۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۵۹۲۵۰
معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران:

محورهای اقتصادی شعار سال ۹۶ محقق نشد

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه متأسفانه مردم طعم شیرین محقق شدن شعار سال را نچشیدند، گفت: دولت باید با برنامه‌های اقتصادی کوتاه مدت و فوری در جهت بهبود معیشت مردم اقدام کنند.
گودرزی

حجت الاسلام گودرزی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که دولت چه مقدار توانسته شعار سال 96 را محقق سازد، گفت: موضوع شعارهای سال که هر ساله توسط رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شود، بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: حضرت آقا چند سال متوالی شعار سال را به بحث اقتصاد اختصاص دادند، این نامگذاری نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب، توجه مردم را به موضوع خاص و حساسی جلب می‌کنند از این رو جامعه باید پیام‌هایی را از انتخاب شعار سال دریافت ‌کنند.

حجت الاسلام گودرزی اضافه کرد: اگر بخواهیم به دور از مسائل حزبی و گروهی عملکرد دولت را بررسی کنیم با توجه به فرآیندی که دولت در پیش گرفته، می‌توان موضوع شعار سال را در چند حوزه مورد بررسی قرار داد؛ نخست از این حوزه‌ها برنامه‌های بلند مدت و میان مدتی است که دولت داشته یا دارد تا از این طریق بتواند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: آنچه که با گوشت و پوست خود در جامعه احساس می‌کنیم و مورد تاکید حضرت آقا هم هست این است که اقتصادکشور نیاز به یک سری مسکن‌های متوالی دارد تا از این وضعیت بیمارگونه خارج شود، حضرت آقا فرمودند ما به زمانی رسیدیم که مردم باید طعم و شیرینی انقلاب را سر سفره‌های خود احساس کنند، متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده، خواسته یا ناخواسته با تدبیر یا بدون تدبیر این موضوع در شرایط فعلی احساس نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در جلسه استیضاح نمایندگان مجلس، وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم در گفتار نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب بیان می‌شد و نمایندگان مردم بیان می‌کردند که مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر قاطبه مردم شده و چرخه اقتصاد کشور در حال رکود است، بعضی از مسؤولان می‌خواهند با ارائه آمار و شعار دادن اقتصاد را از رکود خارج کنند این قطعا شدنی نیست، همانطور که با حلوا حلوا کردن دهان انسان شیرین نمی‌شود با شعار دادن هم اقتصاد سالم نمی‌شود.

حجت الاسلام گودرزی گفت: شاید دولت برنامه‌های بلند مدت یا میان مدتی داشته که از آن طریق اقتصاد کشور بهبود پیدا کند اما آنچه که مشهود است این است که در این مدت نه چرخ سانتریفیوژها چرخیده و نه چرخ اقتصاد کشور و این بزرگترین ضربه‌ای که به بدنه مردم در این برهه سخت اقتصادی وارد می‌شود.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد دولتمردان در این فرصت باقیمانده از مسؤولیت‌شان باید تغییر اساسی در برنامه‌های اقتصادی خود دهند و برنامه‌های اقتصادی کوتاه مدت و فوری در جهت بهبود معیشت مردم در دستور کار قرار دهند به گونه‌ای که عموم مردم و به خصوص قشر مستضعف بتوانند تغییرات را در زندگی خود احساس کنند.

بنده معتقدم شعار سال آنطور که باید و شاید تحقق پیدا نکرد و آنچه که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب بود و آنچه که باید تحقق پیدا می‌کرد تا مردم بتوانند شیرینی انقلاب را در سفره‌های خود احساس کنند، اجرا نشد./813//۳۰۲/خ

ارسال نظرات