۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۹۲۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

آیت‌الله شاه‌آبادی همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشت

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، گفت: آیت‌الله شاه‌آبادی همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشت.
سیدحسین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شاه آبادی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره ویژگی های عالم دینی گفت: پیامبر می فرماید با هرکسی که ادعای علم و عمل دارد ارتباط نداشته باشید بلکه عالم دینی باید دارای ویژگی هایی باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی ها این است که گفتار و رفتار عالم، انسان را از شک به یقین دعوت کند؛ تعلقات مادی نمی گذارد بر یقین انسان افزوده شود، از مفاسد بزرگ تعلق قلب به دنیا این است که در وقت مردن با بغض پروردگار از دنیا می رود که این موضوع باید انسان را بیدار کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید به عالمی نزدیک شود که فکر او خیرخواهی باشد، اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه و حتی جامعه روحانیت چنین چیزی کم داریم و جناح بازی ها را در جامعه مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: آیت الله شاه آبادی چه بعد و چه قبل از انقلاب یک انقلابی به تمام معنا بود اما هیچگاه وارد جناح بندی ها نشد؛ ایشان تلاش بسیاری داشتند که افراد حتی کسانی که دیگران خیلی توجهی به آن ها نداشتند را به مسیر مستقیم برگردانند امروز چند عالم دینی داریم که دست بیچاره ها و زمین خوردگان را بدون هیچ تکلفی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ابراز داشت: بر اساس فرمایش پیامبر باید با عالمی نشست و برخاست کرد که با عمل خود انسان را از تکبر به تواضع دعوت کند، آیت الله شاه آبادی در مرحله ای از زندگی خود هیچ تغییری نکرد و در بیت ایشان همواره بر روی همه باز بود.

وی عنوان کرد: باید به عالمی مراجعه کرد که انسان را از حرص به زهد دعوت کند، از دیگر ویژگی های عالم حقیقی دعوت انسان ها به اخلاص است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله شاه آبادی فرزند مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی استاد حضرت امام بودند که  حضرت امام ۲۰ بار در کتاب ۴۰ حدیث نام استاد خود را با عظمت نام می برد؛ عبادت، تهجد، جهاد و خدمت به خلق در این نسل به طور طبیعی به ارث رسیده است. 

وی اضافه کرد: امروز با سوادهای زیادی داریم که کاری به زمانه خود ندارند اما آیت الله شاه آبادی با داشتن علم بسیار و شخصیت والا اینگونه نبود و همواره دغدغه مردم و حل مشکلات آن ها را داشت؛ آیت الله شاه آبادی انقلابی بود و پای تمام اعلامیه  برای حمایت از انقلاب و امام را امضا می کرد و بعد از انقلاب هرجا که به حضور ایشان نیاز بود حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: آیت الله شاه آبادی در فعالیت های گوناگون انقلاب همراهی داشتند، انقلابی بودن فقط به امضای دیروز نیست بلکه امروز باید پای امضای خود بایستد، خدمات اجتماعی به مردم، رسیدگی به ایتام، تأسیس درمانگاه ها، مساجد و مدارس برای خدمت به جامعه در دستور کار ایشان بود.

وی با اشاره به شبهه پراکنی ها علیه حجاب افزود: پدر آیت الله نصرالله شاه آبادی در جریان کشف حجاب فرمودند که اگر رضاخان جمعی از روحانیان را سر می برید اینقدر به اسلام ضرر نمی زند چون کاری کرد که حیا از پایه های اسلام، از بین برود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز باید هوشیار باشیم، مبارزه با حجاب نقشه جدی دشمن برای ضربه زدن است والا بحث روسری مطرح نیست، دشمن به برداشتن روسری ها راضی نمی شود، بدون تردید تا همان فحشا، فساد و برهنگی را بر ملت ایران تحمیل نکنند راضی نمی شوند.

وی با اشاره به خدمات دیگر مرحوم آیت الله شاه آبادی ادامه داد: یکی از دغدغه های ایشان اصلاح بانک ها و برچیدن رباخواری بانک ها است، امروز این بانک ها مردم را بیچاره کرده اند؛ آیت الله شاه آبادی با وجود سن و سال بالا همواره در دسترس و پاسخگوی مردم بودند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات