۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۵۹۰۶۲
آیت الله مهدوی:

اعتقاد غلط برخی در دوست پنداشتن آمریکا تأثیری در حقیقت شیطانی این کشور ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا نیز همچون شیطان دشمن ما است و فرقی ندارد که ما دشمنی او را باور کنیم یا باور نکنیم، ممکن است در ایامی با دادن پیامی نسبت به مردم ایران تلطف نشان دهد ولی این نشان دوستی آن ها نیست.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر دعای صحفیه سجادیه که در مسجد حضرت سجاد(ع) واقع در خیابان باهنر برگزار شد، گفت: سجده های طولانی شیطان را غضبناک می کند.

وی در تفسیر دعای هفدهم صحیفه سجادیه افزود: این دعا پیرامون پناه بردن انسان به خداوند از شر شیطان است، انسان با خواندن این بخش دعا از خداوند طلب می کند که گره هایی که به خاطر شیطان در زندگی اش ایجاد شده را بگشاید و همچنین طلب می کند تدبیرهایی که برای گمراه کردنش از سوی شیطان طراحی شده از بین ببرد و می خواهد ناقض آن چه شیطان محکم و استوار کرده است باشد، انسان از خداوند طلب می کند که در ردیف دشمنان شیطان باشد تا از او اطاعت نکند زمانی که او را به انجام گناه متمایل می کند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، خداوند به اندازه هر انسانی که متولد می شود فرزندی به شیطان عطا می کند و بعد از مرگ آن انسان متولد شده، فرزند شیطان در دنیا باقی می ماند؛ پس در حال حاضر جنود شیطان بسیار قدرتمند و متعدد هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: جهل سبب شده است که عده ای شهوت پرست و هوا پرست، شیطان پرستی می کنند؛ در واقع شیطان پرستان شیطان را ابزار رسیدن به گناه قرار داده اند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: صلوات در پایان دعا نوعی نیرو گرفتن از درگاه خداوند است، صلوات یک دعای مستجاب شده است بنابراین بلافاصله بعد از صلوات وقتی باب رحمت الهی باز است باید دعای خودمان را مطرح کنیم تا اجابت شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیطان دشمن انسان است و فرقی نمی کند که انسان به این مسأله اعتقاد داشته باشد یا نداشته باشد و این به صراحت در قرآن آمده است؛ شیطان حریص به فریب دادن انسان است و این برخلاف حراصت پیامبر(ص) است که حریص به هدایت انسان ها بوده اند.

وی ادامه داد: آمریکا نیز همچون شیطان دشمن ما است و فرقی نمی کند که ما دشمنی او را باور کنیم یا باور نکنیم، ممکن است در ایامی با دادن پیامی نسبت به مردم ایران تلطف نشان دهد ولی این نشان دوستی آن ها نیست.

آیت الله مهدوی تبیین کرد: سجده کردن های طولانی سبب ناراحت شدن شیطان می شود؛ در نمازهای نافله و واجبی که به صورت فرادا خوانده می شود باید سعی کنیم سجده هایمان را طولانی کنیم؛ راوی می گوید امام صادق(ع) سی و چند مرتبه ذکر رکوعشان را تکرار کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عمل خالصانه مخصوصاً خدمت کردن به خلق خداوند و علی الخصوص به محرومین ثواب بسیار بیشتری نسبت به نوافل دارد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان اذعان کرد: یکی از مسایلی که امام سجاد(ع) در این دعا به ما آموزش داده اند، دعا برای مردم جامعه است؛ افرادی که گناه علنی می کنند امنیت فکری مردم را به مخاطره می اندازند و ما باید به فکر اصلاح جامعه باشیم؛ زیرا اگر فکر عمده مردم اصلاح شود، جامعه اصلاح می شود./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات