۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۲۰۲
پیام مدیر جامعه الزهرا به مناسبت سال جدید:

تقارن سال نو با ماه رجب فرصتی برای تحول واقعی است

مدیر جامعه الزهرا با تبریک فرارسیدن سال نو، همزمانی بهار طبیعت با آغاز ماه رجب، بهار فطرت را فرصتی برای تحول واقعی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) در پیامی فرا رسیدن بهار طبیعت و فطرت را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید

همکاران عزیز، اساتید گرانقدر، طلاب ارجمند، سال نو مبارک

به گفته اهل دل: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهار اهل سلوک و ربیع اهل معامله با خدای مهربان است و امسال بهار طبیعت با بهار فطرت و نوروز طبیعی با نوروز معنوی همزمان شده است.

آغازین ماه سال، ماه مبارک رجب است که رحمت الهی در این ماه چونان باران بهاری ریزش و بارش دارد، پس گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند، سواران میدان سلوک کجایند؟ و جویندگان مغفرت الهی چرا غافل نشسته‌اند؟!!

بهــــار مـــی‌گذرد دادگســـترا دریـــــاب

که رفت موسم و حافظ هنوز می‌بخشید

در دعای اول سال که شایسته است 365 بار به عدد روزهای سال آنرا تکرار کنیم به ما یاد دادند در اول سال از خدای متعال تحوّل را بخواهید: حوّل حالنا الی احسن الحال. پس برادران و خواهران بیائید گذشته را ورقی بزنیم و برای آینده فکری بکنیم تحوّلی شایسته در درون و برون، در خانه و محل کار، در برنامه شخصی و برنامه‌های کاری.

آرزو و تقاضای من از همه همکاران، اساتید و طلاب آن است که کمر همت برای ایجاد تحوّلی جدید در جامعه‌الزهرا(سلام الله علیها) ببندند و عزمی جزم کنند تا در هر پله و رتبه‌ای هستیم یک قدم به پیش و یک‌رتبه به بالا صعود کنیم.

شکر آن را که دگر باره رسیدی به بهار

بیـــخ نیکی بنشان و ره تحقیق بجـوی

مدیران، با همتی بلند، نگرشی تازه به برنامه‌های آینده و کارمندان، تسهیلی جدید و تسریعی شایسته در کارها، اساتید تعمیق و ژرفائی بیشتر در افاضات و افادات و طلاب، شوقی شدید و تلاشی جدید برای آموختن و بکار بستن. و یادمان نرود که ما در جبهه جنگیم و توپخانه دشمن بی امان می‌کوبد و هواپیماهای دشمن بی امان بمب می‌بارد. ما در جبهه شبیخون فرهنگی و نبرد نفس‌گیر عقیدتی حضور داریم، جهاد کبیر و بالاتر، جهاد اکبر و آنکه غفلت کند کشته می‌شود و کشته‌اش شهید نیست که خاسر است و آنکه اسیر شود آزاده نیست که مغبون و ذلیل است تنها راه این جهاد، پیروزی است.

بیـا تا گل برافشـانیم و می در ســاغر اندازیم

فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

بدان امید که نگاه عطوفت بار و نسیم دعای محبت‌آمیز حجت ابن‌الحسن عسکری(عجل الله فرجه) زاد راه و بدرقه همۀ ما در این مسیر تحوّلی باشد. ان‌شاءالله.

سیدمحمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها)

ارسال نظرات