۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۵۹۰۹۲
حسینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

نگاه به بیرون مهمترین عامل عدم تحقق شعار سال | قاچاق تولید داخلی و اشتغال را نابود می‌کند

دبیر کل کانون دانشگاهیان ورود کالای قاچاق را ضربه‌ای مهلک به تولید داخل دانست و گفت: زمانی که اجناس مختلف به کشور سرازیر می‌شود معلوم است که قاچاق، کالای تولید داخلی و اشتغال را نابود می‌کند.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص عملکرد دولت در اجرای شعار سال، گفت: دولت در راستای محقق ساختن شعار سال تلاش‌هایی را انجام داد و در برخی حوزه‌ها اقداماتی نیز صورت گرفت اما وعده‌هایی که زمان انتخابات مطرح شد متاسفانه تا به امروز محقق نشده است.

وی افزود: آنگونه که انتظار می‌رفت مردم در سال 96 شاهد رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و تولید بهتر نبودند از این رو دولت در زمینه تحقق شعار سال توفیق چندانی نداشته است.

حسینی «نگاه به بیرون» را یکی از دلایل محقق نشدن شعار سال از سوی دولت دانست و ابراز کرد: متاسفانه دولت همچنان نگاهش به بیرون از مرزها دوخته شده و امیدوار است که اروپایی‌ها و غربی‌ها بیایند و در ایران سرمایه گذاری کنند تا با سرمایه گذاری آنها رونقی در کشور ایجاد کند در حالی که رهبری راه را نشان دادند و تاکید بر توانمند سازی داخلی و جلوگیری از ورود بی‌رویه کالای قاچاق داشتند.

استاد دانشگاه تهران کالای قاچاق را ضربه‌ای مهلک برای کالاهای داخلی بیان کرد و اظهار داشت: زمانی که اجناس مختلف از کشورهای جهان به داخل کشور سرازیر می‌شود معلوم است که قاچاق، کالای تولید داخلی و اشتغال را نابود می‌کند، یا با کم لطفی به تولیدکننده کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل و ورشکست می‌شوند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزایش هزینه‌های جاری دولت را یکی دیگر از علل محقق نشدن شعار سال برشمرد و گفت: متاسفانه ما شاهد افزایش هزینه‌های جاری دولت حداقل به دوبرابر و حداکثر به گفته اقتصاد دانان سه برابر هستیم در حالی که اگر همین هزینه‌های جاری به بخش‌های عمرانی و فعالیت‌های تولیدی اختصاص می‌یافت دیگر کاری زمین باقی نمی‌ماند که در زمینه تولید و اشتغال ما با مشکل روبرو باشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب منشأ و ریشه نارضایتی مردمی را مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و عنوان کرد: تجمعات چند ماه پیش مردم در اصل اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور بود که با دخالت و جهت دهی عناصر خارجی منافقان داخلی و افراد خودفروخته شعارهایی علیه نظام و اسلام سردادند.

وی افزود: متاسفانه دولت در حل مشکلات اقتصادی اهتمام لازم را ندارد از این رو می‌خواهد با فرافکنی به گونه‌ای وانمود کند که گویا این اعتراضات مردمی ربطی به مسائل اقتصادی و معیشتی کشور ندارد بلکه خواسته‌های مردم رنگ و بوی سیاسی و فرهنگی دارد، این اقدام دولت همان پاک کردن صورت مساله است؛ بنابراین تا زمانی که این روند و رویکرد ادامه دارد ما شاهد مشکلات این چنینی در کشور خواهیم بود.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید بپذیرد که مشکلات اقتصادی زخمی بر پیکره جامعه است، گفت: اینکه دولت می‌گوید علاوه بر دولت نهادهای دیگری هم در اقتصاد دخیل هستند یک کشف جدیدی نیست، همیشه از ابتدای انقلاب نهادهای دیگر در کنار دستگاه‌های دولتی در حال خدمت به مردم و جامعه بودند و مکمل کارهای دولت به شمار می‌روند و هرجا که دولت نمی‌توانست کاری انجام دهد نهادها و سازمانهایی مانند قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و سپاه ورود کرده و پروژه‌های عظیم را اجرایی می‌کردند و یا کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان همه این نهادها از همان ابتدای انقلاب در خدمت مردم و جامعه بودند و هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیان این سخن که چون دیگر دستگاه‌ها هستند دست و پای دولت بسته است چیزی جز فرافکنی، استدلال غلط و توجیهی نادرست از سوی دولت نیست، این سخن نشان می‌دهد که دولت نمی‌خواهد رویکرد و اشتباهات خودش را اصلاح کند، امید است که دوستان متنبه شوند سیاست‌هایی که رهبری ابلاغ فرمودند را نصب العین خود قرار دهند تا مشکلات کشور هر چه سریع‌تر حل و فصل شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات