۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۱۱۱
حجت الاسلام حسینی مقدم خبر داد؛

برگزاری طرح ‌آرامش بهاری در ۴۰ امامزاده استان قم

مدیرکل اوقاف استان قم از برگزاری طرح ‌آرامش بهاری در ۴۰ امامزاده استان قم خبر داد و گفت:طرح آرامش بهاری ویژه برنامه سازمان اوقاف و امورخیریه برای خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی است که از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین سال جدید اجرا می شود.
حجت الاسلام حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در نشستی رسانه ای با خبرنگاران به تشریح برنامه های طرح آرامش بهاری در ایام نوروز پرداخت و گفت: طرح آرامش بهاری ویژه برنامه سازمان اوقاف و امورخیریه برای خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی است که از 28 اسفند تا 15 فروردین سال جدید اجرا می شود.

وی افزود: در استان قم قریب دوماه است که ستاد آرامش بهاری فعالیت خود را آغاز کرده و تمهیدات لازم برای اجرای این طرح پیش بینی شده است، طرح آرامش بهاری در سال جاری در 40 بقعه متبرکه امامزادگان برگزار خواهد شد که سال گذشته در 30 امامزاده برگزار می شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم اظهارداشت: مجموعه خادمان، هیأت امنا، مبلغان و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح استان قم حدود هزار نفر از اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز آماده استقبال از زائران و مسافران هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در انجام این طرح مجموعا 156 نفر از روحانیان، مسؤولان دفاتر فرهنگی قرآنی امامزادگان و مبلغان اعزامی و بومی با انجام فعالیت های متنوع خدمات فرهنگی ارائه می کنند، برگزاری خیمه های معرفت با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در جوار این دو مکان مبارک از اقدامات خوب چندسال اخیر است و خدمات فرهنگی ارزنده ای به زائران آستان های متبرکه ارائه شده است.

مدیرکل اوقاف استان قم ابراز داشت: افزون بر این خیمه ها در کوه خضر، مزار شیخان، امامزاده جمال، امامزاده ابراهیم، امامزاده جعفر شهید و امامزاده جعفر زواریون، مسجد اهل بیت(ع) و بخشی از امامزادگان کهک و خلجستان خیمه های معرفت با غرفه های گوناگون فعالیت خواهند کرد.

وی در تبیین عناوین غرفه های خیمه های معرفت عنوان کرد: مشاوره، کودک و نوجوان، احکام، چندرسانه ای، ترویج وقف، غرفه های ترویج فعالیت های قرآنی عناوین غرفه های طرح آرامش بهاری است که برنامه های متعددی را برای زائران در نظر گرفته است، همچنین در برخی خیمه ها غرفه های عفاف و حجاب، شهید و شهادت و اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت های ارزنده فرهنگی ارائه خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی با همکاری شهرداری اجرایی می شود، همچنین بروشور معرفی امامزادگان به زبان های مختلف و نقشه مکان یابی امامزادگان در اخیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از برنامه های مهم اقامه طرح برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم تحویل سال و پخش پیام رهبر معظم انقلاب است، یکی از توقعاتی که مسافران در ایام نوروز از امامزادگان دارند امکان اسکان در جوار امامزادگان است در همین راستا ستاد اسکان اداره اوقاف تشکیل شده و از ظرفیت تمامی زائرسراها و امامزادگان برای اسکان مسافران استفاده خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: سعی داریم امامزادگانی که در مسیر تردد زائران هستند به صورت شبانه روز آمادگی استقبال از مسافران را داشته باشند و خدمات مختلف فرهنگی و رفاهی را کنند کنند.

وی افزود: از اقدامات ارزنده مهمی که اخیرا در سطح امامزادگان مورد توجه قرار گرفته و ضریب امنیتی آن ها را افزایش داده است نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته به شمار می رود و 40 امامزاده استان مجهز به دوربین های مدار بسته هستند، در طول سال جاری بیش از 100 مورد از جرایمی که در حریم امامزادگان توسط افراد ناباب اتفاق افتاده به کمک دوربین ها کشف شده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که برای نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته در امامزادگان مبلغ 850 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار داشت: تا دو سال آینده بقیه بقاع متبرکه مجهز به این سیستم خواهند شد، راه اندازی اتاق مانیتورینگ سیستم دوربین ها به صورت متمرکز در محل اداره کل قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی همکاران در بقاع باید برای برگزاری مراسم بزرگداشت این روز اهتمام لازم را داشته باشند، از مردم و مسافران عزیر می خواهیم که در ایام شهادت امام هادی(ع) و حضرت زینب(س) مجالس عزاداری در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و می توانند با حضور خود در این مراسمات حرمت ایام را نگه دارند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات