۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۵۸۷۹۰
آیت الله مکارم شیرازی:

ارتباط سپاه و بسیج‌ با حوزه تقویت شود ‌| نیروهای مؤمن سلاح اصلی کشور در مقابله با دشمن

حضرت آ‌یت الله مکارم بر تقویت ارتباط سپاه و بسیج با روحانیت تأکید کرد و گفت: ارتباط این نیروها با روحانیت که مبلغ دین به شمار می رود طبیعی است چون یک ماهیت دارند.
دیدار مدیرعامل و معاونین خبرگزاری رسا با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار نماینده جدید ولی فقیه در سپاه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار نماینده جدید ولی فقیه در سپاه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار نماینده جدید ولی فقیه در سپاه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار نماینده جدید ولی فقیه در سپاه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه، سپاه و بسیج را نیروهای مذهبی و مکتبی دانست و بر تقویت ارتباط سپاه و بسیج با روحانیت تأکید کرد و گفت: ارتباط این نیروها با روحانیت که مبلغ دین به شمار می رود طبیعی است چون یک ماهیت دارند و اگر از هم جدا شوند دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: اگر سپاه و بسیج نبودند شاید امروز وضعیت دیگری داشتیم و تاریخ انقلاب به گونه ای رقم می خورد، هنوز به خوبی قدر نعمت بسیج و سپاه دانسته نمی شود در حالی که این دو سازمان نقش ویژه در بقای انقلاب دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر مقابله با توطئه های دشمن در زمینه ایجاد انحراف و اغتشاش اظهار داشت: سلاح های مورد نیاز برای مقابله با دشمن باید فراهم شود اما سپاه و بسیج سلاحی دارند که دشمنان از آن برخوردار نیستند و عبارت از روحیه جهاد و شهادت است.

وی ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که مردم ایران و نیروهای نظامی به استقبال میدان مبارزه و جنگ با دشمن می آمدند اما از آنجایی که دشمن روحیه جهادی ندارد، افراد را با پول به میدان می آورد و بعد از جنگ نیز نیروهای آنان دچار بیماری های روانی، خودکشی و مشکلات دیگر می شوند؛ باید نیروهای مذهبی و متدین را در اختیار گرفت چرا که این افراد در شرایط خطرناک و سخت به میدان می آیند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید انواع سلاح ها را برای مقابله با دشمن تهیه کنیم اما سلاح اصلی ما نیروی مومن و مجاهد فی سبیل الله است، ارتباط سپاه و بسیج‌ باید با روحانیت تنگاتنگ باشد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن آموزش ها در سپاه و بسیج عنوان کرد: اگر آموزش ها متوقف شود به معنای عقبگرد است بلکه آموزش ها باید روز به روز تقویت شود و ادامه دار باشد، وقتی ائمه معصومین که کانون علم هستند خواستار افزایش علوم از خداوند متعال می شوند باید به طریق اولی دنبال افزایش علم باشیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که سپاه و بسیج باید با روحانیت همراه شوند، خاطرنشان کرد: دریای ژرفی مانند حوزه علمیه در اختیار همگان است که افراد و مسؤولان باید استفاده کنند، این حوزه علمیه میراث علما و بزرگان است و همه می توانند از این مرکز مهم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه قم در مسائل روز تخصص خوبی دارد و می تواند یاری رسان مسؤولان، سازمان ها و نهادها باشد، در حال حاضر ۴۰۰ پژوهشگاه و پژوهشکده در قم وجود دارد و معارف قوی در اختیار داریم که باید استفاده کنیم؛ نباید به حد فعلی بسیج و سپاه قناعت شود بلکه باید ارتقا پیدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از جمله خطرات امروز بلای فضای مجازی آلوده است، گفت:  مستکبران عالم این فضاها را در اختیار دارند و هر سمی را که بخواهند انتقال می دهند، ورود در فضای مجازی تحت سلطه بیگانگان، اختیار را از انسان می گیرد و نوعی بردگی است.

وی با تأکید بر این که باید فضای مجازی سالم تهیه شود تا مردم بی نیاز از بیگانگان باشند، افزود: برخی از کسانی که کسانی که مسؤولیت دارند و نسبت به مسائل دینی بی تفاوت، کمرنگ و ضعیف هستند نسبت به بقای فضاهای غربی اصرار می کنند اما جریان اغتشاشات مسأله را روشن تر کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسی قول نداده که جریانی مانند ایان اغتشاشات در فضای مجازی تکرار نشود و اگر هم قول دهند قولشان اعتباری ندارد و مسؤولان نباید اعتماد کنند، حتی برخی کشورهای خارجی هم فضای اجتماعی  خود را مدیریت کردند در حالی که مسلمان نیستند و دلیل ندارد که ما نتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان این که نسل امروز انقلاب و حال و هوای جنگ را ندیده است، ادامه داد: باید آن ها را در آن حال و هوا قرار داد و به وسیله مستندها، فیلم ها و کتاب ها آنان را آگاه کرد، مجاهدان و ایثارگران زحمات بسیاری کشیدند تا انقلاب به ثمر رسید و استمرار پیدا کرد که  باید برای جامعه به ویژه جوانان تبیین شود./1323/

ارسال نظرات