۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۸۹۱۰
حجت الاسلام پورامینی مطرح کرد؛

ایجاد نشاط علمی و بهبود معیشت طلاب بهترین راه رشد حوزه

استاد مرکز تخصصی کلام به اهمیت پرداختن عمیق به اصول عقاید از سوی طلاب اشاره کرد و گفت: باید عقاید شیعی خود را مستحکم کرده و سپس آن را ترویج کنیم.
حجت الاسلام پور امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، حجت الاسلام محمدامین پورامینی در نشست سالانه اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که امشب در سالن همایش های امام خمینی(ره) این مرکز فقهی برگزار شد، با اشاره به اینکه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گام های بزرگی در راستای فقاهت برداشته شده است، گفت: تلاش های بسیاری انجام شده است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در عرصه های پژوهش برداشته شود.

استاد مرکز تخصصی کلام با بیان اینکه امروزه از جهاتی وظیفه ما در زمینه اصول عقاید نسبت به پیشینیان سخت تر است، اظهار داشت: علت این موضوع آن است که در حال حاضر شبهات لحظه به لحظه از طریق فضای مجازی به جوامع به ویژه جامعه اسلامی القا می شود.

وی به اهمیت پرداختن عمیق به اصول عقاید از سوی طلاب علوم دینی اشاره کرد و ابراز داشت: در عرصه کلامی باید ابتدا باید عقاید شیعی خویشتن را مستحکم کرده و سپس آن را در جامعه و جهان ترویج کنیم تا اولاً همانند کسروی ها و غیره دچار لغزش نشویم و ثانیاً از انحراف جامعه جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام پورامینی خاطرنشان کرد: امروزه از سوی برخی جریان ها که متأسفانه تلبس به لباس روحانیت دارند، شبهاتی مطرح می شود که این سختی کار را برای اساتید و مبلغان کلام شیعه افزایش داده است.

استاد مرکز تخصصی کلام  تأکید کرد: امروزه باید کلام‌شیعی را با به کارگیری ابزار رسانه به جهان ابلاغ کنیم.

وی به ارائه گزارشی از مرکز تخصصی کلام مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و اضافه کرد: ۱۱۳ دانش پژوه که ۲۲ نفر از آن ها پژوهشگر هستند و ۲۹ استاد در این مرکز مشغول تحصیل و تدریس هستند؛ ۶ نشست علمی از ابتدای سال تا کنون از سوی این مرکز برگزار شده، همچنین ۴۰ عنوان کتاب و‌ جزوه به چاپ رسیده و سالیانه ۳۰ جلسه علمی تبلیغی برپا می شود.

حجت الاسلام پورامینی با بیان اینکه کاهش نشاط علمی میان طلاب یک آسیب جدی است، ابراز داشت: ایجاد نشاط علمی و بهبود معیشت طلاب بهترین راه رشد و ترقی حوزه علمیه است./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات