۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۵۸۷۴۵
در نشست خبری کتاب سرباز کوچک امام مطرح شد؛

تقریظ رهبر معظم انقلاب سبب قوت قلب فعالان موسسه پیام آزادگان شد

مدیر انتشارات پیام آزادگان گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به آزادگان و تقریظی که بر کتاب سرباز کوچک امام نوشتند سبب قوت قلب فعالان موسسه پیام آزادگان شد.
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز کوچک امام»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری کتاب «سرباز کوچک امام» خاطرات آزاده مهدی طحانیان که از سوی رهبر معظم انقلاب تقریظ شده امروز با حضور بیژن کیانی مدیر انتشارات پیام آزادگان، سنگری نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، فاطمه دوست کامی نویسنده کتاب و مهدی طحانیان در موسسه پیام آزادگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست کیانی مدیر انتشارات پیام آزادگان، طی سخنانی گفت: موسسه پیام آزادگان از سال 84 با حضور جمعی از پیشکسوت آزاده در تهران تاسیس شد که به جمع آوری خاطرات می‌پردازند.

وی افزود: این موسسه در سال 86 مجوز انتشارات مستقل را دریافت کرد، که در طول ده سال یک چهارم کتاب‌ها در حوزه آزادگان سراسر کشور را تولید کرده که به 190 عنوان می‌رسد و سال آینده نیز 7 عنوان کتاب تا نمایشگاه چاپ خواهد کرد.

مدیر انتشارات پیام آزادگان با بیان اینکه یکی از آثار موسسه پیام آزادگان کتاب «سرباز کوچک امام» است، عنوان کرد: کتاب «سرباز کوچک امام» که توسط رهبر معظم انقلاب تقریظ شد سال 91 به چاپ اول رسیده است که توجه و لطف رهبری جای تقدیر و تشکر دارد.

کیانی در پایان ابراز کرد: توجه رهبر معظم انقلاب به آزادگان و موضوعی که درباره این کتاب نوشتند سبب قوت قلب فعالان موسسه پیام آزادگان شد.

در ادامه نشست محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر ادبیات انقلاب و دفاع مقدس، با بیان اینکه دفاع مقدس بدون طرح مساله اسارت بی‌هویت می‌ماند، گفت: یک وجه دفاع مقدس شهادت و وجه دیگر آن اسارت بود در واقع اسارت مکمل شهادت است.

وی افزود: آزادگان چهره مقدس دفاع را در اسارت شکل دادند و زمانی دشوارتر از جبهه‌ها پشت سر گذاشتند، در واقع اسرای دفاع مقدس تصویری از کربلا به نمایش گذاشتند.

نویسنده و پژوهشگر ادبیات انقلاب و دفاع مقدس بیان داشت: در دوران اسارت نوجوانانی هم اسیر داشتیم که یکی از آنها مهدی طحانیان یا به معنایی حسین فهمیده دوران اسارت بود.

سنگری با بیان اینکه «سرباز کوچک امام» چندین ویژگی بسیار خوب دارد، عنوان کرد: صبر و حوصله راوی کتاب با 350 ساعت مصاحبه، بازنگاری با دقت و وسواس علمی، زبان روان راوی، طرح 38 هزار سوال و پاسخ راوی، روایت صادقانه، دوری از اسطوره سازی و توجه به اسوه سازی،‌ از جمله ویژگی‌های شایسته این کتاب است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب افزون بر اینکه رهبر انقلاب هستند امام مطالعه هم هستند و من شگفت‌زده پرخوانی ایشان هستم، اظهار داشت: رهبری درباره این کتاب با اشاره به دو میدان جنگ و مقاومت فرمودند که قدر آزادگان را بدانید.

سنگری افزود: مظلومیت، هوش و صبوری اسرا با وجود قدرت و شجاعت، نمایش خباثت دشمن، سند باارزش دفاع مقدس و انقلاب، نوشته صادقانه و معصومانه، از جمله موضوعاتی است که رهبری درباره این کتاب مطرح کردند، همچنین ایشان مهدی طحانیان را نماینده اسرا معرفی کردند.

در ادامه نشست فاطمه دوست‌کامی خاطره نگار این کتاب درباره کتاب خود اظهار داشت: این کتاب بسیار جذاب است طوری که خواننده با مطالعه یک صفحه آن را رها نخواهد کرد در این کتاب به خاطرات دوران کودکی، اسارت و پس از اسارت آقای طحانیان پرداخته شده است.

در پایان نشست مهدی طحانیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که اگر امروز هم مقابل یک خبرنگار بی‌حجاب قرار می‌گرفتی همان موضع سابق را داشتی، گفت: بله ما آن زمان بر اساس وظیفه شرعی این را بیان کردیم امروز هم همان اعتقاد را داریم.

وی درباره تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز کوچک امام» عنوان کرد: من خود را قطره‌ای از دریای آزادگان می‌دانم و لطف و توجه رهبر معظم انقلاب را نیز شامل حال همه آنان می‌دانم، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب جای تقدیر و تشکر فراوان دارد که زبان من بر آن قاصر است./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات