۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۰۱۸
حجت الاسلام والمسلمین همتیان:

برخی مسؤولان در برابر فرهنگ غربی خودباخته هستند

امام جمعه موقت پردیسان با ابراز تأسف از خودباختگی برخی مسؤولان و مردم در مقابل نظام سلطه و غرب گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان و ملت کشور دچار وادادگی و خودباختگی در مقابل فرهنگ‌های مبتذل غربی هستند که در شأن ملت ایران نیست.
حجت الاسلام محمد همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان امام جمعه موقت پردیسان، امروز در خطبه های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه پردیسان با اشاره به به روایتی از حضرت علی(ع)  اظهار داشت: اگر انسان باور کند در هیچ شرایطی تنها نیست، گناه کردن به عملی سخت برای او تبدیل می‌شود؛ چراکه نظارت خداوند مانع گناه کردن او خواهد شد.

وی ماه رجب را ماه پاک شدن از گناه و صاف شدن دل از معصیت دانست و گفت: اگر فقط به همین دعاهای مأثوره از ائمه طاهرین(ع) توجه شود، اهمیت و ارزش این ماه مشخص می‌شود که چه فرصت عظیمی برای هدایت، بخشش و رحمت محسوب می‌شود که باید آن‌را غنیمت دانست.

امام جمعه موقت پردیسان با بیان این‌که سال 97 نزدیک است، بیان کرد: یک سال دیگر از عمر انسان گذشت و کارهای انجام شده و انجام نشده را باید محاسبه کرد؛ چراکه فرصت رو به اتمام است و انسان با گذر زمان به پایان خود و انتقال به عالمی که وقت عمل، محاسبه و توبه وجود ندارد، نزدیک می‌شود.

وی از با اشاره به اهمیت و ارزش برخی آداب و رسوم ابتدای سال‌نو ابراز داشت: وقتی سال جدید شروع می‌شود یکسری عادات و رسوم وجود دارد که مورد تأیید شارع مقدس است مانند خانه تکانی، زیارت ائمه(ع) و اهل قبور، صله رحم، عیادت بیماران و همچنین مسافرت‌ها که مورد تأیید اسلام است.

قائم مقام‌ معاون تهذیب حوزه های علمیه با انتقاد از برخی برنامه های غیر عقلانی چهارشنبه‌ آخر سال تصریح کرد: متأسفانه مسائلی در این ایام پیش ‌می‌آید که شایسته ملت مسلمان نیست مانند درگیری‌های چهارشنبه آخر هرسال که موجب هدر رفتن نیروی‌های انسانی و سرمایه‌های جامعه می‌شود و تقلیدی کورکورانه، بی‌منطق و بی‌ارزش است.

وی در ادامه افزود: این حرکات بوی شرک می‌دهد، طلب سلامتی از آتش یقینا بوی شرک می‌دهد، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب در هشدارها و بیانات خود فرمودند این ارتجاع و برگشت به جاهلیت و محرومیت از فرهنگ اسلامی است و ربطی به دوره امروز ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان آسیب‌ها و کشتارهای مراسم چهارشنبه آخر سال را برگشت به زمان جاهلیت توصیف کرد و گفت: ای کاش کسانی که بدون منطق از این رسوم جاهلی دفاع می‌کنند مقداری به فکر بیفتند که این همه ضرر، آسیب و این تعداد زخمی و کشته را بر ملت بزرگ ایران تحمیل می‌کنند و آبروی اسلام و ملت را می‌برند برای چه هدفی صورت می‌گیرد، آیا جز تداعی رسوم، درگیری‌ و کشتارهای زمان جاهلیت است.

وی با محکوم کردن کشتارهای نژادپرستانه‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای مسلمان بیان کرد:  آمریکا و رژیم صهیونیستی که داعیه حقوق بشر و دفاع از حقوق حیوانات را دارند امروزه با نژادپرستی عناصر خودشان که اخلاق و فرهنگ ندارند و جزء منحط‌‌‌ ترین اقوام جهان هستند را از خوبان اقوام دیگر برتر می‌دانند، و مشاهده می‌شود که با اقوام مسلمان و مظلوم دیگر کشورها چه کرده‌‌اند و با قتل، غارت و تجاوز چه بر سر ملت مظلوم یمن، سوریه و عراق آورده‌اند.

امام جمعه موقت پردیسان ادامه داد: این کشور‌ها با همین تعصب‌های بی‌جا و بی‌منطق این جنایات را مرتکب شده و اقوام خود را برتر می‌دانند، اینها بعد از 40 سال هنوز خواب گرفتن حق توحش از این ملت را می‌بینند و چنین نگاه زشتی به ملت عزیز ایران دارند.

وی اهانت‌های رییس‌جمهور آمریکا به ملت ایران را تکرار همان اهانت‌های قبل انقلاب آمریکا به ایران دانست و ابراز داشت: مشاهده شد که رییس جمهور بی‌عقل، عقب‌افتاده و بی‌فرهنگ آمریکا همین اخیرا به ملت بزرگ ایران توهین و جسارت کرد، مانند همان حرف‌هایی که در زمان قبل انقلاب می‌گفتند که چون میان یک ملت وحشی زندگی می‌کنیم باید حق توحش بگیریم، اکنون هم همان حرف‌ها را می‌گویند.

قائم مقام‌ معاون تهذیب حوزه های علمیه با انتقاد از ظلم سران عربستان سعودی تصریح کرد: این پسماندهای عرب جاهلیت در حجاز، گذشته جاهلی خود را فراموش کرده‌اند که چه بودند و اسلام بود که به اعراب ارزش داد، حال چگونه نفت خود را در حلقوم بیگانگان می‌ریزند و چوب تاراج به سرمایه‌های مردم مظلوم منطقه زده‌اند.

وی ضمن ابراز تأسف از خودباختگی برخی مسؤولان و مردم در مقابل نظام سلطه و غرب گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان و ملت کشور دچار وادادگی و خودباختگی در مقابل فرهنگ‌های مبتذلی که منشأ آن حمایت‌ها و عصبیت‌های بی‌جا است شده‌اند که برای ملت انقلابی و مؤمن ایران که صاحب شهدای گرانقدر است عملی زشت است./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات