۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۵۹۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین حائری:

مقابله در برابر هجمه دشمن علیه حجاب باید به دور از تحمیل و خشونت انجام شود

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت مقابله با فعالیت دشمن علیه حجاب گفت: این مقابله باید از طریق آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان، کار فرهنگی و علمی و به دور از تحمیل و خشونت انجام پذیرد.
حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین حائری شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از ۱۵۰۰ تن از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان حوزه علمیه خراسان رضوی که در مجتمع آیه ها برگزار شد گفت: همانگونه که در فصل بهار تغییر و رویش را احساس می کنیم باید در این فصل و ماه های رجب، شعبان و رمضان به رشد و تغییر بیشتر خود اهتمام ورزیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به جاذبه های دنیا افزود: جاذبه های دنیا قدرتمند هستند و برای فرار از این جاذبه ها و اثرات آن به معنویتی قوی تر از آن جاذبه ها نیازمندیم تا بتوانیم از آنان به راحتی دل بکنیم. درست مانند موتور های هواپیمایی که به علت قدرت بیشتر شان از جاذبه زمین به راحتی بر آن غلبه کرده و از زمین جدا می شوند.

وی تماس با دلبستگی های دنیا را دائمی دانست و خاطر نشان کرد: قدرت عبادت و دعا به اندازه ای است که می تواند انسان را از دلبستگی های دنیا جدا کند. جوانان در این راه با سهولت بیشتری می توانند طی طریق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حائری با اشاره به ضرورت شکر نعمت های الهی تصریح کرد: فرزند و پدر و مادر صالح از نعمات بزرگ الهی هستند. خداوند بعد از امر به عبادت خاص خود با وجود بسیاری از مطالب و اوامر مهم دیگر بلافاصله به نیکی به پدر و مادر دستور می دهد. چرا که رشد ما مرهون زحمات ایثارگرانه آنان است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به چالش فرهنگی جامعه امروز افزود: دشمن در عرصه های مختلفی به جنگ با انقلاب پرداخته و به لطف خداوند در بسیاری از آنان نیز شکست خورده است. اقدامات تجزیه طلبانه داخلی و دفاع مقدس اولین عرصه جنگ دشمن با ما بود.

وی خاطر نشان کرد: دشمن امروز در دو عرصه اقتصادی و فرهنگی علیه کشور ما اقدام کرده است که عرصه فرهنگی خطرناک تر، مهم تر و نامرئی تر از دیگر عرصه ها است. اصول مبارزه در جنگ فرهنگی با جنگ های دیگر متفاوت است و برخی از عرصه های آن مشهود و برخی دیگر نیز نامشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین حائری با بیان اینکه هدف دشمن در جنگ فرهنگی تغییر افکار مردم است گفت: وقتی فکر تغییر پیدا کند به تبع آن سبک زندگی نیز تغییر می کند و دشمن به شدت به دنبال این است تا جوانان ما اسلامی فکر نکنند. 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به تغییر محسوس پوشش بانوان افزود: این تغییر پوشش سطح ملموس این تغییرات فرهنگی است و برخی خطرات مانند تاخیر در زمان ازدواج سطوح پنهانی و خطرناک تر این تغییرات است که این تغییرات در همه ابعاد زندگی در حال وقوع است.

وی خاطر نشان کرد: اولین وظیفه ما حفظ خود و خانواده خویش در برابر این ویروس ها و آلودگی ها است که در قالب ارائه الگوی عملی خانواده اسلامی امکان پذیر است. نباید بر خلاف برخی از توده مردم به راحتی این تغییرات را پذیرفت و باید در برابر آن جبهه گرفت و به مقابله پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حائری با بیان اینکه اگر در این عرصه ها غفلت کنیم ضربات جبران ناپذیری خواهیم خورد تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که ما را وادار به سکوت و کوتاه آمدن در برابر اقدامات خود کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به زیبایی ظاهری محصولات فرهنگی دشمن افزود: دشمن به زشت خود لباس زیبا می پوشاند اما هنگامی که به باطن و درون آن آگاه شویم زیبایی ظاهر آن هم برای ما زشت و چندش آور می شود. فرهنگ غرب همانند ماری می ماند که ظاهر زیبا و بزک کرده دارد اما در درون آن سم است و باطنی زهرآگین دارد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ غرب و دشمن تمام مظاهر انسانیت از جمله اخلاق و وجدان را در باطن لگدمال می کنند. آنان امروزه تلاش و هجمه همه جانبه ای را علیه حجاب آغاز کرده اند تا نوجوانان ما را که به ابعاد باطنی و پنهان بی حجابی نا آگاه اند، از مسیر منحرف و فاسد کنند./861/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات