۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۸۸۲۰
قائم مقام توليت آستان قدس رضوی تاكيد كرد؛

انتخاب شيوه‌های هنرمندانه در توسعه امر به معروف و نهي از منكر

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر، شرايط، لوازم و مقتضيات خودش را دارد و بايستي با زبان نرم و در زمان درست صورت پذيرد.
بختیاری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نيوز، سيد مرتضي بختياری در همايش بزرگ واجب تمدن ساز كه با حضور آمران به معروف و ناهيان منكر آستان قدس رضوی در تالار قدس كتابخانه مركزي حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اذعان كرد: امر به معروف و نهي از منكر ٢ پايه اصلي قيام عاشورا بود و در سيره عملي حضرت ثامن الائمه(ع) نيز مصاديق فراواني از انجام اين فريضه الهي و تاكيد بر لزوم اجراي آن وجود دارد.

وي گفت: حرم مطهر رضوی سالانه ميزبان قريب به ٣٠ ميليون زائر از ايران اسلامي و اقصي نقاط جهان است كه براي عرض ادب و ارادت به ساحت مقدس اهل بيت(ع) به اين مكان نوراني مشرف می‌شوند.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه توسعه و ترويج نيكي ها و فضايل اخلاقي و بازداشتن جامعه از منكرات و رذايل از مهمترين واجبات مورد تاكيد دين مبين اسلام است، اظهار داشت: انتظار عمومي از آستان قدس رضوي اين است كه فضايي امن و آرام را براي زيارت توام با معرفت زائران امام رئوف(ع) فراهم آورد و وظيفه‌ای خطير بر دوش شما عزيزان گذاشته شده است.

بختياری تصريح كرد: استفاده از قالب ها و شيوه‌های هنرمندانه در نوع برخورد و مواجهه باعث تاثيرگذاری و پذيرش بيشتر مخاطبين خواهد شد و بايستي براي تحقق اين مهم از ديدگاه‌ها و نقطه نظرات صاحب نظران و نخبگان فرهنگي حوزه و دانشگاه بهره ببريم.

وي در بخش ديگری از سخنانش ضمن تشکر از حضور همسر بزرگوار شهيد نواب صفوی در اين همايش بيان كرد: امر به معروف و نهی از منكر در نظام طاغوت، كاری سخت همراه با عواقب و مشقت‌های فراوان بود و شهيد نواب صفوی با علم به اين موضوع و براي زنده نگه داشتن اين واجب الهی پای به ميدان مبارزه گذاشت./934/د103/ب1

ارسال نظرات