۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۵۹۰۴۹

نگاهی به فعالیت های فرهنگی و خدماتی مصلای قدس قم در سال ۹۶

مدیر مجموعه مصلای قدس قم مهمترین فعالیت ها و خدمات این مجموعه را به عنوان قرارگاه فرهنگی قم در سال ۹۶ را تشریح کرد.
مصلای قدس قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عظیمی مدیر مجموعه مصلای قدس قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در این مصلی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز فرهنگی و مذهبی پرداخت و گفت: مصلای قدس قم در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جمعه که مصلا و نماز جمعه هرشهری را قلب فرهنگی آن تعبیر کردند قدم بر می دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، ایمان، اخلاق و بصیرت است، هدف اصلی خادمان نهاد نماز جمعه از اقدامات و فعالیت ها رسیدن به قرارگاه مدنظر رهبر معظم انقلاب است از این رو یکی از برنامه های مصلای برگزاری نماز جمعه است و در طول هفته باید فعالیت فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

حجت الاسلام عظیمی اظهار داشت: اگر زیرساخت های اقدام فرهنگی آماده باشد باز هم فعالیت های فرهنگی دشوار و سخت است، مصلای قدس قم در سال 96 فعالیت های خدماتی و فرهنگی خوبی داشته و بخش قابل توجهی از اقدامات صرف زیرساخت های قرارگاه شده است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی مصلای قدس قم در سال 96، راه اندازی مدرس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه را از این موارد دانست و ادامه داد: در هفته 400 نفر از طلاب حوزه در مصلا رفت وآمد دارند و در درس ها شرکت می کنند و 25 عنوان درسی تدریس می شود.

مدیر مصلای قدس قم، اسکان و پذیرایی 72 هزار نفر از زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین را از دیگر فعالیت های این مرکز برشمرد و ابراز داشت: بزرگترین موکب ایران مصلای قدس قم شناخته شد و خدمات خوبی را برای زائران داشته است.

وی راه اندازی نمایشخانه محراب برای اکران فیلم های ارزشی، ارائه خدمات کتاب و کتابخوانی در راستای معرفی و ترویج کتاب های خوب، راه اندازی کتابخانه تخصصی ویژه طلاب و پژوهشگران دینی و انقلابی، پشتیبانی از مؤسسات و گروه های جهادی و انقلابی، برگزاری مراسمات مذهبی و مناسبتی با حضور هیأت ها، برگزاری آموزهای کتابخوانی و قرآنی، آماده سازی زیرساخت های لازم برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی و پژوهشی،راه اندازی حوزه مقاومت بسیج و راه اندازی نرم قراگاه فرهنگی استان را از دیگر فعالیت های مصلای قدس برشمرد.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به فعالیت های خدماتی مصلای قدس، تسویه 80 درصدی بدهی ها به پیمانکاران، تهیه و راه اندازی سقاخانه شهدا، تکمیل سیستم گرمایشی و امنیت مصلا، تکمیل شبکه و زیرساخت های فناوری اطلاعات، افزایش 40 درصدی جذب خادمان افتخاری، راه اندازی پزشک آدینه و ارائه خدمات رایگان، راه اندازی بازارچه آدینه برای حمایت از تولید داخلی، ارائه خدمات مشاوره، اجرای طرح رقابت در خدمت در راستای ارتباط چهره به چهره مسؤولان با مردم و تهیه تجهیزات اسکان زائر و مسافر را بخشی از این خدمات عنوان کرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات