۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۹۱۲۵
معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران خبر داد؛

تکمیل سه پروژه عمرانی و تکمیلی حوزه علمیه تهران در سال ۹۶

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه ۹۰ درصد مدارس علمیه استان تهران نیاز به عمران و بازسازی دارند، گفت: حوزه علمیه استان تهران با وجود کمبود بودجه و اعتبارات توانست در سال ۹۶ سه پروژه تکمیلی و عمرانی را به پایان برساند.
گودرزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین گودرزی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران، امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه در سال 96 و با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت امام علی(ع) که فرمودند: قیمت و ارزش هر انسان به میزان همت اوست، گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها که در علوم مدیریتی به آن تاکید می‌شود و از ارکان اصلی مجموعه مدیریتی به شمار می‌رود مربوط به بحث نیروی انسانی و کارشناسانی است که در این جرگه می‌خواهند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: تمام امکانات، تسهیلات و تجهیزات باید حول نیروی انسانی موفق قرار بگیرد تا در مسیر رسیدن به شاخص‌ها و اهداف اصلی بتوان به آن نتایج مطلوب و قابل قبول دست یافت از این رو محور اصلی در هر جایگاه مدیریتی و سازمانی مربوط به نیروی انسانی آن می‌شود بنابراین نیروی انسانی است که محور هر کار و فعالیتی قرار می‌گیرد و ما بقی امور همه در فرعیات کار قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی با بیان اینکه معاونت منابع انسانی و پشتیبانی با حیثیت کاری صفی و ستادی و گستردگی و تنوع کار جایگاه حساسی دارد، ابراز کرد: این معاونت طبق شرح وظایف و تعریفی که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تعریف شده به عنوان یکی از واحدهای اصلی مرکز مدیریت یه شمار می‌رود که با فعالیت های مبسوط و گسترده، در حوزه‌های کاری مختلف و با حجم قابل توجه تعریف شده است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه این معاونت دارای چهار اداره می باشد، اظهار داشت: آن چهار اداره شامل واحدهای منابع انسانی و پشتیبانی، عمران و توسعه و واحد حقوق، دستمزد و حسابداری می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های فرعی این مجموعه، گفت: برخی از فعالیت‌های فرعی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی که دست کمی از واحدهای اصلی ندارد اختصاص به فعالیت‌هایی در زمینه منابع پایدار، کمیته وقف، تهیه و تنظیم بودجه سالیانه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی با اشاره به اینکه تهران بعد از استان قم بالاترین رقم اسناد مالی را دارا است، عنوان کرد: این فعالیت خود مقدمات و موخراتی دارد که امری بسیار سخت و دقیق است اما با عنایت الهی و به کمک همکاران ما شاهد کمترین خللی در گردش مالی نبودیم که طبق بررسی ناظران و بازرسان به این مهم اذعان داشتند و در این بخش کار بسیار شفاف و طبق برنامه انجام شده است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران در خصوص واحد عمران و توسعه، تصریح کرد: با توجه به حجم مدارس، گستردگی و وسعت استان که از ملارد گرفته تا فیروز کوه ما مدرسه علمیه داریم. می‌توان گفت تقریبا مدارس استان تهران حدود 90درصدشان نیاز بودجه عمرانی جهت تعمییر و بازسازی دارند که تنظیم این مهم و نظارت و حسن انجام کار نیز یک فرآیند بسیار پیچیده و نشان از حجم سنگین کار دارد. لازم به ذکر است که در سال 96 ما سه پروژه تکمیلی و عمرانی داشتیم که با عنایت الهی و  با کمبود بودجه و اعتبارات توانستیم در سال 96 آنها را به اتمام برسانیم.

وی درباره فعالیت‌های واحد پشتیبانی، گفت: پشتیبانی کردن برنامه‌ها در خرید اقلام، خدمات ساختمانی و غیره با توجه به وضعیت کسر بودجه و اعتبارات در بحث هزینه‌کرد اقدامات مناسبی انجام شد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران با استناد به تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه حوزه های علمیه باید خود را از وابستگی به بودجه‌های دولتی قطع کنند در عین حالی که حمایت از حوزه‌های علمیه از وظایف قطعی دولت‌ها به شمار می‌رود چرا که حکومت اسلامی فرزند حوزه علمیه است گفت: این حمایت دولت در قالب بودجه عمرانی و زیر ساخت‌های اساسی است و ضروری است حوزه های علمیه در هزینه‌های جاری مستقل باشند تا ضمن استقلال خود، عکس العمل مناسب نسبت به عملکرد دولت ها داشته باشند.

وی ادامه داد: در امتداد این مهم براساس تاکیدی که شورای استان داشتند ما چند کار را در دستور کار خود قرار دادیم که نخستین آن مربوط به مجمع خیرین حوزه علمیه استان تهران بود که در سال جاری کلید خورد و جلساتی نیز در این رابطه برگزار شد. دیگر اقدام، مربوط به بحث کارگروه منابع پایدار است که با پیگری‌های انجام شده توانستیم کارگروهی را با کارشناسان اهل فن تشکیل دهیم که با عنایت الهی طرح‌های خوبی نیز در این کارگروه ارائه شد که مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی درباره تنظیم بودجه، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که در این بخش برای بودجه صورت می‌گیرد بسیار سخت و پیچیده است که در حالیکه باید برای عملکرد سال برنامه داشته باشیم باید برای سال آینده نیز در زمینه بودجه پیشنهادهایی را ارائه دهیم. در این بخش با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته با همه کمبودها و اعتبارات سعی بر این شده که همه برنامه‌ها ولو حداقل انجام شود و هیچ کاری ابتر باقی نماند و این هنرنمایی این مجموعه بود که توانست با همه کمبودها همه فعالیت‌ها را به نحو احسن انجام دهد. 

وی درخصوص کمیته وقف، خاطرنشان کرد: سال گذشته در کمیته وقف ما حدود 20 مصوبه داشتیم که توانستیم امسال معضل وقفی 5 مدرسه علمیه را برطرف کنیم و امید داریم کمیته وقت برای سال آینده به صورت مصداقی و عملیاتی کارهای زیرساخت‌ی مدارس را به نتیجه تا از این طریق بین منابع پایدار و کمیته وقف یک حلقه وصل ایجاد شود که بتواند اثرات مطلوبی برای مدارس به همراه داشته باشد./813/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات