۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۵۹۱۶۸

چند خبر از دنیای نشر

انتشار رمانهای "هوای من" و "خانۀ مغایرت" و کتاب"جنگ اقتصادی، تبیین دینی ـ تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی" و مهلت ناشران داخلی تا پایان سال جاری برای فرصت تکمیل اطلاعات، از مهم تریت اخبار بازار نشر هستند
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار رمانهای "هوای من" و "خانۀ مغایرت" و کتاب"جنگ اقتصادی، تبیین دینی ـ تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی" و مهلت ناشران داخلی تا پایان سال جاری برای فرصت تکمیل اطلاعات، از مهم تریت اخبار بازار نشر هستند. 

رمان «هوای من» دربارۀ جوانان منتشر شد

 نشر عهد مانا رمان "هوای من"، نوشتۀ نرجس شکوریان‌ فرد دربارۀ وضع جوانان را منتشرکرد.

داستان «هوای من» تصویری از دخترانی است که در اطرافتان زیاد می‌بینید و گاهی تکفیرشان می‌کنید و گاهی تخریبشان. داستان از زبان پسری گفته می‌شود و از فضای کافه‌ای که این شب و روزها پاتوق جوانان است. پسر دل در گرو دخترک دارد و دخترک در پی دیگری... .

تنش‌ها، تبسم‌ها، تشویش‌ها، سرگردانی‌ها، گریه‌ها و فریادهای دخترک و پسر داستان، حقیقتی است که با فانتزی‌های این‌روزهای همه اشتباه گرفته می‌شود و کسی برایش تدبیری نمی اندیشد.

نویسنده تصویرگر جوانان امروزی است که گرفتار مشکلات و دغدغه‌‌های فکری مختص به خود هستند. او چالش‌های روابط جنس مخالف در جوانان و نیازهای اجتماعی و فردی آنان را در قالب داستان به خوبی روایت کرده است.

مهلت ناشران داخلی تا پایان سال جاری برای فرصت تکمیل اطلاعات

مدیر کمیتۀ ناشران داخلی از ثبت‌نام ٢٤۳۰ ناشر برای حضور در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: تعداد ٢٤۳۰ ناشر به صورت مستقل، ناقص، نمايندگی و موقت برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران اقدام کردند.

وی افزود: تعداد کل تقاضاهای ثبت‌شدۀ مستقل کامل  در تمام بخش‌ها  ۱٢۳۳ و تعداد کل تقاضاهای ثبت‌نام ناقص در تمام بخش‌ها  ۱۶۶ است. همچنین تعداد ۳۷۰ تقاضا برای دریافت غرفه به‌ صورت نمایندگی و ۵۵۶ تقاضای موقت نیز به ثبت رسیده است.

 مدیر کمیتۀ ناشران داخلی بیان کرد: ناشرانی كه به علت مشكل در ثبت اطلاعات بانکی به صورت ناقص ثبت‌نام کرده اند، فرصت دارند تا پایان سال جاری نسبت به تكميل این اطلاعات اقدام کنند.

«خانۀ مغایرت»؛ هدیه‌ای جذاب برای زوج‌های جوان

رمان خانۀ مغایرت، داستانی با حال و هوای جوانانه، به قلم محمدعلی جعفری، در انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.

این رمان در ۱۵٢ صفحه، ماجرای پسر جوانی به نام سعید را روایت می‌کند که تنها فرزند خانواده‌ای ثروتمند اهل یزد است و از قضای روزگار عاشق سحر، دختری از خانواده‌ای پرجمعیت و سنتی می‌شود. او حالا باید خود را با این شرایط جدید و دشوار، که کاملاً برایش غریبه است، وفق بدهد. از دل این تلاش گاه موقعیت‌هایی بسیار طنزآمیز خلق می‌شود.

محمدعلی جعفری متولد ۱۳۶۶ در یزد، نویسندگی را از سال ۱۳۸۷ با حضور در دوره‌های آموزش نویسندگی آغاز کرده است. او پیش از این مجموعه داستانی با عنوان «شغل شریف» منتشر کرده بود. «خانۀ مغایرت» را می‌توان به عنوان هدیه‌ای جذاب به زوج‌های جوان پیشنهاد داد.

«جنگ اقتصادی، تبیین دینی ـ تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» منتشر شد

کتاب «جنگ اقتصادی، تبیین دینی- تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» به قلم مجتبی حسنی و علی رضا تاجه بند به همت انتشارات_سدید منتشر شد.

از مهم‌ترین عرصه‌هایی که از ابتدا مورد تهاجم دشمن بوده و امروزه نیز مهم‌ترین میدانی است که دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری سلامی برگزیده، عرصۀ اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب از آن به «جنگ تمام عیار اقتصادی» تعبیر کرده‌اند. استکبار جهانی و در رأس آن امریکا، در این میدان از تمام ابزاری که می‌توانسته‌، استفاده کرده‌ است.

با تکیه بر مقدمۀ مذکور، نشر سدید بر آن شده است تا با تألیف کتاب «جنگ اقتصادی؛ تبیین دینی- تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» حرکتی علمی در زمینۀ ترسیم ابعاد این مهم و ارائۀ الگویی مناسب برای مقابله با آن انجام دهد.

اهمیت این مسئله و گستردگی ابعاد آن، ضرورت شناخت ماهیت پیچیدۀ پدیدۀ «جنگ اقتصادی» و برخورد آگاهانه و مدبرانه با آن را بیش از پیش اثبات می‌نماید. البته نوع نگاه به ماهیت این پدیده تبعاً دارای تفاوت‌هایی با نگاه مرسوم است که رهبر معظم انقلاب آن را چنین تبیین نموده‌اند: «دولت، مسئولان، سیاسیون، دیپلمات‌ها و مردم باید تحرکات و رفتارهای پیچیدۀ غرب و امریکا را با نگاه واقع‌بینانه و در چارچوب رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام تحلیل کنند، زیرا در غیر این‌صورت در تمایز میان تاکتیک‌ها و راهبردهای طرف مقابل و حتی شناخت دشمن دچار اشتباه خواهیم شد».

کتاب «جنگ اقتصادی ، تبیین دینی- تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» در چهار فصل، به ترسیم و تبیین علمی ابعاد این مهم و ارائۀ راهکار و الگویی مناسب در جهت مقابله با آن و در نهایت نیل به اهداف انقلاب اسلامی می‌پردازد؛ در فصل اول با عنوان در جستجوی حقیقت به موضوع دشمن شناسی و مصادیق و مشخصات آن پرداخته و شیوه‌های مقابله با دشمنان بررسی می‌گردد.

در فصل دوم به ویژگی‌های جریان باطل از سویی، مانند تاریخ تمدن غربی از رنسانس تا دوران مدرن و مبانی و اهداف شاخصه‌های غرب و جریان حق از سوی دیگر می‌پردازد.

در فصل سوم موضوع جنگ اقتصادی به طور اختصاصی و انواع ابزار آن از ابزار نرم مانند رسانه‌ها و مراکز علمی گرفته تا ابزار سخت و نیمه سخت مانند اقدامات نظامی و محاصرۀ اقتصادی(تحریم) تشریح و از طرفی عوامل داخلی تشدید اثرات اقدامات خارجی دشمنان مانند مشکلات و نارسایی‌های کشور و فرهنگ و سبک زندگی نادرست اقتصادی عنوان می‌شود.

در فصل پایانی نیز راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی در حوزه‌های مختلف از واقعیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور تا نقاط ضعف اقتصادی دشمن برای مقابله با اقدامات اقتصادی آسیب‌زننده معرفی می‌شود./925/ پ204/ش

 

 

 

ارسال نظرات