۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۵۹۲۰۶
سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد؛

حضور بیش‌از ۲۰ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طی سه روز گذشته ۲۰ هزار و ۸۸۵ مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد دو هزار و ۳۷۸ مسافر در زائرسراها و چادرها اسکان پیدا کردند.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، سرپرست اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران، به برگزاری طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آرامش بهاری با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و بقاع متبرکه را از اهداف طرح آرامش بهاری بیان کرد.

سرپرست کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی 60 بقعه متبرکه میزبان زائران و مسافران نوروزی است، تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آماده‌سازی فضا و اماکن برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی و تدارک جایگاه‌های اسکان موقت از اقدامات طرح آرامش بهاری اوقاف در اماکن متبرکه است. 

حجت الاسلام بخشی‌پور اعلام کرد: طی سه روز گذشته 20 هزار و 885 مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند که از این تعداد دو هزار و 378 مسافر در زائرسراها و چادرها اسکان یافتند.

وی با اعلام این مطلب که مراسم تحویل سال نو به صورت کامل در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اضافه کرد: ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده  در لحظه تحویل سال در  بقاع متبرکه قرائت زیارت آل‌یاسین، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت دعای تحویل سال، پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان و نوجوانان مانند برگزاری مسابقات نقاشی، هنری، مذهبی، مشاوره و احکام در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و افزود: برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف، گفتمان‌های دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و همه واقف باشیم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در طرح آرامش بهاری است.

حجت الاسلام بخشی‌پور خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 790 هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی در ایام نوروز بازدید کردند./۸۸۰/د۱۰۳/ب۲

منبع: فارس

ارسال نظرات