۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۸۹۰۸
آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

ضرورت ساماندهی علمی حوزه| طلاب در مسیر اجتهاد قرار گیرند

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید ساماندهی علمی شود، گفت: درست برنامه ریزی نشود، در آینده دیگر مجتهد نخواهیم داشت.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در نشست سالانه اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که امشب در سالن همایش های امام خمینی(ره) این مرکز فقهی برگزار شد، با اشاره به اینکه در درجه اول به دنبال توسعه و رشد علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هستیم، گفت: اساتید گرامی این مجموعه با اخلاص و درایتی که دارند باید برای آینده این مرکز نقشه ای جامعه و راهبردی ترسیم کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه این مرکز فقهی در مشهد، قم، سوریه و افغانستان نیز شعبه دارد، اظهار داشت: با عنایات خداوند این مراکز فقهی نتایج بسیار خوب و گسترده ای داشته است و توانسته ایم اساتید برجسته ای را در تفسیر، فقه و اصول و‌ کلام نه تنها در حوزه علمیه قم، بلکه به حوزه علمیه ‌مشهد و غیره نیز تحویل دهیم.

وی بر لزوم استمرار و اهتمام ویژه طلاب بر دروس حوزوی و تخصصی تأکید کرد و ابراز داشت: طلاب و اساتید باید مجدانه به میدان عمل وارد شوند تا در زمینه های علمی شاهد رشد و ترقی باشیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه ما در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) سعی می کنیم هر سال روش جدیدی در زمینه تدریس فقه و ‌اصول ارائه دهیم، ابراز کرد: این کار را برای آن انجام می دهیم که طلاب علوم دینی رشد و نشاط بیشتری داشته باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان اینکه این مرکز متعلق به حوزه علمیه است، عنوان کرد: سیاست ما این است که طلاب با استعداد را جذب کنیم، زیرا این کار دو فایده دارد که نخستین آن ها این است که سرمایه گذاری بر طلاب با استعداد مثمر ثمر خواهد بود و همچنین اساتید برای ارتقای سطح علمی خود تلاش می کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید ساماندهی علمی شود، ابراز داشت: اگر درست برنامه ریزی نشود و طلاب به درستی در مسیر اجتهاد قرار نگیرند، در آینده دیگر مجتهد نخواهیم داشت.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به موفقیت های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در زمینه تربیت روحانیون مستعد در زمینه های فقهی و اصولی، کلامی و تفسیری بیان کرد: ما می خواهیم همانطور که در زمینه فقه و اصول مجتهد تحویل حوزه بدهیم، در زمینه کلام و تفسیر نیز متکلمان و مفسران مستعدی به حوزه تحویل دهیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه اساتید باید طلاب را محقق بار آورده و از تدریس سطحی پرهیز کنند، یادآور شد: مرحوم‌ آیت الله فاضل لنکرانی همواره تأکید داشتن که درس های خارج نباید به سبک‌ خبرنگاری اداره شود که استاد بگوید و طلاب بنویسند، بر این اساس دروس خارج باید به صورت کاملاً علمی برگزار شود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات