۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۵۹۱۲۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران:

۱۳۰ مبلغ در طرح «روحانی هجرت» حوزه علمیه استان تهران فعال هستند

حجت الاسلام والمسلمین بابادایی تقویت هجرت بلند مدت را یکی از اقدامات مهم معاونت تبلیغ استان تهران بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳۰ مبلغ در طرح «روحانی هجرت» حوزه علمیه استان تهران فعال هستند.
بابادایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین وحید بابادائی سامانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران، امروز نشستی که در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته و در حال انجام این معاونت در سال 96، گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران توفیق انجام برنامه‌های خرد و کلان بسیاری را در سال 96 داشته است.

وی تقویت هجرت بلند مدت، تبلیغ دانش آموزی را از اقدامات مهم این مجموعه بیان کرد و اظهار داشت: عمده برنامه‌های معاونت تبلیغ همانند سنوات گذشته شامل ارزیابی‌ها، سرکشی‌ها، برگزاری جلسات با مسؤولان ذی ربط و برگزای شوراهای هجرت شهرستان و روستاها می‌شود که همه آنها در راستای فراهم آوردن زمینه «روحانی هجرت» صورت پذیرفته است و هم اکنون 130 مبلغ هجرت در استان تهران در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی سامانی بخش دیگر فعالیت معاونت تبلیغ را مربوط به آموزش پرورش دانست و ابراز کرد: تبلیغ دانش آموزی به عنوان نخستین اولویت فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود از این رو برای توسعه کمی و کیفی تبلیغ دانش آموزی فعالیت‌های خوبی تا به امروز انجام گرفته به طوری که با توجه به قابل توجه بودن فعالیت های مبلغین در مدارس ما شاهد افزایش چشمگیر درخواست از طرف مدارس بودیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران با اشاره تلاش‌های خوب معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در زمینه تدوین محتوا، گفت: در حال حاضر تیم محتوایی در غالب اندیشکده تبلیغ دانش آموزی تشکیل و کار جدی در رابطه با تامین محتوا برای مبلغان دانش آموزی آغاز شده است، همچنین برای توانمند سازی مبلغان و مبلغات دروه‌های آموزشی خوبی پیش بینی شده به طوری که در سال جاری حدود 27 دوره آموزشی در رشته‌های متعدد و متفاوت و در فواصل مختلف به صورت استانی و منطقه‌ای برای ارتقای توانمندی مبلغان برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت دیگر معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در زمینه تبادل فکر و اندیشه و برنامه‌ها با نهادها، موسسات و مجموعه فعال دانش آموزی، عنوان کرد: در سال جاری ما با 23 مجموعه فعال دانش آموزی در تهران، قم، مشهد و اصفهان جلساتی را برگزار کردیم که این تبادل فکر و اندیشه و برنامه کمک شایانی به اندیشکده حوزه علمیه استان تهران به همراه داشت همچنین هماهنگی‌های خوبی که با نهادهایی همچون خاتم الاصیاء و کارگروه عترت در رابطه با توصیه‌های قرآنی و بخش عترت و توانمندسازی مبلغان صورت گرفت که بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی سامانی ادامه داد: برگزاری جلسات هم اندیشی ماهانه مبلغان، برگزاری نشست‌های مختلف با آموزش و پرورش در سطح اداره کل و مناطق مختلف، اعزام اربعین، تجدید میثاق با امام راحل و شهدا، تبلیغ چهره به چهره، حضور پررنگ مبلغان در اعتکاف دانش آموزی، مشارکت در برگزاری برخی برنامه‌های ملی و مذهبی از جمله راهپیمایی نهم دی، ارتباط گیری با مساجد و مورد توجه قرار دادن مناطق محروم و آسیب پذیر استان از جمله اقداماتی است که معاونت تبلیغ در سال جاری به انجام آن اهتمام ویژه داشته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران تبلیغ هنر و رسانه در مدارس عملیه را از دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ در سال 96 بیان کرد و گفت: براساس ابلاغیه ستاد مبنی بر اینکه مساله هنر و رسانه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد معاونت استان با اولویت قرار دادن این مساله اقدام به توجیه مدارس علمیه در زمینه هنر و رسانه کرد از این رو در 10 حوزه علمیه آموزش‌های اولیه توجیهی با محوریت هنر و رسانه برگزار شد که همچنان این فعالیتها در حال اجرا است. لازم به ذکر است که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده تا مدارس برای جشنوراه هنر و رسانه با عنوان «هنرهای آسمانی» که در سال 97 برگزار خواهد شد آماده شوند.

وی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه به پیگیری طرح بینات اشاره کرد و اظهار داشت: طرح بینات در واقع استفاده از ظرفیت مدارس علمیه طلاب شاغل به تحصیل برای مراکز فرهنگی و تبلیغی است که بیش از 150 پرونده تبلیغی برای طلاب مدارس علمی تشکیل شده که همچنان این برنامه نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی سامانی پذیرش حوزه های علمیه را از دیگر وظایف معاونت تبلیغ دانست و عنوان کرد: در سال جاری طرح پذیرش طلاب به صورت گسترده‌ای در حال انجام است از این رو تمام روحانیون هجرت و مبلغان مدارس آموزش و پرورش موظف هستند طرح اردوی آشنایی دانش آموزان با حوزه‌های علمیه را برگزار کنند برهمین اساس برای اجرای این طرح ما با 28 حوزه علمیه هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم همچنین برای توجیه مدارس علمیه جلسه‌ای را با حضور مدیر حوزه علمیه استان تهران و معاون آموزش برگزار کردیم تا این مهم بهتر انجام شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران در خصوص دیگر فعالیت این مجموعه که شامل حمایت و هماهنگی با گروه‌های تبلیغی می‌شود، گفت: 35 گروه‌ تبلیغی فعال در استان تهران وجود دارد که با آنها جلساتی را برگزار کردیم تا این گروه‌ها با حمایت قانونی و معنوی حوزه علمیه فعالیت بهتری را در سطح مدارس و محلات داشته باشند.

وی درباره تبلیغ دانش آموزی تصریح کرد: توافقی که چند سالی است بین اداره کل آموزش و پرورش استان با معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان منعقد شده در آن به این مهم که ورود طلاب روحانیون به آموزش و پرورش تنها از طریق معاونت تبلیغ و امور فرهنگی انجام شود اشاره شده است از این رو طلاب و روحانیون برای تبلیغ در مدارس ابتدا باید از معاونت تبلیغ تاییدیه اخذ کنند تا از این طریق بتوانند به آموزش و پرورش معرفی ‌شوند. در سال جاری تقریبا 1300 مبلغ و روحانی از طریق معاونت تبلیغ برای اقامه نماز جماعت و برگزاری گفتمان‌های دینی تاییدیه گرفته و به آموزش و پرورش معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی سامانی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه دیگری که جز فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود شامل برگزاری دوره آموزشی برای طلاب مدارس علمیه است بر همین اساس ما با ابلاغ برنامه آموزشی به مدارس علمیه هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در برخی مدارس علمیه دوره آموزش فرق و ادیان و همچنین آموزش کلاس داری و سخنوری و برخی مباحث دیگر برگزار کردیم تا طلاب گران­سنگ از این دوره‌ها بهره‌مند شوند./813/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات