۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۵۸۷۲۷
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

برگزاری جلسه دفاعیه ۱۰ پایان نامه سطح سه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری جلسه دفاعیه ده پایان نامه سطح سه کشور در این مدرسه علمیه خبر داد.
معاون پژوهشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جلسه دفاعیه ده پایان نامه سطح سه کشور در این مدرسه علمیه خبر داد.

وی با بیان این که این جلسه روزهای شنبه و یک شنبه 26 و 27 اسفند ماه در مدرسه علمیه فیضیه بابل برگزار خواهد شد، افزود: جلسه دفاعیه پایان نامه در دو نوبت صبح و بعد ازظهر با حضور اساتید راهنما، مشاور و داور برگزار می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که برگزاری جلسه دفاع پایان نامه یکی از امتیازات مهم این مدرسه است که از سوی مدیر مدارج علمی حوزه های علمیه کشور به فیضیه بابل داده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه در حوزه علمیه خراسان، اصفهان، خوزستان و فیضیه مازندران برگزار می شود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که از این ده پایان نامه قابل دفاع از روزهای شنبه و یک شنبه، چهار پایان نامه مربوط به طلاب سطح سه مدرسه علمیه فیضیه مازندران هستند، تصریح کرد: مابقی پایان نامه ها از طلاب دیگر مدارس علمیه بابل و همچنین استان قم است.

وی با اشاره به این که این دومین مرحله برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه های سطح سه حوزه است، ادامه داد: مرحله نخست دفاع از پایان نامه های سطح سه نیز اسفند ماه سال گذشته با موفقیت در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به عناوین این پایان نامه ها اشاره کرد و گفت:  موضوعات بررسی فقهی مبانی سیاست خارجی درفقه حکومتی اسلام، بررسی اشتراط رجولیت در مفتی و قاضی و بررسی فقهی سحر از دیدگاه فریقین با تاکید بر مفهوم شناسی و بازشناسی موارد استثناء در نوبت صبح روز شنبه، 26 اسفند ماه دفاع خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: رابطه بین کارگر و کارفرما در فقه شیعه و تحلیل فقهی اراده با نگاهی به فقه امامیه و قانون مدنی ایران در نوبت عصر روز شنبه دفاع خواهند کرد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود به عناوین پایان نامه های روز یک شنبه اشاره کرد و افزود: موضوعات، مصادیق جدید جعاله و احکام آن،وقت، مقدار و جنس زکات فطره و وقف قبرستان و احکام مرتبط با آن در نوبت صبح روز یک شنبه دفاع خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران خاطرنشان کرد: همچنین پایان نامه هایی با موضوع شرایط تحقق تظاهر به روزه خواری و حکم آن و بررسی مصادیق مؤونه در خمس ارباح مکاسب در عصر روز یک شنبه دفاع خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از جمله مهم ترین برنامه های این مدرسه تقویت برنامه های پژوهشی است، خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه، پژوهش را در برنامه های آموزشی وارد کرده و امروز مسائل آموزشی در این مدرسه پژوهش محور است.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران، حیات علمی یک طلبه را در گرو توجه به مسائل پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: باید نگاه پژوهش در مدارس علمیه از حالت انفعال خارج شود و در مسیر رشد و گسترش قرار گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر ظرفیت پژوهشی مناسبی در مدارس علمیه وجود دارد که نیازمند شناسایی و احیاء است، تصریح کرد: با توجه به این میزان رغبت طلاب نیز به امور تحقیقاتی و پژوهشی مناسب است باید با حمایت های لازم از این ظرفیت ها بیشتر حمایت کرد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که مدرسه علمیه فیضیه مازندران از جمله مدارس شاخص استان به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر تنها کرسی رسمی درس خارج در این مدرسه علمیه برپا است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که یکی بزرگترین کتابخانه های استان در این مدرسه علمیه قرار دارد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه با منابعی ارزشمند همواره پایگاهی برای محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه بوده است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات