۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۵۸۸۷۲

امضای تفاهم نامه ستاد امر به معروف و محیط زیست قم

ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
حجت الاسلام حسین معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین معرفت دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم عصر امروز در نخستین همایش «آمران به معروف، حامیان محیط زیست» که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به خوبی تبیین نشده است، گفت: اگر مردم معنای حقیقی امر به معروف و نهی از منکر را می دانستند، بی تردید فضائل اخلاقی در همه جامعه نهادینه می شد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند «امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست، بلکه یکی از دغدغه های امر به معروف حجاب است» اظهار داشت: باید به گونه ای عمل کنیم که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه ها اعم از بازار، اداره، خانه و غیره احیا شود.

حجت الاسلام معرفت به ضرورت احیای امر به معروف در زمینه محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: اگر مصرف آب در عرصه کشاورزی و سایر زمینه ها مدیریت می شد و به خطاکنندگان هشدار و تذکر داده می شد، هم اکنون با کمبود آب مواجه نبودیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر این که امروزه مسؤولان باید دست از شعاردادن برداشته و به عمل بپردازند، عنوان کرد: همه افراد در هر سطحی از جامعه که خطایی در زمینه محیط زیست از کسی مشاهده کردند را باید به او تذکر لسانی همراه با خیرخواهی بدهند.

وی افزود: نه تنها در عرصه محیط زیست بلکه در همه عرصه ها باید ورود کنیم و جملگی به میدان عمل وارد شده و پشتیبان ولایت فقیه باشیم، چراکه بر اساس نص آیات قرآن کریم اگر کسی منکری را مشاهده کرد و ساکت ماند، همه آن جامعه گرفتار بلاهای متعدد خواهد شد.

حجت الاسلام معرفت از امضای تفاهم نامه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اداره کل حفاظت از محیط زیست خبر داد و اضافه کرد: در نظر داریم در سال آینده با آموزش و‌پرورش هم تفاهم نامه امضا کنیم، زیرا برای احیای امر به معروف نباید تنها به ستاد امر به معروف اکتفا کرد و همه وارد عمل شوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به این که آبادانی شهرها وظیفه استانداران و فرمانداران است، گفت: مردم نباید به این اکتفا کنند که ستاد امر به معروف و سازمان محیط زیست مراقب آبادانی شهرها هستند، بلکه باید خودشان نیز اقدام به احیای این ارزش دینی کنند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان «فریضه فراموش شده» نام برده اند، ابراز کرد: رسیدن به جامعه ایده آل مبتنی بر نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام معرفت در پایان یادآو ر شد: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است، بنابراین همه رسانه ها به ویژه صدا و سیما به این عرصه ورود پیدا کرده و ابعاد آن را به خوبی برای جامعه تبیین کنند، چراکه اگر این فریضه برای مرم به خوبی تبیین شود، همه بدان عمل خواهند کرد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات