۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۵۸۸۳۳
تحریفی تاریخی؛

اسلام مراسمی، مراسم اسلامی!

اگر در جریان نقد و بررسی این آسیب فرهنگی، اساس کار، اندیشه های متعالی رهبر انقلاب باشد علاوه بر از بین رفتن این پایگاه داخلی دشمن ، پایه های جریان اسلام مراسمی و شعائری به شدت سست خواهد شد.
تشیع لندنی

به گزارش خبرگزاری رسا، رحمت الله معظمی از پژوهشگران حوزه علمیه قم در نقد ماهیت تشیع لندنی نوشته است که این جریان با استفاده ابزاری از مقدسات دینی دقیقا اهداف و منافع مستکبران جهانی را دنبال می کند.

متن کامل یادداشت این طلبه حوزه علمیه قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای(حفظه الله) :

امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دست هایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه‌ی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشیّعی که ارتباط به ام‌آی‌شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند. 19/10/1393

این موجب خوشحالی و مسرت است که در طی سال های اخیر، غیر اسلامی بودن جهت گیری و فعالیت های گروه موسوم به فرقه شیرازی برای نخبگان و حتی عموم جامعه آشکار شده است‌ و در هر مقطعی که این قوم فتنه ای بر پا می کنند، نمود مخالفت جامعه با این توطئه ها کاملاً مشهود است‌.

برجسته ترین انحرافاتی که از سوی نخبگان و جامعه ی دینی در مورد این جماعت مطرح م یشود عبارت است از :

۱. تبدیل شدن این گروه به ابزاری سیاسی برای ضربه زدن به نظام اسلامی.

۲. وجود برخی اعتقادات،آسیب ها و انحرافات در مسأله عزاداری برای اهلبیت(علیهم السلام)

یکی از برنامه های همیشگی دشمنان اسلام از صدراسلام تا کنون، سوء استفاده از احساسات پاک مسلمانان نسبت به مقدسات دینی بوده است.

تلاش دشمنان همواره بر خارج کردن سبک برگزاری مراسمات اسلامی اعم از جشن، عزا و جلسات توسل از چارچوب فقه می باشد. آگاهیِ به وجود آمده در جامعه در این موضوع دست آورد مهمی برای انقلاب می باشد،امّا آنچه در این بین مایه ی نگرانی است مخفی ماندن ماهیت خطرناک جریانی است که گروه شیرازی تنها یک سلول از پیکره ی آن است.

جریانی بزرگ که اساساً بر علیه اسلام و برای تضعیف تفکر ناب اسلامی طراحی شده است .

به دلیل اینکه گروه مذکور واجد  برخی مولفه های حزبی و برخی از مولفه های  فرقه ای می باشد، با از بین بردن گروه شیرازی ها، نه تنها به جریان اصلی ضربه ای وارد نمی شود بلکه این جریان فرصتی پیدا میک ند تا به تجدید قوا  پرداخته و ویترین اجتماعی خود را با عنوان دیگری ارائه کند.

اگر در جریان نقد و بررسی این آسیب فرهنگی، اساس کار، اندیشه های متعالی امام خامنه ای باشد علاوه بر از بین رفتن این پایگاه داخلی دشمن، پایه های جریان اسلام مراسمی و شعائری به شدت سست خواهد شد.

شخصیت هایی مانند امام راحل، شهید مطهری ، و روشنفکران واقعی اسلام در موارد پر شماری خطر این جریان را به نخبگان و عموم امت اسلامی یاد آور شده اند

وقتی وجود مبارک امام خامنه ای درباره ی این جریان خطرناک، واژه "تشیع لندنی" را به کار میبرند یعنی این افراد و کسانی که به اینان فرمان میدهند ، قصد دارند اسلام ناب را با تعریفی دیگر به جهان اسلام و جامعه بشریت معرفی کنند.

مسأله صرفا مربوط به چند انحراف و اشکال در نحوه برگزاری عزاداری نیست.

با نگاهی به رسانه های مختلف این جریان به ویژه شبکه های ماهواره ای که صهیونیسم بین الملل در اختیار این افراد قرار داده‌ است ، در می یابیم که آسیب های عزاداری سهم ناچیزی از برنامه های تولیدی این شبکه ها را دارا می باشد و هدف اصلی این رسانه ها  معرفی اسلامی غیر از اسلام ناب است؛ یعنی اسلامی سطحی و عوامزده که چهره آن برگزاری مراسمات متعدد و پرشمار بوده و چیزی جز تشریفات ، مراسمات و مناسک میان تهی و شعائر بی مغز در آن دیده نمی شود.

امام خامنه ای:

در مدرسه‌ی انقلاب که امام ما بنیان گذارد، بساط اسلام سفیانی و مروانی، " اسلام مراسم و مناسک میان‌تهی" ، اسلام در خدمت زر و زور و خلاصه اسلام آلت دست قدرتها و آفت جان ملتها برچیده شده و اسلام قرآنی و محمّدی (صلّی‌الله‌علیه‌واله‌وسلّم)، اسلام عقیده و جهاد، اسلام خصم ظالم و عون مظلوم، اسلام ستیزنده با فرعونها و قارونها و خلاصه، اسلام کوبنده‌ی جباران و برپاکننده‌ی حکومت مستضعفان، سر برکشیده است.    پیام رهبر انقلاب به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره  ۱۳۶۹/۳/۱۰

در میان اجتماعات اسلامی، اکثریت مردم مسلمان، هنوز اسلام را عبارت از تشریفات و مراسمی بی ارتباط به زندگی می دانند و از مبانی اساسی آن ، که قسمت اعظم این مکتب زندگی ساز را تشکیل می دهد، غافل اند. هنوز این آئین الهی را  شعائر _ آنهم شعائر بی مغز  نه نماینده ی واقعیات _ گمان میکنند و از اصول اسلامی بی خبر و بی اطلاع اند.

((مقدمه ی ترجمه کتاب آینده در قلمرو اسلام))

متاسفانه واقعیت تلخی که نه صلاح در گفتن آنست و نه صلاح در نگفتن آن، این است که بخشی از بدنه ی حوزه علمیه ی شیعی (که حتی با افراد شاخص این جریان مخالفند) به صورت نا خواسته و ناآگاهانه مروّج این اسلام قلّابی هستند.

وحدت شکنی و ایجاد تفرقه در بین مسلمین، مبارزه با فقاهت و یا بسط و توسعه ی دایره ی فقاهت به عوام معمم ، ترویج روحانی گریزی، ترویج مداح محوری ، ارجحیت دادن به مهارت بر معرفت در امر تبلیغ ، نهادینه سازی عوام زدگی در بین حوزویان ، ترویج سیاست زدایی یا سیاست زدگی و ایجاد خلصه ی سیاسی در جامعه ، معارضه یا رقیب سازی در مقابل فرهنگ آسمانی و مقدس بسیج، توسعه ی در عزاداری ها و دهه سازی های مبتنی بر احساسات، مفهوم سازی و تولید واژه و مرام پردازی در مراسمات ، ایجاد تبعیض در ولایت و احکام اجتماعی در اسلام و به طورکلی معرفی اسلامی تحریف شده از جمله مهمترین وظایف و ماموریت های محوله به این جریان ، از سوی استکبار جهانی است.

از سوی دیگر تعریف مراسم اسلامی، اعم از جشن (اعیاد و ولادات) ، عزا (شهادات و وفیات) ، توسل (ادعیه و آیین های اسلامی مربوط) ، باز شناخت و تبیین آیین ها - مناسبت ها ، تولید محتوا برای تقویت منابع با توجه به شرایط تقویمی ، مقاوم سازیِ فرهنگی با ایجاد هسته های مقاومت فرهنگی و نقد جدی مبانی اسلام شعائری از جمله راهبرد ها و راهکار های مقابله با این نقشه پیچیده می باشد.

در پایان مهمترین راهبرد مبارزه با این جاهلیت را بعد از آگاهی بخشی به بدنه ی حوزه علمیه ، ورود ائمه جمعه و نیروی مقدس بسیج در این عرصه می دانیم و اگر ائمه محترم جمعه و روحانیت آگاه دلسوز و انقلابی و نیروی مقدس بسیج، خود متولیِ برنامه ریزی ، طراحی و برپایی مراسمات اسلامی باشند و این مراسمات را باشکوه وجذابیت و مبتنی بر تفکرات اسلامی برگزار کنند، ابتکار عمل از دست دشمنان اسلام  گرفته خواهد شد./۹۲۴/د۱۰۱/ج

ارسال نظرات