۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۹۰۰۶
امام جمعه موقت مشهد:

مرجعیت انگلیسی به دنبال خرافه گرایی و جدایی دین از سیاست است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: کسانی که با اسلحه به سفارت ایران در انگلیس حمله کردند، شیعه انگلیسی مورد حمایت آمریکا بودند که دست پروده همین مرجعیت انگلیسی هستند.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه؛ امام جمعه موقت مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به جریان جسارت یک فرقه خاص به سفارت ایران در کشور انگلیس، این اتفاقات را نتیجه پیروی برخی افراد متدین ظاهربین از مرجعیت قلابی و متحجر انگلیسی قلمداد کرد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: ظاهربینی باعث می شود انسان پشت جریانات را نبیند. معاویه در جنگ صفین قرآن را بر سر نیزه کرد و انسان های متحجر در سپاه امیرمؤمنان(ع) به این حرکت دل بستند و هرچه امیرمؤمنان(ع) فریاد زدند «ظاهر این امر دینداری است اما باطن آن دشمنی با دین است»، آن ها به دلیل ظاهر بینی غفلت کردند.

وی با اشاره به لطماتی که پیروی از مرجع انگلیسی به جامعه اسلامی وارد می کند، خاطرنشان کرد: چنین مرجعی و پیروان او آلت دست دشمنان می شوند. کسانی که با اسلحه به سفارت ایران در انگلیس حمله کردند، شیعه انگلیسی مورد حمایت آمریکا بودند که دست پروده همین مرجعیت انگلیسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تأکید کرد: از طرف دیگر کسانی که امروز تحت عنوان داعش فعالیت می کنند و فجایعی را در کشورهای اسلامی ایجاد کردند و رهبر انقلاب از آن ها به عنوان «سنی آمریکایی» یاد می کنند، نیز دست پخت مرجعیت وهابی مورد حمایت عربستان سعودی هستند. اگر شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی به قدرت برسد، تبدیل به یک وحشی هار می شود که مسلمانان را سر می بُرد، خانه ها را ویران می کند و مقدسات را به آتش می کشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: جریان تحجر و مرجعیت بدلی ضربه زدن را از درون خانه شروع می کند و با استفاده از ابزار خود مذهب و دین مانند یک موریانه این درخت تنومند را دچار پوسیدگی می کند؛ از همین روست که شناخت این جریان بسیار سخت است و برخی مؤمنان فریب آن را می خورند.

وی با اشاره به ماهیت فکری این جریان، تصریح کرد: جریان تحجر دین را از سیاست جدا می داند و حضور آن در صحنه جامعه و مبارزه با استکبار را نفی می کند. در حالی که دین جدا شده از سیاست در آمریکا و اسرائیل و انگلیس هم قابل پیاده شدن است و با منافع مستکبران تضادی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: جریان تحجر دین را با خرافات آغشته می کند. قمه زدن مسأله ای است که نه عقل، نه شرع و نه سنت آن را تأیید نمی کند. این که عده ای به نام سیدالشهدا(ع) صورت خود را بر زمین بکشند، سر و صورت خود را زخمی کنند و حرکات مشابه آن، به هیچ وجه مورد تأیید دین اسلام نیست.

امام جمعه موقت مشهد در پایان خاطرنشان کرد: مرجع اصیل دینی مرجعی است که ملتی مانند ملت ایران را می سازد که در عین عظمت، بزرگی و فدا شدن برای دین، سراغ حرکات متحجرانه نرفته است. مستکبران سال هاست در برابر این ملت سیلی می خورند و باید بدانند که این شیعه تا استکبار را از روی زمین محو نکند، آرام نخواهد گرفت./۸۲۰//۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات