۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۵۹۰۰۱
رییس سازمان فناوری اطلاعات:

ساماندهی فضای مجازی دغدغه جدی وزارت ارتباطات است

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به دغدغه وزارت ارتباطات در زمینه سامان دادن فضای مجازی گفت: برنامه ریزی شده که از مزایای این فضا به ویژه در حوزه اشتغال بهره مند شویم و همچنین رفع دغدغه ها و نگرانی های در زمینه تهدیدات صورت گیرد.
رسول سراییان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رسول سراییان معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از فعالیت های وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: در وزارت ارتباطات دغدغه های مهمی وجود دارد که عبارت از خدمت رسانی به جامعه و مردم بر اساس قانون، مشارکت در حوزه اشتغال و ساماندهی فضای مجازی است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه کارهای توسعه ای و اشتغال فعالیت های خوبی صورت گرفته و بر اساس گزارش ها به ویژه کسب و کار جوانان تأثیرات خوبی داشته است، دولت در این زمینه دخالت خود را به حداقل رسانده تا جوانان ها بتوانند کار انجام دهند و بیشتر نقش تسهیل گری دارد.

سراییان با اشاره به فعالیت های وزارت ارتباطات در زمینه ساماندهی فضای مجازی اظهار داشت: بر اساس سند تبیین الزامات شورای عالی فضای مجازی مشخص شد که فضای مجازی دارای سه رکن اساسی زیرساخت، محتوا و خدمات است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که زیرساخت این فضا بر عهده وزارت ارتباطات است اما در زمینه خدمات و محتوا دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و مردمی باید مشارکت داشته باشند، در سند تبیین الزامات بیان شده که وزارت ارتباطات چه کارهایی باید در حوزه مأموریتی خود انجام دهد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ابراز داشت: از زمانی که آقای آذری جهرمی مسؤولیت وزارت را برعهده گرفت یک شورای عالی برای این کار تشکیل شد که 3 معاون وزیر در آن حضور دارند و 3 کمیته شکل گرفته است، یکی از اولویت های وزارت ارتباطات در حوزه پیام رسان ها بود که دغدغه اساسی به شمار می رود و در حوزه زیرساخت های مراکز داده و حوزه امنیت فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در کمیته ها کارها به صورت جدی پیگیری می شود، به جهت دغدغه های موجود درباره پیام رسان ها، شورای عالی فضای مجازی در مصوبه ای تقسیم کاری بین وزارتخانه ها و دستگاه ها انجام داده که کارها در حال پیگیری است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات موضوع فضای مجازی را به عنوان یک دغدغه اساسی مورد توجه قرار داده است و برنامه ریزی شده که از مزایای این فضا به ویژه در حوزه اشتغال بهره مند شویم  و  همچنین رفع دغدغه ها و نگرانی های در زمینه تهدیدات صورت گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات تمام ظرفیت های خود را به کار گرفته و برنامه ریزی های خوبی انجام داده است اما در حوزه خدمات و محتوا سایر دستگاه ها باید با جدیت وارد کار شوند؛ امروز 25 درصد اقتصاد دنیا بر بستر فناوری است چون این اقتصاد نیازی به منابع زیرزمینی ندارد بلکه ناشی از ایده و فعالیت های دانشی ملت ها است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات