۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۵۹۱۱۴
در مسجد خاتم‌الانبیاء پردیسان؛

هفتمین سالگرد درگذشت اکرام علی‌اف برگزار شد

هفتمین سالگرد ارتحال حاج علی اکرام علی‌اف، رهبر حزب اسلامی جمهوری آذربایجان، با حضور طلاب آذربایجان و اقشار مختلف مردم در مسجد خاتم‌الانبیاء شهرک پردیسان برگزار شد.
اکرام علی اف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال حاج علی اکرام علی‌اف، رهبر حزب اسلامی جمهوری آذربایجان، امروز با حضور طلاب آذربایجان و اقشار مختلف مردم در مسجد خاتم‌الانبیاء شهرک پردیسان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مستندی از زندگی رهبر حزب اسلامی جمهوری آذربایجان پخش شد و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین محمد فاضل مرندی، استاد اخلاق حوزه علمیه و از دوستان قدیمی اکرام علی‌اف به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل مرندی با بیان این که بنده در نارداران باکو چند مرتبه مهمان آن مرحوم شده‌ام، اظهار داشت: در مدتی که مهمان اکرام علی‌اف بودم در زیارتگاهی با نام غریب خانم که از یادگاران حضرت موسی بن جعفر به شمار می‌آید، منبر کرده‌ام.

وی با بیان این که اکرام علی‌اف به ابوذر قفقاز شهره بوده است، ابراز داشت: آن مرحوم در سال 1353 توسط یک دانشجوی ترک زبان تمنی با حضرت امام خمینی(ره) آشنا شد.

این استاد اخلاق تصریح کرد: اکرام علی‌اف در راه تبلیغ اسلام تلاش‌های بسیاری انجام داد اما با مخالفت‌های شدید دولت وقت روبرو شد.

وی افزود: وی دیابت داشت، از این رو در زندان به سبب شدت بیماری چشمان خود را از دست داد اما این امر هرگز منجر نشد تا دست از مسیر خود که مبارزه با ظالمان و دفاع از اسلام بود، برنداشت.

حجت الاسلام والمسلمین مرندی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه اکرام علی‌اف با عزت و عظمت زندگی کرد و هیچ‌گاه زیر بار ظلم و ستم نرفت.

شایان ذکر است، حاج علی اکرام علی‌اف، فرزند اسماعیل، مبارز مسلمان و رهبر مجاهد اسلام گرایان مناطق قفقاز و جمهوری آذربایجان در سال1940م در قصبه نارداران (25 کیلومتری شمال باکو)، در یک خانواده متدین متولد شد.

وی فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی از باکو است که به دلیل گرایش‌های مذهبی و شیعی، از اوایل جوانی، زیر بار برنامه‌های تحمیلی کمونیست‌ها نرفت و بنای ناسازگاری گذاشت.

وی در سال 1974(1353ش) به واسطه یک دانشجوی ترک زبان یمنی در باکو، با نام امام خمینی و زندگی و مبارزات ایشان آشنا و از تبعیدی بودن آن بزرگوار آگاه شد.

در نخستین روز‌های پیروزی انقلابی اسلامی، صدا و پیام حضرت امام خمینی(ره) را در رادیو تبریز شنید و از لحظه ورود امام راحل به ایران از مرجع تقلید اول خود عدول کرده و مقلد ایشان شد.

حاج علی اکرام رهبری مقلدان امام خمینی در باکو و قصبه نارداران را بر عهده داشت و از ارادتمندان رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آمد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات