۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۱۳۲
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

حجاب اختیاری سخن برخی خواص اشرافی و سازشکار است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه سخن از حجاب اختیاری نشان از منفعت طلبی و سازشکاری برخی افراد است که نه تنها اهل استقامت و ایثار در مقابل دشمن نیستند بلکه در برابر دشمنان سر تعظیم نیز فرود می‌آورند، گفت: زندگی اشرافی انسان را به پشتیبانی از دشمن وادار می‌کند.
حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران

حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال حرام اجتماعی چه وظیفه‌ای دارند و اینکه چرا برخی خواص دانسته یا نادانسته صحبت از حجاب اختیاری می‌کنند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب نظام جمهوری اسلامی تبدیل به یک ابرقدرت در جهان شد.

وی افزود: یکی از نشانه‌های بارز این ابرقدرت شدن این بود که کشورهای مستکبر عالم بعد از جنگ جهانی دوم بیشترین هزینه را در جنگ با ایران صرف کردند و نشانه دیگر آن، اعتراف آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص بعد از فروپاشی شوروی به آغاز جنگ تمدن‌ها و گفتگوی تمدن‌ها است.

حجت‌الاسلام شاه جعفری در ادامه بیان داشت: پس از فروپاشی شوروی تمدن لیبرال دموکراسی به لیدری آمریکا و تمدن اسلامی به لیدری ایران در جهان مطرح شد، امروز جنگ تمدن‌ها آغاز شده و آثار آن کاملا مشهود است، یکی از عرصه‌هایی که دشمن فعالیت خود را در آن آغاز کرده و به شدت در آن عرصه تبلیغات می‌کند عرصه مسائل فرهنگی و از آن جمله مسأله حجاب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه حجاب پرچم افراشته دین اسلام و یکی از مهمترین شعائر دینی است، ابراز کرد: برهمین اساس دشمن تهاجم گسترده‌ای علیه مسأله حجاب آغاز کرده چرا که آنها خوب می‌دانند که حجاب و عدم حجاب چه تاثیرات عمیق و شگرفی در فرهنگ هر جامعه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه دشمن با مسائلی که در زمینه حجاب در کشور ما به وجود می‌آورد در واقع غیرت دینی مردم ایران را محک می‌زند، گفت: دشمن اگر ببیند عکس العمل خاصی در برابر اتفاقات صورت نمی‌گیرد تهاجم خود را گسترده‌تر می‌کند؛ بنابراین وظیفه ما روشنگری و بصیرت‌افزایی در مسائل فرهنگی و حرام و حلال الهی است.

حجت‌الاسلام شاه جعفری با تاکید بر اینکه مردم و مسؤولان کشور باید بدانند که در حال حاضر ما در وسط میدان جنگ جدی فرهنگی و جنگ نرم دشمن و به فرموده حضرت آقا شبیخون فرهنگی قرار داریم، عنوان کرد: از این رو ما باید وارد عرصه دفاع شویم و مسائل پیش آمده را تحلیل و تبیین کنیم، نشست و اجتماعات مرتبط با این موضوع برگزار کنیم، صداوسیما هم وظیفه دارد مسأله حجاب را تبیین و تشریح کند، امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مهمترین واجبات دین است باید در این حوزه بسیار مهم احیاء شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند: تذکر لسانی بر همگان واجب است بنابراین همه مردم باید خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر آن هم با زبان خوش بدانند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: متاسفانه نگاه بعضی از خواص به دین یک نگاه لیبرالی است و فرهنگ ذلت‌پذیری، سازشکاری و منفعت طلبی بر آنها حاکم است، از آنجایی که نظام اسلامی فرهنگ اسلام ناب محمدی را ترویج می‌کند، عده‌ای که زندگی اشرافی دارند و به دنبال راحت طلبی هستند نه تنها در این مبارزه وارد نمی‌شوند بلکه در این قضایا از دشمن پشتیبانی نیز می‌کنند. این که رهبر معظم انقلاب همواره فریاد می‌زنند که مسؤولان نباید زندگی اشرافی داشته باشند به همین خاطر است، چرا که آثار زندگی اشرافی خواص و مسؤولان یک روزی در پشتیبانی از جنگ نرم دشمن پیدا می‌شود و خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه بعضی خواص جامعه که گاها روحانی هم هستند، اعلام می‌کنند برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم، باید به این آقایان گفت مگر می‌شود برای مسلمات اسلام رفراندوم برگزار کرد، امروز دم از رفراندوم در اصل مسلم حجاب می‌زنند و فردا خواهند گفت مسأله ولایت فقیه را هم به رفراندوم بگذاریم، اینجاست که مرز بین تشیع لندنی با تشیع ناب محمدی مشخص می‌شود، تشیع لندنی که ذلت می‌پذیرد، منفعت طلب و سازشکار است کارش به اینجا می‌رسد که در اصول مسلم اسلام هم تشکیک می‌کند.

حجت‌الاسلام شاه جعفری در ادامه تصریح کرد: خواصی که می‌گویند حجاب نباید اجباری باشد و باید مسأله حجاب را به رفراندوم بگذاریم آنها هم به دنبال سازشکاری و منفعت طلبی هستند، آنها دائما در حال عقب‌نشینی هستند. نظام جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشت، در حالی که شهرهایش بمباران می‌شد و مرزهایش درگیر جنگ بود هرگز از آرمان‌ها و اهدافش عقب‌نشینی نکرد این استقامت و عقب‌نشینی نکردن معنای واقعی اسلامی بودن است، اما اسلام محافظه‌کار در برابر کوچکترین تهاجمی عقب‌نشینی می‌کند و معتقدین به چنین اسلامی هرگز حاضر به جهاد نمی‌شوند. بنابراین وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی و فداکاری در میدان مبارزه جنگ نرم است./813/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات