۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

صبر در برابر مصائب انسان را در آخرت مأجور می کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مشکلات دنیا اجر آخرتی دارد و قطعاً کسانی که در برابر مشکلات صبوری می کنند و به مقدرات خداوند راضی می شوند اجر خداوند برایشان بی حساب و کتاب است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: کشاورزان شرق اصفهان از طریق قانون خواسته هایشان را مطرح کنند.

وی در تفسیر حکمت 291 نهج البلاغه که امیرمؤمنان(ع) در آن خطاب به یکی از اصحابشان می فرمایند، اى اشعث، اگر به سبب از دست دادن پسرت محزون شوى اين به واسطه پيوند نَسَب است و اگر شكيبايى پيشه كنى، خداوند به جاى هر مصيبتى عوضى قرار مى دهد، اى اشعث، اگر صبر كنى، مقدرات الهى بر تو جارى مى شود و پاداش خواهى داشت و اگر بى تابى كنى بازهم مقدرات، مسير خود را طى مى كند، ولى تو گناهكار خواهى بود. اى اشعث، فرزندت تو را مسرور ساخت در حالى كه سبب آزمايش و فتنه بر تو بود، ولى تو را محزون ساخت در حالى كه براى تو ثواب و رحمت است، افزود: به واسطه صبر در برابر مشکلات می توان به اجر از سوی خداوند رسید، جزع و فزع نکردن در برابر تقدیرات الهی انسان را به مراتب عالیه می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اظهار کرد: مشکلات دنیا اجر آخرتی دارد و قطعاٌ کسانی که در برابر مشکلات صبوری می کنند و به مقدرات خداوند راضی می شوند اجر خداوند برایشان بی حساب و کتاب است؛ مصائب انواع زیادی دارد مصائب اقتصادی همچون فقر و مصیبت بیماری بسیار سهمگین است به همین دلیل اجر زیادی برای آن ها مترتب است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مصیبتی که کشاورزان شرق اصفهان به دلیل بی تدبیری با آن مواجه شده اند و از آب بهره هستند زندگی معیشتی آن ها را با مشکل مواجه ساخته است؛ این کشاورزان عزیز باید از طریق قانون درخواست های خودشان را مطرح کنند ولی به هیچ عنوان به پیشگاه خداوند جزع و فزع نکنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان ابراز کرد: ابابصیر خدمت امام صادق(ع) رسید و عرضه داشت ما شما را بالاتر از حضرت عیسی(ع) می دانیم آیا چنین چیزی حقیقت دارد، امام فرمودند، آری، ابابصیر عرضه داشت عیسی(ع) کورها را شفا می داد، اگر شما از عیسی(ع) بالاتر است کوری من را شفا دهید، امام صادق(ع) دستی به صورت او کشیدند و او شفا یافت سپس امام فرمودند، ابابصیر تا زمانی که کور بودی در آخرت از سوی خداوند ماجور می شدی ولی بعد از این که شفا پیدا کردی باب دریافت اجر تو از این جهت بسته شد، ابابصیر عرضه داشت من اجر آخرتی می خواهم و چشمانم را به حالت سابق بازگردانید، امام نیز درخواست او را اجابت کردند./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات