۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۸۸۳۰
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه:

حضرت فاطمه وجود عینی قرآن است

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) به بیان تفسیر روایتی از عایشه پرداخت و گفت: از او پرسیدند فاطمه که بود؟ گفت: فاطمه خود قرآن بود و قرآن دارای وجود عینی، لفظ، کتبی، واقعی و روحانی است و ائمه و فاطمه زهرا سلام الله علیها وجود عینی قرآن هستند.
ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آخرین جلسه اخلاق سال 96 مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با حضو خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) و کادر و طلاب با موضوع سبک زندگی فاطمی برگزار شد.

این جلسه با  تلاوت قرآن و گرامیداشت یاد و خاطره موسس محترم مدرسه مرحومه مهری برزگر و مرور زندگی ایشان از سوی یکی از طلاب آغازشد.

خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در این نشست به بیان تفسیر روایتی از عایشه پرداخت و گفت: از او پرسیدند فاطمه که بود؟ گفت: فاطمه خود قرآن بود و قرآن دارای وجود عینی، لفظ، کتبی، واقعی و روحانی است و ائمه و فاطمه زهرا سلام الله علیها وجود عینی قرآن هستند.

وی با بیان اینکه هر آیه ای از قرآن را با وجود حضرت زهرا(س) تطبیق دهید آیا حضرت دارای آن فضیلت هست یا نه؟ بیان داشت: با مروری برآیات قرآن مانندآیه انفاق «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْ‌ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ‌ ...» آیادر شب عروسی خود بهترین لباس خود را به فقیرنبخشید؟ وآیه ولایت«انما ولیکم الله و الرسول ..... »آیا او از ولایت تا آخرین توان خود حمایت نکرد ؟می توان به فضیلت های حضرت فاطمه(س) پی برد.

وی ادامه داد: آیات تاکید نماز« أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ ارْکَعُوا مَعَ الرّاکِعینَ ... آیا او اهل تهجد و نماز نبود؟ تربیت فرزند و شیردادن «الْوالِداتُ یُرْضِعْنَ أَوْلادَهُنَّ حَوْلَیْنِ كامِلَیْنِ ...». آیا او در نهایت لطف و عطوفت و مهربانی فرزندان خود را به بهترین روش تربیت نکرد؟و آیات هجرت وجهاد « الذین هاجرو و جاهدوا...  آیا فاطمه از مدینه به مکه با همه مشکلات هجرت نکرد ؟اشاره به حضرت فاطمه(س) دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه آیات«اطیعوا الله و اطیعوا الرسول .....» آیا او مطیع خداوند و پدر خود نبود؟ و آیه، هَل اَتی عَلَی الاِنسانِ حینٌ مِنَ الدَّهرِ...اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ اللهِ لا نُریدُ مِنکُم جَزائاً وَلا شَکوراً.... آیا فاطمه سلام الله علیها نبود که با خانواده سه روز روزه گرفتند و هر روز طعام خود را به فقیر و مسکین و یتیم بخشیدند و در شان ایشان این آیه نازل شد، اظهار کرد: کلوا و اشربوا و لا تسرفوا ... آیا او در زندگی نهایت قناعت و پرهیزکاری را نداشت؟

وی ادامه داد: آیات سوره سوره حجرات آیه 2 «لا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ که میفرماید صدایتان را در برابر رسول خدا بالا نبرید» و«هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ» آیا او عالمه به تمام اسرار زمین و آسمان نبود طوری که خداوند به او مصحف اعطا کرد؟ گفت: آیه احسان به والدین «قَضى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» آیا او در احترام به پدر و رفع نیاز و ناراحتی پدر مشهور به ام ابیها نشد؟ نیز به حضرت فاطمه(س) اشاره می کند.

نیک افزود: در نهایت سوره قدر که فاطمه همان لیله القدر است، و ما ادرئک ما لیله القدر.. آیا کسی میتواند فضائل حضرت را بشناسد و به آن پی ببرد، چه معارف مهمی در شب قدر به پیامبر و ائمه داده شده و چه اسراری در آن است؟ فاطمه همه این اسرار است و سر الموستودع فیها همان سری که در زهرای اطهر به ودیعه نهاده شده است./934/د103/ب1

ارسال نظرات