۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۵۹۱۲۶
معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران:

نخبه گزینی، هدف اصلی کیفیت محوری در پذیرش طلاب استان تهران است

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران با تاکید براینکه برای سال تحصیلی آینده پذیرش بر اساس کیفیت خواهد بود نه کمیت، گفت: هدف حوزه علمیه استان تهران از کیفیت محوری در پذیرش طلاب رسیدن به مرحله نخبه گزینی است.
کبیریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین کبیریان معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران، امروز در نشست خبری که در همین مرکز برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه در سال 96، گفت: برنامه‌های معاونت آموزش، برنامه مستمر و مشخصی است که هر ساله انجام می‌شود.

وی افزود: از جمله آن وظایف پذیرش طلبه در آغاز سال تحصیلی، برگزاری کلاس‌ها، برگزاری امتحانات اعم از امتحانات کتبی و شفاهی به شکل‌های مختلف در دستور برنامه این معاونت قرار دارد که در سطح کشوری و در همه مدارس انجام می‌شود.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به وضعیت پذیرش متقاضیان شرکت کننده سال 96-97، ابراز کرد: استان تهران برای نخستین بار در پذیرش داوطلبان شرکت کننده در حوزه علمیه با موافقت مدیریت محترم حوزه‌های علمیه به جای برگزاری آزمون ورودی تنها به معدل سه سال پایانی متقاضیان توجه کرد.

وی افزود: لازم به ذکر است تمام مراحل پذیرش براساس سامانه پذیرش انجام گرفته تا از این طریق مدارک لازم در سامانه بارگذاری شود و نتایج این امر سبب همکاری بیشتر داوطلبان برای ثبت نام، مشارکت بیشتر مدارس استان در روند ثبت نام، تمرکز زدایی پذیرش مدیریت استان و سبب تسریع ثبت نام شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه در سال گذشته 46 مدرسه و با ظرفیت دو هزار نفر اقدام به پذیرش داوطلبان کردند، اظهار داشت: سال گذشته از دو هزار پانصد نفر واجد شرایط ثبت نام به عمل آمد که با طی مراحل مختلف و با بررسی شرایط داوطلبان مصاحبه‌هایی از آنان گرفته شد و با مشاوره‌ها و تست‌هایی معاونت تهذیب انجام داد و همچنین با تست سلامت امور طلاب و تحقیقات اداره صیانتی در نهایت هزار و ۳۶ نفر در پذیرش نهایی انتخاب و به حوزه‌های علمیه راه یافتند.

وی درباره تشکیل ستاد پذیرش گفت: در سال 96 حوزه علمیه استان تهران ستادی با عنوان ستاد پذیرش و با حضور مدیر محترم استان و معاونت‌های ذی ربط تشکیل داد و با برگزاری جلساتی مستمر گزارشات مربوط به روند پذیرش و موانعی که در این مسیر وجود داشت مطرح و در جلسه تصمیماتی برای بهبود ثبت نام گرفته ‌شد.

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به واگذاری برخی اختیارات از سوی مرکز مدیریت به حوزه علمیه تهران، تصریح کرد: یکی از آن اختیارات مربوط به امتحانات شفاهی از پایه سوم تا پایه دهم است که باعث شد 17 دوره آزمون شفاهی برای طلاب از نیمه مهرماه تا به امروز برگزار شده، همچنین 105 آزمون شفاهی برای استادانی که متقاضی حکم تدریس و یا ارتقای سطح بودند برگزار کردیم علاوه بر آن 2 دوره امتحان شفاهی برای 101 شرکت کننده ائمه جماعات در امور مساجد برگزار شد که در جمع همه امتحانات شفاهی انجام گرفته قریب به هزار و 41 مورد آزمون شفاهی است که در سال 96 انجام گرفت.

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران با اشاره به دیگر اقدامات این مجموعه، گفت: برگزاری برنامه دوره تابستانی در مدرسه امام خمینی(ره) رباط کریم آن هم به صورت کشوری از دیگر اقدامات موفقی بود که این مجموعه انجام داد همچنین برگزاری کمیسیون ها و بررسی مشکلات طلاب از دیگر فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود که در 25 جلسه کمیسیون آموزش، 380 پرونده آموزشی که شامل مشکلات درسی، سنوات یا انفصال بودند را مورد بررسی قرار گرفت و براساس ضوابط 76 پرونده‌ای که درخواست مرخصی و 80 مورد هم درخواست انصراف داشتند مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت و به اتمام رسید که در کل 536 پرونده در سال تحصیلی گذشته در این 25 جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام کبیریان با تاکید براینکه برای سال تحصیلی آینده پذیرش بر اساس کیفیت خواهد بود نه کمیت، ابراز کرد: برای سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان تهران براساس فرمایش مدیر محترم حوزه های علمیه کل کشور آیت الله اعرافی که بیان داشتند در پذیرش طلاب کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد؛ استان تهران نیز کیفیت گزینی را اولویت فعالیت خود قرار خواهد داد تا استان تهران به مرحله‌ای برسد که نخبه گزینی داشته باشد./813/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات