۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۹۰۳
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت الله شاه ‌آبادی در قم برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله شاه ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت الله نصرالله شاه آبادی نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری امشب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی، سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگات بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات رضا استادی، محمدجواد فاضل لنکرانی، علیرضا اعرافی، سید محسن خرازی، صلواتی،  محمد مؤمن، اشرفی شاهرودی، علوی بروجردی، محمدعلی گرامی،  حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، ملکا و همچنین عبدالعلی علی عسکری، علاءالدین بروجردی و احمد امیرآبادی از دیگر حاضران بودند.

حاضران در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله شاه آبادی را گرامی داشتند و برای این نماینده فقید خبرگان علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره عالمان دینی، تبدیل شک انسان به یقین را از ویژگی های عالم مورد نظر پیامبر دانست و گفت: تعلقات مادی نمی گذارد بر یقین انسان افزوده شود.

وی با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی مرحوم آیت الله شاه آبادی افزود: مرحوم آیت الله شاه آبادی چه قبل و چه بعد از انقلاب به تمام معنا انقلابی بود اما هیچگاه وارد جناح بندی ها نشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که آیت الله شاه آبادی در هیچکدام از مراحل زندگی خود هیچ تغییری نکرد، اظهار داشت:در بیت ایشان همواره بر روی همه باز بود؛ مرحوم آیت الله شاه آبادی همواره پای انقلاب بود و پای تمامی اعلامیه ها برای حمایت از انقلاب و امام را امضا می کرد و بعد از انقلاب هرجا به حضور ایشان نیاز بود حضور پیدا کردند./1323/

ارسال نظرات