۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۹۱۲۴
مسؤول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران خبر داد؛

ثبت نام دو هزار و ۴۱۹ داوطلب ورود به حوزه علمیه استان تهران

مسؤول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ثبت نام دیجیتالی طلاب جدیدالورود، گفت: در سال ۹۶-۹۷ تعداد کل ثبت نام شده‌گان و متقاضیان جدیدالورود به حوزه علمیه دو هزار و ۴۱۹ نفر بوده است.
درزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمود درزی نماینده محترم مرکز امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران، امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه در سال 96، گفت: وظایفی که به امور صیانتی محول شده به صورت صفی و ستادی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: امور صیانتی بخشی است که به دلایل مختلف از جمله حساسیت کار وظیفه دارد کار را به صورت مرکزی انجام دهد از این رو مرکز امور صیانتی هیچ نماینده و رابطی در مدارس‌ علمیه ندارد لذا وجود حدود 70 مدرسه در سطح استان تهران خود بیانگر حجم سنگین کار در این مجموعه است.

مسؤول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به گزینش طلاب جدیدالورود، اظهار داشت: در سال 96-97 تعداد کل ثبت نام شده‌گان و متقاضیان جدیدالورود به حوزه علمیه دو هزار 419 نفر بوده است  که با عنایت الهی با سیستم نرم افزاری که امسال برای سومین سال متوالی مورد استفاده قرار گرفت مراحل پذیرش داوطلبان به صورت بسیار دقیق‌ و به سریع انجام گرفت و درصد خطاها کاهش داد.

وی ادامه داد: تا سال قبل مدارس مجبور بودند مدارک گزینشی متقاضیان را به صورت فیزیکی تحویل مرکز دهند که این امر مسائل و مشکلاتی را به همراه داشت اما امسال با استفاده از این نرم افزار کار بسیار راحت شد و مرکز مدیریت نیز مراحل ثبت نام و گزینش متقاضیان را به سهولت کنترل ‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین درزی درخصوص برگزاری اجلاسیه امور صیانتی، عنوان کرد: این نمایندگی در سال جاری برای نخستین بار پیشنهادی را درخصوص برگزاری اجلاسیه امور صیانتی به مدیر محترم استان ارائه کرد که تصور می‌شود در نوع خود کار تازه و نویی بوده است. این اجلاسیه مختص مدیران و معاونان محترم تهذیب مدارس استان بود که با هدف تبیین آسیب‌هایی که در کمین حوزویان قرار دارد، برگزار شد.

نماینده محترم امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران افزود: برای گام نخست چند موضوع از میان مباحث مختلف مبتلا به، در این اجلاسیه توسط کارشناسان خبره و شخصیت های مختلف مسائل مختلف مربوط به آسیب هایی که روحانیت را تهدید می کرد و امور مربوط به صیانت، فضای مجازی و ... مطرح گردید و جمع بندی همه مباحث توسط مدیر محترم حوزه علمیه استان تهران انجام شد. لازم به ذکر است که پس از اتمام جلسه ما شاهد باز خوردهای خوب مدیران و معاونین برای تقویت و ادامه یافتن این اجلاسیه با مباحث مختلف بودیم./813/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات