام و عملیات صورت می گیرد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: در جنگ نفوذ نیز جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سطح هوشیاری بالایی برخوردار هستند و دقت هایی خوبی می شود، سپاه کارنامه درخشانی دارد که به سهم خود تشکر می کنیم./1323/

ارسال نظرات