۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۵۹۰۵۱
امام جمعه کرمان:

توسعه اقتصادی و خروج از رکود درگرو حمایت از تولید داخلی است

امام جمعه کرمان با تأکید بر این که خرید کالای ایرانی را در روزهای پایانی سال فراموش نکنیم، گفت: برای توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود، در خریدهای پایانی سال کالای تولید داخل را فراموش نکنیم.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: رعایت تقوا در تمام مراحل زندگی بهترین پایان نامه الهی است.

وی با بیان اینکه رفتارهای خوب و دوری از لغزش ها بهترین توشه برای انسان است، با اشاره به خصلت های ناپسند و زشت که می توانند سبب اسباب گناه شوند، اظهار کرد: انسان مسلمان نباید با رفتارها و کارهای ناپسند خود در مسیر معصیت حرکت کند.

وی افزود: کسانی که با اعمال زشت و پلید خود مرتکب گناهان آشکار و پنهان می شوند در آینده نزدیک مجازات می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان اینکه  هوش، عقل و استعداد سرمایه خدادادی برای انسان است، تاکید کرد: عمر برای انسان سرمایه گران قیمتی بوده و انسان باید قدر این نعمت الهی را بداند.

وی با اشاره به نعمت هایی که خداوند به انسان هدیه کرده است، افزود: سرمایه ها و موقعیت هایی که در دست انسان قرار دارد ثروت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان اینکه تمام مجموعه ها در خدمت انسان قرار گرفته و آدمی باید این سرمایه ها را برای رضایت خداوند قرار دهد، تصریح کرد: انسان وظیفه دارد با تقوای الهی خود به دنبال جلب رضایت خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه تقوا و عمل صالح به انسان شخصیت ممتاز می دهد، ایراد کرد: داشتن و رعایت تقوا انسان را به خدا نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان اینکه انسان با استفاده صحیح و مطلوب از سرمایه های الهی می تواند به نقطه تقوا برسد، اظهار کرد: خداوند شاهد و ناظر  تمام اعمال پنهان و آشکار همه انسان ها است.

وی با اشاره به لزوم توجه داشتن انسان به اخلاق اسلامی، با بیان اینکه عمل پسندیده و نیت مهمترین فاکتورهای انسان موفق و با ایمان است، تصریح کرد: کمک کردن انسان برای شهرت طلبی در پیشگاه خداوند جایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان اینکه انسان باید با تشخیص دادن حلال و حرام‌ تابع دستورات الهی باشد، تاکید کرد: توجه داشتن و عبور نکردن از مرزهای الهی انسان را خوشبخت می کند.

 وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع)، افزود: توجه داشتن تمام افراد و گروه های سیاسی به حدود الهی و جلب رضایت پروردگار بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به این که  خرید کالای ایرانی را در روزهای پایانی سال فراموش نکنیم، گفت: برای توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود، در خریدهای پایانی سال کالای تولید داخل را فراموش نکنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به ولادت امام باقر(ع)، شهادت امام هادی(ع) و آغاز ماه رجب، اظهار کرد: مصادف شدن ایام ماه رجب در بهار طبیعت بسیار با ارزش است.

امام جمعه کرمان با اشاره به ملی شدن صنعت نفت و مبارزه برای اکتشاف، تولیدات و صادرات کردن نفت در مقطعی که استعمارگران خارجی مانع مسلط شدن نیروهای داخلی شده بودند، بیان کرد: متحد شدن سه جریان فعال سیاسی در کشور سبب شد تا جبهه ملی تشکیل و نیروهای داخلی بتوانند صعنت نفت ملی را مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان اینکه  انسان باید با تحویل سال جدید تحولی بزرگ در خود ایجاد کند، در پایان گفت: انسان نیاز به تفریح، گردش و دیدنی های جذاب دارد این تفریحات باید از حرام و معصیت دور باشد؛ از این رو توجه داشتن به حدود الهی، نابود نشدن شان و منزلت انسانی، توجه داشتن به وحدت ها و استفاده از اجناس داخلی وظیفه هر ایرانی است./۹۷۰۷/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات