۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۲۱۰
معاون امور طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه استان تهران:

بیکاری کشاورزان و جوانان نشان از محقق نشدن شعار سال۹۶ است

حجت الاسلام مهدوی خواه با بیان اینکه واردات اقلامی که روزی ایران صادر کننده آن بود نشان از عدم تحقق شعار سال از سوی دولت است، گفت: رونق و رشد امور کشاورزی از مصادیق محقق شدن اقتصاد مقاومتی است که واردات پسته آمریکایی، گردوی چینی و دیگر اقلام نشان از تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
مهدوی خواه

حجت الاسلام مهدوی خواه معاون امور طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که دولت در تحقق شعار سال تا چه حد موفق عمل کرده است؟ آیا در این زمینه به موفقیتی دست یافته یا خیر، گفت: رهبر معظم انقلاب در جایگاه دیده‌بان انقلاب و به واسطه اشرافی که به مسائل حکومتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند، هر سال مهمترین مسأله جامعه را به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند از این رو مردم، مدیران و مسؤولان به خصوص دولتمردان موظف هستند در تحقق شعار سال تمام تلاش خود را به کار ببرند.

وی افزود: بنده فکر نمی‌کنم در دولتهای گذشته و به خصوص در دولت آقای روحانی بیشتر از 5 درصد به شعار سال توجه شده باشد، شعار سال 96 اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال بود اما متاسفانه در سالی که گذشت شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بودیم.

حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به اینکه در سال 96 ما شاهد بهتر شدن وضعیت اشتغال جوانان نبودیم، ابراز کرد: در این سالها وضعیت اشتغال جوانان بهتر نشده است، مسؤولان می‌گویند اشتغال ایجاد شده اما این اشتغالی که آقایان می‌گویند در متن مردم احساس نمی‌شود.

معاون امور طلاب و فرهیختگان حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: آیا رشد اقتصادی که برخی مسؤولان دم از آن می‌زنند همان واردات پسته آمریکایی، گردوی چینی و انواع و اقسام واردات ریز و درشتی است که ما در بسیاری از این اقلام روزی صادر کننده بودیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد به تنهایی در این سالها تحقق پیدا نکرده چه رسد به اقتصاد مقاومتی، حتی می‌توان گفت عملکرد بعضی از مسؤولان دقیقا برخلاف خواسته‌ها و منویات رهبری است، یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی رونق کشاورزی است در حالی که امروز کشاورزان ما در تنگنا هستند و هر کدام برای گذران زندگی به شغلی دیگر رو آورده‌اند.

حجت الاسلام مهدوی خواه با ابراز تاسف خاطرنشان کرد: متاسفانه شعارهای سال و نامگذاری حضرت آقا از طرف دولت به هیچ عنوان تحقق پیدا نکرده، جای تاسف بسیار دارد که برخی رسانه‌ها حقایق را بیان نمی‌کنند و تمام هم و غمشان تبلیغات برای دولت است./813//۳۰۲/خ

ارسال نظرات