۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۸۸۱۲
موافقان استیضاح حجتی مطرح کردند؛

عدم اجرای تعهدات وزارت کشاورزی | توجه بیش از حد به واردات محصولات

نمایندگان موافق استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی معتقد هستند که در دوران تصدی وی بر وزارت، کشاورزان با مشکلات فراوانی رو به رو شده‌اند.
حجتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه سال ۹۶ در جریان برگزاری جلسه استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، موافقان استیضاح موارد متعددی را درباره عدم کفایت وی بر تصدی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کردند.

مشروح نظرات موافقان استیضاح حجتی به شرح ذیل است:

آشفتگی در تولید محصولات کشاورزی حاکم است

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت: بخش کشاورزی موتور محرکه اصلی رشد و توسعه اقتصادی است؛ کشورهای در حال توسعه برای گذر از بحران ها باید به سراغ بخش کشاورزی بروند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش کشاورزی در تامین غذا، رفاه جامعه، تولید ناخالص ملی و رشد اقتصاد ملی نقش اساسی دارد، افزود: به عنوان نماینده و فرزند کشاورز و عشایر غیور کشور و از طرف این قشر مظلوم و زحتمکش و دستان پینه بسته ضمن تشکر از زحمات آقای حجتی انتقاداتی به عملکرد وی در مورد سلامت بازار مواد غذایی، صیانت از حقوق کشاورزان و دامداران و عشایر و رعایت عدالت و توسعه متوازن در سطح کشور دارم.

وی ادامه داد: در تذکرات کتبی و شفاهی و نکته های مختلف در صحن مجلس و در دیدارهایی که با وزیر داشتم گوشزد کردم اما متاسفانه هیچ اراده ای در وزارت جهاد کشاورزی و وزیر در جهت رفع این معضلات و مشکلات دیده نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان، گفت: در توزیع اعتبارات و فرصت ها متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در سال های گذشته عملکرد مناسبی نداشته و علی رغم وجود قوانین روشن و صریح و تامین مالی مورد نیاز در بخش مدیریت این منابع و توزیع امکانات در میان استان های کشور شاهد تبعیض و ناعدالتی که محصول سوء مدیریت شخص وزیر است هستیم.

بدری افزود: به عنوان مثال استان اردبیل که بخش اعظم آن وابسته به کشاورزی است از نظر آبیاری مکانیزه زمین های کشاورزی رتبه نازل 26 را در بین استان های کشور دارد؛ همین تبعیض و ناعدالتی سبب می شود تا علی رغم تاکید سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر استفاده از توان های منطقه ای برای صادرات به کشورهای همسایه نتوانیم سهم مناسبی از بازار کشور در حوزه قفقاز و روسیه را به کشورمان اختصاص دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در بحث عرضه و بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام فروشی هستیم، تصریح کرد: سهم میزان تولید محصولات با سهم میزان درآمد و ارزش افزوده محصولات با یک دیگر همخوانی ندارد و این امر باعث شده تا کمترین میزان درآمد عاید کشاورزان، دامداران، روستاییان و عشایر کشور شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم سرمایه گذاری مناسب در صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی و برندسازی باعث شده در صادرات محصولات کشاورزی نیز کمترین میزان ارزش افزوده نصیب کشور شود؛ به عنوان مثال در استان اردبیل علی رغم تولید محصولات سیب زمینی، سیب و گندم در حجم زیاد، صنایع تبدیلی و مرتبط با این محصولات بسیار ضعیف و این امر باعث شده علی رغم عدم نفوذ در بازار قفقاز و روسیه شهرهای کوچک و روستاها به سرعت از جمعیت خالی شوند.

وی خطاب به حجتی، گفت: شما که در دولت های مختلف وزیر جهاد بودید بیشترین نقش و کوتاهی در خالی شدن روستاهای کشور و کاهش جمعیت آنان از 70 درصد به کمتر از 25 درصد فعلی هستید و باید در این رابطه پاسخگو باشید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و در طول سال های گذشته هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است؛ برای صادرات محصولات کشاورزی تولید داخل به ویژه برای کشورهای همسایه هیچ برنامه ای این وزارت خانه نداشته و ندارد.

بدری تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به جز محصول کشاورزی گندم برای خرید تضمینی دیگر محصولات کشاورزی و دامداری اقدام مناسبی نکرده است؛ برای تولید سیب زمینی که سالانه بیش از 5 میلیون تن بوده نه برای بازار داخلی و نه بازار خارجی هم هیچ برنامه و اقدام مناسبی وجود نداشته و ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، خطاب به حجتی، گفت: آیا خبر دارید در مدت مسئولیت شما قیمت فروش سیب زمینی تولید شده در کشور و استان اردبیل کمتر از بهای تولید شده بوده و کشاورزان زحمتکش چه خسارت های جبران ناپذیری متحمل شده اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آیا خبر دارید همین الان در انبارهای کشاورزان استان اردبیل ده ها تن سیب زمینی در حال فاسد شدن است؟ در خصوص محصولات با خرید تضمینی نیز پرداخت ها با نظام بهره برداری کشاورزی همخوانی ندارد به طوری که پرداختی ها تا شروع کشت تکمیل نشده و کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

وی افزود: آقای حجتی! برای تولید و بازار پنبه در دشت مغان استان اردبیل زمانی سالانه حدود 15 هزار تن بوده هیچ کاری نکرده اید؛ آیا می دانید مواد اولیه پنبه کارخانه بزرگ سبلان پارچه اردبیل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از چه کشورهایی وارد می شود، آیا خبر دارید سال گذشته و امسال هندوانه تولیدی در مزارع دشت مغان، سیب تولیدی در باغات مشکین شهر در دست کشاورزان مانده و بیرون ریخته شده است؛ آیا خبر دارید شیر تولید شده توسط دامداران و عشایر غیور کشور و استان اردبیل و مغان زرخیز کیلویی کمتر از 900 تومان و به قولی نصف بهای تمام شده فروخته می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: با وجود تولیدات مناسب داخلی متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و برنامه ریزی های وزارت خانه و گاهی به دلیل ایجاد رانت برای افراد خاص نسبت به واردات محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در ایام برداشت محصولات کشاورزی مجوز واردات از  کشورهای خارجی داده می شود.

بدری افزود: واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون ضابطه در حال انجام بوده که سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته است؛ مصرف بی رویه کود و سموم شیمیایی باعث به خطر افتادن سلامت مردم و عدم خرید توسط کشورهای هدف صادراتی به دلیل کیفیت پایین آنها است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، خطاب به حجتی افزود: اردبیل یکی از قطب های اصلی سرطان معده و روده بوده و علت اصلی آن مواد غذایی است؛ شما چه اقدام موثری در مورد نقش کودهای شیمیایی مصرفی در اراضی کشاورزی و سموم در مزارع و مراتع انجام دادید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شما که چندین سال است متولی امور کشاورزی کشور بودید در دفاع از حقوق این قشر مظلوم و دست پینه بسته کشاورزان چه کردید.

وی یادآور شد: هر وقت خواستید محصولات تولیدی کشاورزی آنها را خریداری کنید به قیمت پایین و پرداخت قسطی صورت گرفته است و در مقابل آن در پرداخت وام و تسهیلات با بهره بالا وام دادید و با جرایم سنگین توسط بانک ها کمر عشایر و دامداران و کشاورزان را شکستید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، ادامه داد: شما به همراه دولتمردان و با بیشترین نقش در خط مقدم این موضوع در واقع عشایر و روستاییان و کشاورزان را به خاک سیاه نشانده اید، با سوء مدیریت و بی تدبیری و بی خوابی خود باعث مرگ آنان شده اید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشاورزان، دامداران و عشایر غیور مرده اند و فقط تشییع کننده می خواهند.

حجتی هیچ‌گونه توجهی به تعهدات خود ندارد

 

علی وقف چی در جلسه علنی نوبت امروز (چهارشنبه، 23 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل خود در موافقت با استیضاح وزیر جهادکشاورزی پرداخت و گفت: عکس های مردهای بزرگی را در صحن مجلس ملاحظه می کنیم که در راه اعتلای کشور شهید شده اند اما عمل ما نشان از این جایگاه که حاصل خون هزاران شهید، جانبازان، ایثارگر دوران های گذشته است، حکایت از حداقل آن طوری که باید باشد ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا که یک شبه می بینیم بیش از 180 رای با کمال تاسف تبدیل به 50 رای می شود و این امضایی که نشان از هویت و اصالت و در یک کلمه همه چیز نمایندگان است و باید حتما جایگاه واقعی خود را داشته باشد، از دست می رود، لذا به عنوان برادر کوچک شما بزرگواران استدعا دارم یا موضوعی را امضا و تایید نکنید یا اگر امضا و تایید می کنید، موضوع را با جدیت تمام پیگیری کنید.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: زیرا که تمام اتمام حجت ها را قبل از امضا موضوعی با مسئولین مربوطه کرده و این شائبه های متعددی که متاسفانه به حق یا نا حق ایجاد می شود جلوگیری کرد و کاری نکنیم مجلس که عصاره یک ملت است و همه ملت و آزادگان جهان به آن چشم دوخته اند تبدیل به یک مرکز ناکارآمد گردد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد مجموعه های امثال بانک مرکزی در گزارش خود به قوه قضاییه همه گرفتاری های موسسات بانکی و مشکلات را به گردن مجلس بیاندازد، تجدید نمایندگان را در این مسیر خواهان و خواستار هستم.

این نماینده مجلس گفت: امیدوارم هرآنچه می گویم حق بوده و در آن عقلانیت و تدبیر جای خود را احساسات ندهد که به شرح ذیل به محضر نمایندگان و محترم اعلام می کنم، با وجود اینکه شخصا مخالف وزیر در دور دوازدهم بوده ام و نقدهای اساسی که خود و تعدادی از اعضای کمیسیون داشتیم، حجتی متعهد شده بودند تغییرات اساسی در مدیریت های کلان را سرلوحه کار خود قرارداده و در کوتاه ترین زمان اقدام کند.

وقف چی بیان داشت: در همان جلسه به وزیر در ارتباط با در نظر گرفتن منافع ملی پیشنهاداتی برای برون رفت مدیریت کلان تان از رکود بیان داشتم، با وجود تذکرات متعدد دوستان و صاحب نظران از تشکل های مختلف به خصوص از اعضای کمیسیون کشاورزی و تشکل های مردمی و بخش خصوصی که صاحبان اصلی این بخش هستند به خصوص در کانالهای مجازی از جمله همبستگی کشاورزان ایران با بیش از 15 هزار عضو متخصص عدم استفاده از بازنشستگان به خصوص در معاونت ها گوشزد کردیم.

وی گفت: آقای دکتر باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات با بیش از 30 سال سابقه، دکتر رکنی معاون امور دام با بیش از 31 سال سابقه، مهندس عباس کشاورز معاون زراعت با 10 سال سابقه بازنشستگی، مهندس طهماسبی معاون باغبانی 10 سال قبل بازنشسته شده است، مهندس جوادی معاون اداری وپشتیبانی 10 سال قبل بازنشسته شده ، مهندس مهرفرد معاون بازرگانی 12 سال پیش بازنشسته شده ، دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی با وجود عضو هیات علمی بودن 35 سال سابقه دارد، مهندس فتاح الجنان مدیر کل استان ها با بیش از 12 سال سابقه بازنشستگی، دکتر عماری سفیر ایران در یونسکو با بیش از 10 سال بازنشستگی، این ها نشان از قضاوت مردم در قحط الرجال بودن این مملکت و شعار استفاده از فرصت ها برای جوانان را نشان می دهد.

وقف چی بیان داشت: در خیلی از مجموعه ها از افرادی که هیچگونه تجربه ای ندارد و با هیچ گونه تخصصی که امروز باید در مجموعه های تخصصی از این گروه استفاده کرد، استفاده کرده اید، به عنوان مثال در موسسه رازی که جایگاه بین المللی و ملی دارد و بهداشت انسانی و دامی وابسته به این موسسه است و تولید مواد بیولوژیک از جمله واکسن های انسانی و دامی را تولید می کند دکترای شیمی را برای مسند ریاست انتخاب کرده اید که هیچگونه سنخیتی برای این مسند ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای سازمان دامپزشکی با وجود اعلام هشدار تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی و متخصصین این امر نه بر روی اشخاص بلکه شاخصه های یک مدیر در سطح کشوری را به شما گوشزد کردند کسی را آوردید که یک ساعت تجربه مدیریتی ستادی و ملی را نداشته است و خروجی آن از دست دادن سرمایه عظیم صنعت طیور کشور بود که متاسفانه نزدیک 30 میلیون قطعه مرغ تخمگذار که سرمایه ملی است نابود و ایرانی که صادرکننده تخم مرغ بود به واردکننده محصول تبدیل شد.

وی گفت: همچنین انتساب رئیس سازمان تعاون که هیچگونه سابقه مدیریتی در بخش کشاورزی خصوصا تعاون و تشکل ها را ندارد و در شرف بازنشستگی است دراین پست جای بسی تاسف است.

این نماینده مجلس بیان داشت: باید کشاورزی از مرزهای خودکفایی گذشته و با مدیران جوان این بخش را به سمت صادرات کردن پیش برد که متاسفانه با آرایش مدیران در وزارت کشاورزی، رسیدن به این هدف غیر ممکن است، عدم استفاده از نظر کشاورزان پیش رو و خبره و نداشتن استراتژیک برای صادرات محور کردن کشاورزی ایران از موارد ضعف این وزارتخانه است که باعث درد و رنج کشاورزان ایران است.

وقف چی در بخش دیگر از مخالفت خود بیان داشت: همه این موارد باعث شده کشور به جای نگاه علمی به کشاورزی که بیش از 50 درصد مردم مستقیم درگیر آن هستند به صورت مدیریتی سنتی و ناکارآمد اداره شود و حاصل آن وضعیت نابسامان مدیریت کلان آب و خاک وهوای کشور است، که ایران را به جای تبدیل شدن به کشور صادرکننده محصولات کشاورزی با فرصت طلایی با ظرفیت و تنوعی که دارد تبدیل به کشور وارد کننده کرده که خود بیش از 50 درصد از سبز و سیفی تولیدی اش را به دلیل سو مدیریت و عدم تعریف زنجیره تولید از بین می برد

وی تاکید کرد: تاسف آور تر اینکه محصول چای بیش از 10 هزار تن در انبارها مانده یا تبدیل به پودر می شود و این در حالی است که چای رااز خارج وارد می کنیم، باعث ورشکستگی چای کاران می شویم، در پروش کرم ابریشم که روزی بیش از 10 هزار تن تولید می کردیم امروز تولید کاسته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحرانی که داریم بحران آب و تهدید کننده حیات این کشور است ومدیریت این بخش حتما باید به دست وزارت جهادکشاورزی باشد.

مدیران وزارت کشاورزی ۷۰۰ هکتار زمین را ۱۳ هزار تومان فروختند

 

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم نیز در جریان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و در موافقت با این استیضاح، گفت: امروز شاهد واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی هستیم که توازن در محصولات داخلی را به هم زده است.

وی با اشاره به مشکلات صندوق تعاونی ولیعصر رباط‌کریم گفت: تعاونی ولیعصر، یک تعاونی روستایی در زمان طاغوت بود که آن را با 400 میلیون تومان احیا کردند که مدیر عامل آن حقوق‌های نجومی دریافت می‌کند؛ دولت نسبت به این لابی‌گری‌ها و رشوه‌گری‌ها در وزارت جهاد کشاورزی بی‌تفاوت است و باید خسارت آن را بپردازد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه امروز نسبت به اراضی امور کشاورزی مشکلاتی در کشور رخ داده است، اظهار داشت: آقای حجتی! ممکن است بگویید بنده حرف بی‌ربط می‌زنم اما اگر خواستید اسناد آن را ارائه می‌دهم.

حجت الاسلام نوروزی یکی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را عدم اجرای الگوی کشت و حمایت از کشاورزان عنوان و خطاب به حجتی گفت: آیا شما نسبت به کشاورزی ارگانیک برنامه‌ای دارید؟

وی همچنین یکی دیگر از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را عدم کنترل قیمت شکر و برخی دیگر از محصولات کشاورزی دانست و افزود: در حالیکه کارخانه‌های قند و شکر کشور با ورشکستگی روبرو شده‌اند، شاهد واردات بی‌موقع و بی‌رویه شکر به کشور هستیم.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های کشاورزی با سیاست‌های نادرست وزیر جهاد کشاورزی نابود شده است، گفت: آقای وزیر! آیا شما برنامه‌ای برای حمایت از کشاورزان جهت استفاده بهینه از آب دارید؟

نوروزی یکی از ضعف‌های موجود در وزارت جهاد کشاورزی را عدم استفاده از مدیران باسابقه و جوان در سطح کلان بدنه وزارت جهاد کشاورزی دانست و تاکید کرد: استفاده از بازنشستگان در بدنه وزارت جهاد باعث شده که این وزارتخانه پیر شود، این مدیران به درد وزارت جهاد کشاورزی نمی‌خورند، وزارت جهاد باید چابک باشد.

وی با اشاره به واردات بی‌رویه کود به کشور گفت: خاک بر سر ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم؛ آیا این هم جزو صنایع های‌تک است؟!

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس تاکید کرد: بر خلاف نص‌صریح قانون واردات محصولات باغی کشور در سال گذشته از محل صندوق ولیعصر (عج) صورت گرفته است.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: عدم توجه به واردات محصولات تراریخته، یکی از بزرگترین مشکلات موجود در بدنه وزارت جهاد کشاورزی است؛ ما در مجلس طبق برنامه ششم توسعه واردات محصولات تراریخته را ممنوع کردیم، ما حکم کردیم که وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تولید محصولات سالم و ارگانیک روی بیاورد اما متاسفانه این کار انجام نشده است.

وی با انتقاد از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی که موجب از بین رفتن مراتع و جنگل‌ها شده است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای اجرای تالاب‌ها، مراتع و جنگل‌ها ندارد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس اضافه کرد: در رباط‌کریم 10 روز پیش مدیران وزارت جهاد کشاورزی با یک سرمایه‌دار ترکمنستانی توافق کردند که 700 هکتار زمین را به قیمت 13 هزار تومان به او واگذار کنند، چرا زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟

جلوی واردات محصولات تراریخته به کشور گرفته نمی‌شود

نادر قاضی‌پور نماینده مردم اورمیه نیز با انتقاد از سیاست‌های موجود در وزارت جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی، شما باید قیمت خرید تضمینی گندم در سال 97 را مهرماه امسال مشخص می‌کردید که هنوز این کار انجام نشده است.

وی افزود: امروز سیب کشاورزان ارومیه‌ای در سردخانه‌ها مانده است و در حالیکه هر کیلو سیب 1500 تومان تمام شده است، امروز از آنها کیلویی 700 تومان خریداری می‌شود. چرا شما الگوی کشت مناسبی برای کشور ارائه نمی‌کنید؟

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: مردم شرق استان اصفهان که صدها سال زکات پرداخت می‌کرده‌اند امروز در اثر بی‌لیاقتی شما جزو گیرندگان زکات هستند. امروز کشاورزان اصفهانی به دلیل مشکلاتشان دائما تجمع می‌کنند.

قاضی‌پور با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار از وزارت صنعت به وزارت کشاورزی منتقل شده است، عنوان کرد: علیرغم این اقدام، اقدامات وزارت کشوری در تنظیم بازار نتیجه عکس داده است. آقای حجتی چرا فارغ‌التحصیلان کشاورزی را که امروز بر سر زمین‌های کشاورزی مشغول کار هستند، تعیین تکلیف نمی‌کنید.

وی با اشاره به ورود محصولات تراریخته به کشور گفت: وظیفه تولید، واردات و توزیع این محصولات برعهده وزارت کشاورزی است اما چرا جلوی واردات و توزیع اینگونه محصولات خصوصا برنج تراریخته به کشور گرفته نمی‌شود. در حالی که کشاورزان کشور گندم می‌کارند شما گندم وارد می‌کنید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: در تولید پنبه کشور ما در استانهای گلستان و سیستان و بلوچستان روزی جزو بهترین تولیدکنندگان آن بود اما امروز به یکی از وارد کنندگان پنبه تبدیل شده است و این نتیجه عملکرد شما در وزارت کشاورزی است. 

قاضی‌پور با انتقاد از عملکرد بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: این بانک که باید به کشاورزان تسهیلات ارائه کند امروز در بخش‌ها و دهیاری‌ها شعبه ندارد و به صنعت سیمان تسهیلات می‌دهد.

وی با اشاره به تخریب جنگل‌ها در کشور گفت: آقای حجتی، خواهشا گزارشی از عملکرد سازمان جنگل‌ها ارائه دهید و بگویید علی‌رغم تمام حمایت‌هایی که از این سازمان می‌کنید چرا هر روز شاهد تخریب جنگل‌ها هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: بخش‌های وسیعی از استان گلستان و بخصوص شهر گنبد کاووس دچار خشکسالی شده و محصولات کشاورزی مردم از بین رفته است اما چرا تا کنون به آنها خسارتی پرداخت نشده است.

قاضی پور با انتقاد از عملکرد سازمان دامپزشکی در مورد پیشگیری از بیماری‌های دام گفت: علت ارائه گزارش عملکردهای متناقض در این حوزه چیست؟ در آذربایجان اکثر مردم زمانی از این بیماری‌ها آگاه شدند که دامشان تلف شد و کسی از این موضوع جلوگیری نکرد.

وی در ادامه با بیان اینکه چرا وزارت کشاورزی با زمین خواران صنعتی برخورد نمی‌کند، گفت: امروز بهترین زمین‌ها در برخی استان‌ها که باید در حوزه کشاورزی استفاده می‌شد تبدیل به کارخانه شده و کسی به آن رسیدگی نمی‌کند. اگر یک کشاورز در زمین خود یک اتاقک بسازد او را به دادگاه می‌برید اما کسی سرمایه‌داران خون آشام را به دادگاه نمی‌فرستد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای حجتی، چرا شما قیمت شکر را کنترل نمی‌کنید و در زمانی که اکثر کارخانه‌های قند و شکر مشغول روانه کردن محصولات خود به بازار هستند چرا شکر وارد می‌کنید.

قاضی پور با بیان اینکه وزارت کشاورزی تاکنون اقدام موثری در استفاده از فناوری‌های نوین در کشاورزی نکرده تصریح کرد: چرا تولید خاویار کشور از 300 تن به 50 تن رسیده است وزیر محترم چرا برای حل مشکلات مردم کاری انجام نمی‌دهد؟/۸۵۶/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات