۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۵۸۸۳۵
مدیر حوزه علمیه خراسان:

«عفت و حجاب» نماد مقاومت زنان جامعه اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: امروزه «عفت و حجاب» به عنوان سمبل مقاومت زنان جامعه اسلامی در همه عرصه ها برای مقابله با استکبار جهانی مطرح است.
مصباح عاملی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی در نخستین دیدار صمیمی طلاب مدارس علمیه خواهران مشهد که به همت اداره امور مدارس علمیه خواهران امروز در مدرسه علمیه رقیه(س) برگزارشد، با اشاره به نقش تاثیرگذار و تحول‌‍‌آفرین زنان در طول تاریخ بشر و جهان اسلام همچون آسیه همسر فرعون، حضرت مریم(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س)، بیان کرد: اینان افزون بر اینکه در تهذیب و تقوا و اخلاق به عنوان زنان الگو در تاریخ مطرح هستند، با حفظ عفت و حجاب و حیای اجتماعی، حرکت‌های تحولی داشتند که مسیر تاریخ را تغییر دادند.

وی با بیان اینکه پدیده عفاف و حجاب به عنوان یک دژ محکم در مقابل استکبار جهانی است و آنها به این نکته واقف هستند، ابراز کرد: زنان با ریشه های عمیق دینی در جامعه حضور دارند از این رو دژ محکم عفاف و حجاب به هیچ عنوان قابل شکستن نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان اذعان داشت: امروز زن مسلمان و به ‌ویژه زنان فاضل، متعهد، پاک دامن، عفیف و نجیب در حوزه های علمیه آنچنان باید فاطمی بدرخشند که به تعبیر آیه قرآن «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ» نفوذی های خارجی و داخلی حساب کار خود را بکنند و نقشه ها و توطئه‌ها و خیال پردازی و عملیات شیطانی خود را کنار بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به هم دست بودن نفوذی های داخلی در تئوریزه کردن بی حجابی در جامعه اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: ایادی استکبار باید به این نکته توجه داشته باشند که دیگر آن تاثیرگذاری را امروزه در بین افراد جامعه ندارند و همچنان که شیطنت های مقطعی آنها را در طول 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با سیلی محکم مردم و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پاسخ دادیم، امروز نیز سیلی محکم‌تری خواهند خورد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با پیروی از رهنمودهای ولی امر مسلمین در مبارزه با حرام‌های اجتماعی، حرکات مذبوحانه‌ای که در گوشه کنار جامعه اسلامی در ضدیت با فرهنگ حجاب فاطمی و همچنین ترویج فرهنگ غرب و ابتذال اتفاق می‌افتد را به شدت محکوم می‌کند./934/د103/ب1

ارسال نظرات