۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۵۸۸۱۸
همسر شهید نواب صفوی:

زبان نرم موثرترین راهکار برای امر به معروف است

همسر شهید نواب صفوی گفت: زبان نرم موثرترین راهکار برای امر به معروف است.
همسر نواب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، نیره سادات نواب احتشام ‌رضوی در همایش بزرگ واجب تمدن‌ساز در جمع آمران معروف و ناهیان منکر حرم مطهر رضوی اظهار کرد: کسی که امر به معروف می کند لازم است که حلال و حرام را بشناسد و خود را از آنچه به مردم امر و نهی می کند فارغ کرده باشد، خیرخواه مردم و همراه با مردم باشد و با زبان نرم و رعایت ادب مردم را دعوت کند.

وی با بیان اینکه شهید نواب تفکر جهانی برای گسترش مبانی اسلامی داشت، گفت: مکتب شهید نواب صفوی یک مکتب انسان‌ساز بود و رفتارهای خاص ایشان هر کس را با وظایف خودش آشنا می‌کرد.

نواب احتشام رضوی افزود: از آنجایی که پدرم مبارز بود و این روح مبارزه نیز در من وجود داشت و از سویی مکتب شهید نواب نیز انسان‌ساز بود و در طول زندگی همیشه خاطرات شجاعت‌ها و مبارزات ایشان را برای فرزندان بیان می‌کردم، بچه‌هایم نیز با روحیه مبارزه با ضد ارزش‌ها تربیت شده اند.

همسر شهید نواب صفوی گفت: پدرم سید علی نواب احتشام رضوی از رهبران انقلاب زمان رضاخان بود که در سال 1314 در مشهد علیه رضاخان قیام کرد و در مسجد گوهرشاد در بالای منبر خطاب به مردم گفت: «امروز این کلاه اجنبی را بر سرشما می‌گذارند و فردا پرده عفاف و حجاب را از سر نوامیس شما بر می‌دارند»  و به فرمان پدرم در مسجد گوهرشاد پنج هزار کلاه پهلوی پاره شد و برای جلوگیری از بی‌حجابی مردم در مسجد گوهرشاد ماند.  به دستور رضاخان پهلوی مسجد گوهرشاد به توپ بسته شد  و عده زیادی از مردم بی گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه جنایت رضاخان و محمدرضا پهلوی همانند بنی امیه و معاویه و یزید بی‌‌‌نهایت بود، اظهار کرد: پدرم در مقابل رضا خان قیام کرد و با تیراندازی که به سوی ایشان شد مصدوم و به اعدام شد و در آخر چند سال زندان و تبعید شد. پس از آزادی یکی از خبرنگاران روزنامه پرچم اسلام با ایشان مصاحبه کرد که شهید نواب صفوی با خواندن این مصاحبه علاقه‌مند شد که  با این شخصیت مبارز آشنا شود که یک روز بر حسب اتفاق شهید نواب صفوی و پدرم با هم آشنا شدند.

همسر شهید نواب صفوی گفت: شهید نواب بعد از این آشنایی از من خواستگاری کرد که در سال 1326 من و شهید نواب صفوی با هم ازدواج کردیم و من در طول هشت سال زندگی با شهید نواب صفوی همانند سربازی که مطیع فرمانده‌اش است و نمی‌خواهد فرمانده‌اش کوچک‌ترین آسیبی ببیند عمر خود را گذراندم./934/د103/ب1

ارسال نظرات