۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۵۹۰۰۸
آیت‌الله امامی کاشانی:

مسؤولان برای حل مشکلات مردم بیشتر وقت بگذارند و تلاش کنند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که به فرمایش رهبر انقلاب همه مشکلات کشور قابل حل است، از مسؤولان و دست‌اندرکاران دولتی خواست تا کار مردم را با عشق، اهتمام و علاقه انجام دهند.
محمد امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آخرین جمعه سال ۹۶ که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد از معنویت و زندگی و مسائل اقتصادی به عنوان دو نعمت بزرگی که مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته‌اند نام برد و بر پاسداشت، دنبال کردن، شاکر بودن و تکمیل این نعمتها تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که آن چه در معنویت مطرح شده مسأله امنیت و بعد هم مسأله توحید است که اصل توحید در همان تکامل معنوی است، خطاب به جوانان و نوجوانان و کسانی که از زمان گذشته و طاغوت بی‌خبر هستند، به بیان دلایلی پرداخت که آن زمان سبب شد مردم ایران به سمت معنویت قدم بردارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برنامه‌ریزیهای دشمن برای افزایش اضطراب و ایجاد ناامنی بیشتر در کشور، تضعیف مسأله اقتصادی را راهبرد دشمن در این زمینه برشمرد و گفت: دشمن مجلسی را که برای ملت قانون طرح می‌کند و علیه نظام سلطه بیانیه می‌دهد و قوه قضائیه‌ای را که در برابر اغتشاشگران با قدرت وارد شود، نمی‌خواهد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که دشمن، قوه قضائیه‌ای را که رییس آن مجتهد عادل است و کشوری را که امنیتش به دست نیروهای امنیتی خود کشور یعنی سپاه، ارتش و نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی است را نمی‌خواهد، علت فشارها و تحریم‌ها را نیز در این نکات ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن کشور ایران را که رهبری آن فقیه جامع‌الشرایط است و تمام نظام و قوا زیر چتر ولایت فقیه هستند و همه روش‌ها، منش‌ها و قانون‌هایش درباره ولایت به خدا و معنویت است را نمی‌خواهد از این‌رو تلاش می‌کند تا جلوی افرادی را که می‌خواهند از نظر سیاسی وارد این عرصه ‌شوند و برای حفظ معنویت تلاش کنند را بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اگر رژیم طاغوت باقیمانده بود چیزی از ایران باقی نمی ماند، بر کسانی که ۲۲ بهمن‌ماه پس از چهل سال با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و همچنین بر امام راحل، شهدای گلگون کفن و جوانانی که راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند، درود فرستاد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که امام خمینی‌(ره) فرمودند «انقلاب ما انفجار نور بود» و این لفظ نبود بلکه می‌خواستند واقعیت را بگویند، تصریح کرد: باید به معنویت، اهل بیت پیامبر‌(ص)، ولایت و شهادت اهل بیت‌‌(ع) اهمیت داد و تفکر آنان را بازخوانی کرد و راهشان را یاد گرفت و فرهنگ کشور را در بیان فکر اهل بیت‌(ع) بالا برد.

آیت‌الله امامی کاشانی البته با بیان این‌که در بعضی از مسائل معنوی و پیروی کامل از دستورات اهل بیت‌(ع) عقب هستیم و باید بیشتر در این عرصه پیش برویم، اما گفت که نسبت به دنیا سروری می‌کنیم چراکه دنیا به دنبال این چیزها نیست.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند خود را به روزی برسانند که حکومت حضرت مهدی‌(عج) محقق شود.

وی با بیان این‌که ارزش پیشرفت کشور در مسائل معنوی را خدا می‌داند، از حضرت باریتعالی خواست که خیر و برکتش را بر مردم قدرشناس ایران که اسلام و امام را شناختند، راه را یافتند و این راه را رفتند، می‌روند و خواهند رفت ارزانی دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین ابراز امیدواری کرد که سروری ولایت اهل بیت‌(ع) که در عصر غیبت بر دوش ولی فقیه است تا ظهور آن حضرت با عزت، شوکت و اقتدار رو به ازدیاد باشد.

وی از مسؤولان خواست که برای مردم و حل مشکلات آنان بیشتر وقت بگذارند و تلاش کنند چراکه به فرمایش رهبر عزیز انقلاب همه مشکلات قابل رفع است.

امام جمعه موقت تهران گفت: همگان به ویژه مسؤولان دولتی و تمام کسانی که در این زمینه دست‌اندرکار هستند وظیفه دارند تا کار این مردم قدردان و ولایت‌شناس را با عشق، اهتمام و علاقه انجام دهند.

آیتالله امامی کاشانی در پایان از زحمات آیت‌الله جنتی که در مدت ۲۵ سال به عنوان خطیب نماز جمعه تهران، این وظیفه را برعهده داشتند و آن را به درستی به انجام رساندند، تقدیر و تشکر کرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات