۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۵۸۷۹۳
آیت الله سبحانی:

ایمان و معنویت جزء ذات سپاه است | مسؤولان برای اصلاح فضای مجازی اهتمام داشته باشند

حضرت آیت سبحانی با بیان این که مخالف فضای مجازی نیستیم، تأکید کرد: این فضا نیازمند اصلاح است و مسؤولان باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.
دیدار نماینده جدید ولی فقیه در سپاه با حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به ایده تشکیل سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب گفت: اولین کسی که ایده سپاه پاسداران را مطرح کرد و ما در خبرگان قانون اساسی بودیم مرحوم آقای آیت بود که شهید بهشتی همراهی می کردند.

وی افزود: هدف این بود که سپاه دارای معنویت خاصی بوده و با دیگر گروه ها فرق داشته باشد، سپاه با معنویت و کمال دینی باید حافظ و نگهبان نظام اسلامی باشد، سپاه پاسداران باید از سلاح دینی و نظامی قوی برخوردار باشند.

حضرت آیت الله سبحانی معنویت، ایمان و اخلاق را جزء ذات سپاه دانست و اظهار داشت: اگر معنویت را از سپاه بگیریم دیگر سپاه نخواهد بود، سپاهی حافظ و نگهبان نظام اسلامی است که مؤمن به نظام و دارای معنویت فوق العاده باشد که این مسائل باید در عقیده و عمل مشاهده شود.

وی ادامه داد: تأکید حضرت آیت الله خامنه ای بر ارتقای معنویت در سپاه پاسداران مطلب بسیار مهم و خوبی است که باید در آن راستا قدم برداشته شود و اقدامات عملی برای مطالبات ایشان صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های جدی فضای مجازی ابراز داشت: فضای مجازی وارد خانواده ها شده و دشمن نیز با استفاده از این ابزار در راستای اهداف خود بهره گیری می کند.

وی عنوان کرد: فضای مجازی باید وجود داشته باشد و ما مخالف نیستیم و نمی گوییم که دور کشور دیوار کشیده شود چون معنا ندارد اما این فضا نیازمند اصلاح است و نباید اجازه دهیم که میکروب وارد خانواده ها و جامعه شود.

این مرجع تقلید با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز و انجام مسافرت های بسیار در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر تب مسافرت در ایران بالا گرفته است، اگر این مسافرت ها نتیجه سوئی نداشته باشد مانعی ندارد اما تجربه ثابت کرده که شاهد اثرات بسیار سوئی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دبیرجامعه جراحان اعلام کرده که تصادفات رانندگی هر دو ساعت جان 5  ایرانی را می گیرد، حال این زمانی است که مسافرت های عادی انجام می شد و وای به این که میلیون ها نفر ایرانی در یک روز حرکت کنند، در سال های قبل هم شاهد بودیم که در پایان ایام عید پلیس اعلام می کند که این سفرها صدها کشته و هزاران مجروح در پی داشته است.

حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد از تبلیغات بیهوده برای تشویق مردم به سفرهای غیر ضروری گفت: نه خودروهای ما استاندارد هستند، نه راننده ها قوانین را رعایت می کنند و نه جاده های کشور ظرفیت این تعداد سفر و خودروها را دارند؛ این سفرها هرساله مشکلات و خسارت های بسیاری را به مردم و کشور وارد می کند.

وی افزود: مردم می توانند با استفاده از ایام عید به صله ارحام، عیادت بیمارها و کارهای دیگر خود رسیدگی کنند، این دردی است که بنده هرسال تذکر می دهم اما با بیان مشکلات، موضوع برای مردم تبیین شود./1323/

ارسال نظرات