۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۵۸۸۱۱

رفتارهای غیر شرعی در سیستم کشور معلول فکر التقاطی است

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران بروز مشکلات و رفتارهای غیر شرعی در سیستم کشور را معلول فکر التقاطی در بخش هایی از جامعه ارزیابی کرد.
حصاری معاون پژوهش حوزه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری در آیین افتتاحیه مرکز پژوهش‌های اسلامی نورالزهرا قم، به بیان اهمیت وجود این مرکز پژوهشی در راستای تولید علم دینی پرداخت و بیان کرد: انجام این حرکت بزرگ و ماندگار از الطاف امام زمان(عج) است.

وی به تشریح مراحل اجرایی شدن افتتاح مرکز پژوهش‌های اسلامی نورالزهرا پرداخت و گفت: ما مدتی است که در پی ایجاد فرصتی برای فعالیت دانش‌آموختگان خواهر در تولید علم دینی بودیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: به اعتقاد بنده امروز مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بسیار گسترده‌تر از زمان‌های گذشته نیاز به کار تحقیقاتی و علمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه حیات مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلا‌م) در پیشگاه خداوند متعال تضمین شده است، خاطرنشان کرد: تولید علم دینی باید به دست پاک دانش‌آموختگان خواهر و برادر حوزوی انجام شود و هیچ نهاد دیگری صلاحیت پرداختن به این کار مقدس را ندارد؛ اگر این کار توسط نهادهای دیگری انجام شود، جامعه به صورت غیر دینی تربیت می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و رفتارهای غیر شرعی در سیستم کشور محصول فکر التقاطی در بخش‌هایی از کشور است، عنوان کرد: مبازره با این شیوه التقاطی و ارائه یک چهره پاک و شفاف از علوم مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برعهده حوزویان است. 

وی بیان کرد: عرصه تولید علم دینی بسیار گسترده و واجب کفایی است و ظرفیت‌های امروز در این عرصه نیز پاسخگوی نیازهای جامعه نیست؛ لذا باید تلاش جدی و پیگیرانه‌ای در این زمینه شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی با انبوه کارهای پژوهشی در ارتباط است، خاطرنشان کرد: پژوهش دینی عرصه بسیار پهناوری است و نباید ظرفیت خواهران دانش‌آموخته حوزوی در این زمینه نادیده گرفته شود و تنها پژوهشگاه‌های محدود به فعالیت در این عرصه بپردازند.

وی بیان کرد‌: با توجه به اهمیت کار پژوهشی و تولید علم دینی توسط بانوان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در شان و جایگاه خواهران طلبه، مراکز پژوهشی در مکان‌های مختلفی داشته باشیم که مرکز پژوهش‌های اسلامی نورالزهرا اولین مرکز پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری با بیان اینکه پژوهشگاه‌های دیگری نیز در آینده افتتاح خواهند شد، عنوان کرد: ما معتقدیم که در نظام حوزه‌های علمیه خواهران داریم باید همه مراکز استان‌ها دارای شهرک‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه دست اندرکاران در مدیریت استان و در ستاد مرکزی که کمک کردند تا این مجموعه به این شکل خوب با فخامت، مشغوا به کار شود، تشکر می‌کنم. /۹۲۴/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات